Audiohobby.pl

OPEN BAFFLE

Synthax

  • 2323 / 4116
  • Ekspert
13-03-2014, 23:36
Głębokość u-frame\'a basu = 30cm

Beat

  • 71 / 4904
  • Użytkownik
14-03-2014, 03:07
Czy taki STX nadaje się do OB ?

http://stx.pl/gds-30-200-8-se.html

Ktoś go słyszał lub o nim ?

mr_mol

  • 16 / 4332
  • Nowy użytkownik
22-04-2014, 22:55
Dziś wreszcie po długim oczekiwaniu uruchomiłem cello na zielonych Sabach. No i brak mi słów..., absolutnie nie spodziewałem się czegoś podobnego. Odgrody na Sabach grają fantastycznie, ale one mają 15" głośnik basowy. A tutaj poprostu szerokopasmowy i wysokotonowy zielony papierzak. Ścianki są z 2mm sklejki a płyta czołowa, góra i denko z 2cm sklejki. Całość klejona na sztywno z wręgami wewnątrz, pokryta 2 razy lakierem szelakowymi nic więcej. Ścianki rezonują tak, że prawie to widać w trakcie słuchania. Wszystkie akustyczne instrumenty, no cóż poprostu grają. Talerze i perkusja jest tak precyzyjna, że aż trudno się skupić na muzyce. I wreszcie bas, który nagle się pojawia zupełnie znikąd i robi się basssss. No naprawdę się nie spodziewałem. To teraz cello będzie drugą miłością po odgrodzie, chociaż sie wiem czy narazie to nie pierwszą. Zobaczcie jak wyszły.

mr_mol

  • 16 / 4332
  • Nowy użytkownik
22-04-2014, 23:03
Teraz w kolejce Rondo z coaxial-em Saba Blackcone. Jak tylko będą gotowe to zaraz się pochwalę.

meloV8

  • 1552 / 5866
  • Ekspert
24-04-2014, 02:35
W Cello kluczem jest duza masa powietrza, drgajaca w obudowie. To nie cienkie scianki go generuja, tylko drgajacy slup powietrza w obudowe. Dziala to podobnie do linii transmisyjnej.
Ja bym sie pobawil z wytlumieniem tych cienkich scianek :)

mr_mol

  • 16 / 4332
  • Nowy użytkownik
19-07-2014, 15:26
Rondo gotowe, jak widać juz zajęły miejsce cello, brzmia inaczej. Duuuuuużo wiecej basu, chociaż głośnik ma tylko o 5 cm większą średnicę od zielonej Saby szerokopasmowej. Narazie zostały na oryginalnym kondensatorze 10uF, przez co wysokie tony są bardzo delikatne i przepięknie subtelne, ale nieco wycofane. Średnica dominuje w przekazie. Dzwięk jest naprawdę zjawiskowy. Znajomy słuchając ich powiedział że brzmią jak prawdziwy instrument. Teraz mam już naprawdę zagwozdkę co zrobić, bo w domu mam już jedną parę dużych odgród, jedną parę małych odgród, parę Cello i teraz nową parę Rondo. Może skończyć się rozwodem. Chyba coś trzeba będzie wystawić na sprzedaż, ale szkoda.

janek2A3

  • 114 / 4581
  • Aktywny użytkownik
20-07-2014, 01:17
"Ja bym sie pobawil z wytlumieniem tych cienkich scianek :)"

Szanowny Kolego meloV8,

Za jakiś czas będę robił dla siebie kolumny typu cello. Trochę do tej pory już nazbierałem informacji na temat tej konstrukcji dlatego jestem szczerze zdziwiony Kolegi wpisem. Wytłumianie ścianek kolumn Cello można by porównać do wypchania watą szklaną gitary albo wiolonczeli czy też skrzypiec. Chyba nikt tego nie robi i jest ku temu jakiś powód?
Dlatego przypuszczam, że ten uśmieszek ":)"na końcu wpisu miał za zadanie podkreślić żartobliwy charakter tego sformułowania.

meloV8

  • 1552 / 5866
  • Ekspert
20-07-2014, 13:51
Pisze zupelnie powaznie :) z reszta, osobiscie nie akceptuje konstrukcji glosnikowej, ktorej zadaniem jest zblizenie sie do budowy instrumentu. Uwazam to za bledna droge w konstruowaniu i daleka od dzwieku live. Chyba, ze ktos slucha z glosnikow solowych partii skrzypiec, to moze go to uszczesliwi. Zestaw glosnikowy nie ma dodawac niczego od siebie, a tym konstrukcjom do tego baardzo daleko.

Moze prosciej by bylo wlozyc Sabe do pudla starego kontrabasu, albo pudla pianina i cieszyc sie "super" dzwiekiem ? ;)

fakamada

  • 1066 / 5401
  • Ekspert
20-07-2014, 14:11
Te budy dodaja od siebie tylko na basie w zakresie ok. 40-150hz

meloV8

  • 1552 / 5866
  • Ekspert
20-07-2014, 15:06
Nie tylko, te budy to pasmo niekontrolowanych rezonansow i znieksztalcen. Juz same saby posiadaja ich wiele, a taka obudowa jeszcze to poteguje.

janek2A3

  • 114 / 4581
  • Aktywny użytkownik
20-07-2014, 23:44
Koledzy, powiem tak. Wiele lat temu natrafiłem już w internecie na konstrukcję typu Cello. Nie zainteresowało mnie to wtedy w ogóle, gdyż potraktowałem to jak jakąś fanaberię albo też szukanie rozwiązań na siłę. Jednak kilka miesięcy temu ponownie wpadł mi przypadkiem w oko temat Cello i ku mojemu zdziwieniu, każdy kto się za to zabrał i zrobił sobie takie paczki, piał później z zachwytu.

Coś musi być na rzeczy więc postanowiłem sprawdzić to osobiście i zacząłem zbierać wszelkie informacje odnośnie geometrii, materiałów, użytych głośnikach itp. Za kilka miesięcy ruszę z tematem i sprawdzę to osobiście a póki co nie chciał bym się wypowiadać o wyższości jednych rozwiązań nad drugimi. Nie mniej jednak czuję już, że to może być bardzo dobre rozwiązanie do słuchania w miarę spokojnych klimatów i małych składów instrumentalnych oraz wokali.

Swego czasu przeżyłem mały szok, kiedy przeszedłem z monitorów na szerokopasmowym Fostexie na Open Baffle. A było to zrobione z kartonu po pralce, w którym zamontowałem na wkręty do drewna papierzaste głośniki Alnico z lat 70. Podłączyłem do wzmaka lampowego i zapuściłem piękny wokal. Kopara mi opadła, bo artystka jakby stanęła na środku pokoju i zaczęła śpiewać. To mnie nauczyło pokory i dlatego tak duże nadzieje pokładam w konstrukcji kolumny typu Cello, o której zaczęliśmy rozmawiać.

Synthax

  • 2323 / 4116
  • Ekspert
11-11-2014, 20:22
Kupiłem T-Ampa SMSL 36A Pro bo żona w studio potrzebowała czegoś do monitorków. Podłączyłem na próbę do odgród i doznaliśmy lekkiego rozczarowania. Tyle peanów na temat T-Ampów a tutaj było sucho, niespecjalnie rozdzielczo, taki dźwięk z budżetowego wzmacniacza Yamahy lub Pioneera... T-Amp wyraźnie poległ przy moim Crimsonie 620C

fakamada

  • 1066 / 5401
  • Ekspert
12-11-2014, 13:39
Spróbuj czegoś na sprawdzonych kostkach od Tripatha np. TA2020 TA2024. Jesli potrzebujesz czgoś mocniejszego to TK2050.

Synthax

  • 2323 / 4116
  • Ekspert
12-11-2014, 14:49
ale zagra prawie jak Arioso? :)

fakamada

  • 1066 / 5401
  • Ekspert
12-11-2014, 15:06
Raczej nie. Miałem tylko TK2050 - zbyt techniczne granie. Słabsze mocowo kostki są podobno sporo subtelniejsze.