Audiohobby.pl

Znieksztalcenia modulacyjne i ich wpływ na odbiór muzyki w warunkach domowych

cadam

  • 4401 / 6107
  • Ekspert
27-09-2016, 21:00
Trzeba odróżnić zniekształcenia intermodulacyjne powodowane nieliniowością od zniekształceń Dopplera powstających od poruszania się źródła dźwięku.

lancaster

  • Gość
27-09-2016, 21:25
cadam sluchasz zalozmy z 2-3metrow, membrana wychyla sie +/-3mm dajmy na to, chcesz miec efekt jakby jechala karetka ?:-)
zjawisko oczywiscie wystepuje i przy pomiarze z 2cm moze nawet bedzie zauwazalne ale litosci nie z 2 metrów przy tej skali b to tak jakbys slyszal karetke jadącą 200-300m od Ciebie ktora zmieniła polożenie o 0,2-0,3 metra. Żadnej zmiany tonu nie usłyszysz. To sa tego typu zmiany.
Gdyby bylo inaczej nawet sluchajac wielodrozniakow 10 drożnych szalu bys dostawal od kakofonii dopplerowskiej.


A intermodulacyjne mozna pomierzyc (zrobilem pomiar z zapietym kondensatorem filtrujacym dół pasma we fullu i nic nie widac na spl, znaczy sie poziom tych znieksztalcen znika w thd), wex poprawke zeby pomiaru dokonywac w wrunkach cisnienia akustycznego jakiego faktycznie potrzebujesz i najlepiej impulsami bo taki charakter ma muzyka, widmo sie rozlozy, w ekstremalnych przypadkach mozliwe ze cos sie uslyszy, sprawdzalem szeroki repertuar i sorry...

meloV8

  • 1559 / 6075
  • Ekspert
02-10-2016, 00:54
Tak sie sklada ze wiekszosc top midbasów nie jest ani 5 ani 8 tylko 7 cali a większosc top fulli nie jest 5 ani 7 tylko 8 cali.
xmax nie maja takiego samego i sd tez, xmax na korzysc midbasu, sd na korzysc fulla.
Bo jak chciales zapytac czy glosnik z mniejszym xmax ma mniejszy xmax to ma :-)

Tak sie sklada, ze topowe midbasy osiagaja mniejsze znieksztalcenia od szerokopasmowca, jak rowniez pracuja tlokowo w wiekszym zakresie, oraz maja bardziej wyrownane pasmo czestotliwosci w zakresie swojej pracy. Dla mnie te rzeczy maja wiekszy wplyw na ogolna jakosc brzmienia.

Melo OK, wokale, plywajacy dxwiek, podaj przyklad utworu muzycznego an ktorym to slyszysz.
Konkretnie..

Np Preisner's Voice's - Noc. Zmodulowany niskimi czestotliwosciami slychac plywanie chorow w tle oraz fortepianu.

na co Ci wskazałem konkretne pomiary troelsa czy Dynek C2 gdzie widac ze poziom cisnienia w pionie nizszy maja tylko wyposazone w 2 tweetery Dynaudio (ze wzgledu na uzycie 2 tweeterow a nie ze wzgledu na symetryczny calosciowo uklad - roznice dotycza pasma powyzej 8KHz). Wskazalem Tobie ze róznice w charakterystykach keirunkowych w takich ukladach są juz od 200Hz podczas gdy coax nie ma z tym żadnego problemu do samej góry.

To jakie charakterystyki z pionie beda mialy uklady MTM zalezy glownie od rodzaju zastosowanej zwrotnicy. Dopiero znajac zmiar konstruktora, mozna podjac sie oceny jego pracy i jak mu to wyszlo. Gdybys nie wiedzial, to przypomne, ze zupelnie inne charakterystyki beda przy filtrze LR 24db i inne przy 18db Butterwortha. Dlatego jedne MTM na osi pionowej trzymaja rowne pasmo, a inne moga miec duze zapladlosci, ktore konstruktor chcial zawrzec celowo, dla zminimalizowania odbic od sufitu i podlogi.

Uwazam ze lepiej ze wzgledu na wlasciwosci przestrzenne jest kiedy dxwiek jest rozpraszany tak jak w naturze, to prawda. ty uwazasz ze nie ? Wskaz przyklad takiej kolumny. Kolega Lutek sie ucieszy, uzywa Tannoy SRM od at i pomimo odsluchów bardzo zaawansowanych konstrukcji pod wieloma wzgleami nie znalazł nic lepszego w temacie lokalizacja i scena a szuka z kolei czegos z wiekszym basem. Niemniej sa priorytety, przykladowo taki Avalon Eidolon mial podczas odsluchu na którym wspolnie byliśmy lepszy bas ale reszty juz niestety niekoniecznie.
Kolumny bez wzgledu na cene graja fcetowi plamami, jedyny glosnik ktory na nim ostatnio zrobił wrazenie to był Lowther w obudowie Audiovector podczas odsluchow kilka miesiecy temu. Kiedy po tym odsluchu rozmawialismy Lutek mowil ze pierwszy raz po powrocie do domu mu troche muliło :-)
Nie bylo doniesien o falujacych wokalach itd stad pytanie o konkretne nagrania, wybiore z nich takie ktorych slucham bo jesli temat dotyczy kilku nagran albo jest pomijalny to spoko przyznam ze ma miejsce a Ty sam ocenisz jakie to ma znaczenie.

Niebardzo mnie interesuje kto jaka ma audionirvane. Jak ja juz znalazl, to tylko sie cieszyc.

No i bardzo dobrze ze chcesz miec wiekszosc dxwieku na wprost z kolumn, ale zdajesz sobie sprawe z tego ze wplyw pomieszczenia masz zawsze mniejszy albo wiekszy ? Twoj postulat realizuje odsluch w polu mozliwie bliskim z zestawami tak bardzo oddalonymi od scian jak to tylko mozliwe. A mimo to jak zrobisz z pokoju komore bezechowa to dxwiek nie bedzie ciekawy. Sam wiec ocen na ile jestes w stanie wyeliminowac wplyw kierunkowych nawet kiedy zrobisz wszystko by go zredukowac mozlwie do zera (nierealne, chyab ze faktycznie komora bezechowa gdzie sluchanie nawet osoby z ktora w niej przebywasz jest kiepskie)
Podałem Tobie konkretny przyklad Troelsa czy Dynaudio, masz inne śmialo wrzucaj. Dunaudio uwazam za konstrukcje lepiej dopracowana ze wzgledu na kierunkowe a kierunkowe Melo to nie cos czego wplyw likwidujesz siadajac w polu bliskim i zmniejszajac odbicia (zgadzam sie ze jest klika kluczowych miejsc gdzie sa szczegolnie upierdliwe, po ich neutralizacji dxwiek jest lepszy, aczkolwiek jeszcze sie nei spotkalem z sytuacja gdzie w normalnym pokoju nie daloby sie zoptymalizowac akustyki, no moze z wyjatkiem takich pokoi w ktorych weszli akustycy i zrobili z nich komory bezechowe i elementami pułapki basowej :-))
Dla mnie liczy sie dzwiek bezposredni, a odbity jest tylko szczatkami, ktore nie wplywaja ogolnie pojeta jakosc dzwieku. Nie oznacza to, ze mam zamiar sluchac w komorze bezechowej.

Przecietny uklad MTM czy nawet TM, potrafi trzymac bardzo dobre charakterystyki do 30stopni. Czy wiesz jaki to jest kat rozpraszania siedzac powiedzmy z 2-3 metrow od kolumn? Jesli nie wiesz, to sobie zrob mala lekcje geometrii i zobaczysz, ze dobrze zaprojektowana kolumna wielodrozna, bez problemu pokrywa pole odsluchu, w jakim zwykle siedzi na kanapie jakis audiofil i to z duzym zapasem. To zwykle glosniki szerokopasmowe maja problemy z wyzsza oktawa i trzeba je niezmiernie precyzyjnie ustawic, bo niewielkie zmiany miejsca odsluchu zmieniaja obraz brzmienia glosnikow.

Przyklady? Nie trzeba daleko szukac http://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2648-monitor-audio-platinum-pl500-ii ja tu nie widze problemow z charakterystykami poza osia, ani pionowo ani poziomo.


Kurde melo, polozyłes tym sposobem wszystkie midbasy i fulle za jednym zamachem.
Czy rzeczywiscie 20Hz jest popularną czestotliwoscia w sygnale muzycznym ?
Czy anwet wielkie multiway z 12 calowcami na dole odtwarzaja az tak nisko ?
Wiekszosc nie, tzn sladowa ilosc nagran (organy + moze jakas syntetyka a kolumn jeszcze mneij w tym zero fulli i 7 calowych midbasów :-))
I sam sobie odpowiedziales na pytanie. Sa jednak takie nagrania, ktore moga zmodulowac reszte pasma. Ale dodam raz jeszcze, dla mnie uklad 2way jest mocno kompromisowy i dopiero 3 drogi rozwiazuja znaczaco problem modulacji.

az dziw melo ze w ogole poznajesz ze to symfonika. ciekawe po czym ?
ale jak u Ciebie instrumenty nie maja odzwierciedlenia w systemie to calosc zaczyna mi sie lepiej układać.
Pisze to troche z przekasem, ale zaczynam sie zastanawiac jak to wszystko skladamw  calosc  i chyba jednak bede nalegal na próbki nagran.
Wiem nagranie mikrofonem i te sprawy, nic nie slychac na takim nagraniu itd, ale wrzuc prosze. 4 probki nagań wrzucilem we watku o coaxie, odtwarzane z normalnie z netu, spoko nie idzie to źle, p 30 sekund wystarczy.

Nici z probek, jestes skazany sam na siebie. Niestety tego fenomenu juz nie slychac jak go nagrasz, mimo ze mikrofon rejestruje bez problemu duza amplitute niskich czestotliwosci, ktore w realnym odsluchu moduluja dzwiek.


http://www.sprawynauki.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1924&Itemid=30

"- Istnieją dane mówiące o tym, że muzyk może pracować 8 godzin bez skutków ubocznych przy natężeniu dźwięku do 82 dB, jeżeli natężenie dźwięku wynosi 91 dB, to tylko godzinę, a jeśli 100 - 105 dB - tylko kilka minut...

- To nie takie proste. Chodzi o to, że wartość dopuszczalna hałasu wynosi 85 dB i dlatego można w takim hałasie pracować 8 godzin. Jeżeli natężenie dźwięku zwiększa się do 88 dB, to czas ekspozycji na hałas skraca się do 4 godzin dziennie, przy 91 dB - do 2 godzin. Te dane nie świadczą zatem o możliwości utraty słuchu, ale o przekroczeniu wartości dopuszczalnej natężenia dźwięku i możliwościach wystąpienia utraty słuchu po kilku latach takiej ekspozycji.

- Czy po przebywaniu przez kilka godzin w hałasie pojawiają się jakieś dolegliwości lub inne choroby, które nie są ubytkiem słuchu?

- Tak, częściej niż ubytki słuchu występują takie dolegliwości jak szumy uszne i nadwrażliwość słuchowa polegająca na tym, że muzyk ma dość muzyki, dźwięku - jak słyszy dźwięk to źle się czuje. Te dwie choroby są częstsze niż ubytki słuchu.
"


wazne info uwazam, proponuje wziac je do rozwazan na temat testowych poziomow glosnosci, wtedy wychylenia membran nie ekstremalne i modulacja nizsza i thd nizsze i czlowiek zdrowszy i sąsiedzi nie dzwonią po municypalną :-)
Widze ze lubisz przyklady samochodow, wiec napisze to bardzo prosto. Jak sobie kupuje auto, ktore potrafi jechac 330km/h, to nie znaczy ze bez przerwy bede jezdzil z taka predkoscia. Jak mam kaprys poczuc sie jak na koncercie, to sobie zapodaje taki SPL jaki mam zyczenie, a przy tym sluchania znieksztalcen z fullrange nie ma zamiaru.

"Cytat: lancaster w 24-09-2016, 23:03
Melo, spokojnie, nie musisz nic nagrywac, nie slucham tak jak Ty z dokladanymi sygnałami "wysokoobjetosciowymi" tylko normalnej muzyki :-)  robie ciszej, glosniej z duzym basem i słysze tylko że fajnie gra :-)

Nie wiem co to jest sygnal wysokoobietosciowy. Wyjasnij moze."

Melo, czytałes swoj wpis ktorego moja odpowiedź dotyczyła ?

"meloV8
1125 / 3092
 
Ekspert
Wyślij PW
24-09-2016, 20:29
Jak jestescie otwarci na nieznane i nowe rzeczy, to Wam chetnie nagram mikrofonem dzwiek z glosnika, ktory zostaje zmodulowany duzym wychyleniem objetosciowym."
No i z czym masz problem? Napisalem Ci, ze moge nagrac dzwiek z glosnika, ktory bedzie odtwarzal dzwiek muzyki, plus modulacja generatorem, na duzym wychyleniu objetosciowym glosnika. Mowiac prosciej - musi sie zdrowo wychylac, pomopowac litry. Bez tego trudno o modulacje.

Melo odnosnie materiału do testu poprosze tylko i wylącznie próbki muzyczne jednak bo odbiegniemy od sensu uzytkowego.
Kiedys pisałem ze multiway ze zwrotnica kiepsko sobie radzi z sygnalem prostokątnym na co stwierdziles ze nikt takich przebiegow nie slucha.
Byłaby ciekawa rozmowa ale w sumie masz racje - nikt przeciez takich przebiegów nie słucha :-)

Znalazlem stara dyskusje na DIYaudio.com, gdzie m.in Thorsten Loesch (obecnie chyba firma moodwright)ciekawe rzeczy pisze.  Dyskusja z konkretami, nie zbędnych "nie znasz sie" "trzeba być głuchym" itd.

http://www.diyaudio.com/forums/lounge/200865-sound-quality-vs-measurements-249.html

"ThorstenL is offline ThorstenL  Germany
Previously: Kuei Yang Wang
 
Join Date: Nov 2002
Hi,

Quote:
Originally Posted by TheShaman  View Post
I'm not referring to Thorsten's gear but "source" components like Zanden and "loudspeakers" like Rehdeko come to mind...
I would add one thing here.

The Rehdeko measurements are IN ROOM, ROOM AVERAGED, not pseudo anechoic MLSSA. So be careful what you compare them to. I would not consider Rehdeko entirely my cup of tea, however they are rather enjoyable and will surprise you if you listen. It will (again) make you question the validity and usefulness of the measurements we usually employ.

One thing I remember, 'dek's had nearly as good squarewave performance as my Tannoy Red's and both are not miles off a Quad ESL. If you ever seen the square wave from most "HiFi" Speakers you would feel rather disturbed. I suspect that is why we commonly see square wave measurements of Amplifiers but practically never of speakers...

Ciao T"

Podobnie nikt nie slucha sygnału składajacego sie z 2 tonów. To juz na pewno (bo odtworzenie prostokata prawidłowe ma wpływ na kilka rzeczy uwazam, ale OK solo nikt nie słucha :-)). Nie widze innego zastosowania odtowrzenia 2 tonów niz obrazowanie zjawiska modulacji słuchaczom technikum.

skupmy sie zatem na realnych warunkach w których eksploatowane są zestawy. Czyli myzyka, sygnały złożone i na konkretnych zjawiskach podczas sluchania muzyki i ich korelacji z pomiarami.

Poslucham dzis wokali, sprawdze czy faluja jak piszesz, czy w ogóle efekt wystepuje (wzesniej go nei szukalem, moglo umknąć, falujacy wokal nie wydaje mi sie niczym nienaturalnym jest to efekt ktory czeto wywolywany jest naturalnie, ale ez nie wiem jakie falowanie masz na mysli. dlatego prosilem o probki gdzie to słyszałes - konkretne materiały), mam pod ręką 2 multiway i fulla, sprawdzac sceny i poukladania instrumentów nie musze bo pod tym kątem sluchalem już nie raz i z lepszymi multiway niz te ktore mam obecnie w domu, przynajmniej cenowo lepszymi :-)

Podaj mi jeden instrument akustyczny, ktory generuje przebiegi kwadratowe? Jesli takiego nie ma, to po co kolumna ma go odtwarzac? Nawet jesli beda to dzwieki harmoniczne, to nie beda to kwadraty jak z generatora. Chyba, ze chcesz sie spierac na jakich kolumnach prawdziwiej brzmi fuzz do gitary, albo organy hammonda?

Problem z modulacja istnieje ale najczesciej jest on marginalny, nie mozna jednak pisac, ze tego problemu w ogole nie ma. Jest on szczegolnie slyszalny, na instrumentach ktore odgrywaja niewiele harmonicznych, tylko czyste noty. Rowniez na wokalach moze byc on slyszalny.

Doskonalym przykladem moze byc nagranie oboju, ktore bez problemu moduluje sie czestotliwosciami od 10 do nawet 50hz.
http://www.filedropper.com/oboj

To samo bedzie z klarnetem, saksofonem, trabka choc oczywiscie nie zawsze tak mocno slyszalne.

meloV8

  • 1559 / 6075
  • Ekspert
02-10-2016, 00:56
A intermodulacyjne mozna pomierzyc (zrobilem pomiar z zapietym kondensatorem filtrujacym dół pasma we fullu i nic nie widac na spl, znaczy sie poziom tych znieksztalcen znika w thd), wex poprawke zeby pomiaru dokonywac w wrunkach cisnienia akustycznego jakiego faktycznie potrzebujesz i najlepiej impulsami bo taki charakter ma muzyka, widmo sie rozlozy, w ekstremalnych przypadkach mozliwe ze cos sie uslyszy, sprawdzalem szeroki repertuar i sorry...


Taki pomiar to czysta amatorka, sorry :)

lancaster

  • Gość
02-10-2016, 11:52
Melo, zamiesc jakikolwiek pomiar na potwierdzenie historii o jakich opowiadasz.
Ostatnio Ci sie nie udalo a tym razem jalowej dyskusji nie chce mi sie ciągnąć.

Tym bardziej ze znow leca Twoje opowiesci o amatorkach, opowiesci o niesitniejacych problemach modulacyjnych (nikt nie mowil ze nie istnieja, wrecz przeciwnie - istnieją na kazdym etapie zapisu i odtwarzania a takze slyszenia) itd. Jak chcesz sprawzic jaki wplyw ma niski zakres na pasmo wysokiego to go wycinasz, a nie dokladasz sztuczne problemy (generator) ktore w realnym sygnale nie występują. lepiej uwdoczniłby ew. problem (którego nie widać) pomiar oktawami i porownanie tych fragmentow z caloscią ale nie ma to sensu skoro wplyw jest ponizej thd. prosciej Tobie wyłumaczyć tego nie potrafie. Przejmujesz sie glupotami tymu marginalne problemy z modulacją (ktore są dodatkowo częscia natury - przypomne moduluje mikrofon rejestrujący, wkladka gramofonowa, KAŻDY glośnik, błona bębenkowa)a marginalizujesz wplyw kierunkowych czyli w  zasadzie odpowiedx pomieszczenia ktory to wplyw jest slyszalny ZAWSZE. Mozesz sobie oczywiscie uwazac co tam tylko chcesz. Wex sobie jakiekolwiek zetsawy do kilku pomieszczen o roznej akustyce i usiadx tak zebys slyszal tyko bezposrednio dxwiek - jak niby chcesz to zrobić ??? Moze jak posprawdzasz przekonasz sie jaka robote robi to co wydaje Ci sie ze nie słyszysz albo ma niewielki wplyw. amatorka to naprawde bdb słowo Melo, ale mi juz sie nie chce ludziom uzmyslawiac ich projekcji. A juz teoria ze dziury w spl na średnicy wywolane problemami fazowymi są celowym zabiegiem projektanta zeby bylo mniej odbic od sufitu i podłogi ? Jestem bezbronny :-) Sprawe tak na dupie stawiajac to realne instrumenty rzeczywiscie sa gorsze od odtworzonych bo tych problemow nie mają :-)

"Np Preisner's Voice's - Noc. Zmodulowany niskimi czestotliwosciami slychac plywanie chorow w tle oraz fortepianu."

jedyny konkret jak do tej pory, sprawdze nagranie na fullu vs 2 way bo akurat takie mam pod ręką.
Na razie znalazłes 1 nagranie gdzie u siebie slyszysz "pływanie" i to nie nagranie puszczone tak jak ludzie go sluchaja tylko z dołożonym generatorem. Życiowe podejscie :-)
tak czy inaczej sprawdze, czym konkretnie modulowałeś ?
sprawdeze tez obój, bo trabka wiem ze na przecietnym fullu brzmi po prostu sporo prawdziwiej niz na przeicetnym basrefleksie.


lancaster

  • Gość
02-10-2016, 13:14
odpalilem Praisnera, podczas sluchania utworu czulem jak mi spada poziom testosteronu, ale dalem rade ;-)
Repertuar nie moj, nie zauwazylem ŻADNYCH roznic w temacie falowanie wokalu pomiedzy 20cm fullem a ca17rly seasa. Roznice w charakterze dxwieku  oczywiscie są,w  tym wypadku nie podejmuje sie wskazywac ktory zagral mi "lepiej" bo tak jak pisalem muzycznie zupelnie nie moje klimaty.



lancaster

  • Gość
02-10-2016, 13:22
za to oboj wraz z orkiestra jest przeze mnie odbierany jak oboj z orkiestra, nic mi nie faluje rowniez.
Moze dlatego ze w skladzie orkiestry nie ma zwykle generatora 30Hz ?


super te rzeczy ida z czego flet z harfa wrecz perwersyjnie, eeeech żeby Wolfgang mial dostep to najnowszych cudów techniki, na pewno by nagral koncert na trzy generatory i przydxwięk ze stacji transformatorowej :-)

meloV8

  • 1559 / 6075
  • Ekspert
02-10-2016, 13:53
Melo, zamiesc jakikolwiek pomiar na potwierdzenie historii o jakich opowiadasz.
Ostatnio Ci sie nie udalo a tym razem jalowej dyskusji nie chce mi sie ciągnąć.

Znowu masz problemy ze zrozumieniem tekstu. Napisalem Ci, ze po nagraniu efekt modulacji nie jest slyszalny, ani na sluchawkach ani na glosnikach, wiec po co mam go prezentowac? Moge sie jedynie domyslac dlaczego tak sie dzieje.

Tym bardziej ze znow leca Twoje opowiesci o amatorkach, opowiesci o niesitniejacych problemach modulacyjnych (nikt nie mowil ze nie istnieja, wrecz przeciwnie - istnieją na kazdym etapie zapisu i odtwarzania a takze slyszenia) itd. Jak chcesz sprawzic jaki wplyw ma niski zakres na pasmo wysokiego to go wycinasz, a nie dokladasz sztuczne problemy (generator) ktore w realnym sygnale nie występują. lepiej uwdoczniłby ew. problem (którego nie widać) pomiar oktawami i porownanie tych fragmentow z caloscią ale nie ma to sensu skoro wplyw jest ponizej thd. prosciej Tobie wyłumaczyć tego nie potrafie.

Ja nie wiem ile Tobie mozna tlumaczyc ciagle to samo, ze efekt modulacji jest slyszalny w okreslonych warunkach, a nie w kazdym odsluchu. Jak nagrasz ograny siegajace do 16hz, plus kilka innych instrumentow to tez bedzie wycinal bas? Zrozum, ze zeby wychwycic modulacje, glosnik musi sie znacznie wychylac, dlatego na ten efekt sa podatne glosniki szerokopasmowe, ktore maja detke rowerowa zamiast zawieszenia ( cos jak w Twoich fullrange ).

Przejmujesz sie glupotami tymu marginalne problemy z modulacją (ktore są dodatkowo częscia natury - przypomne moduluje mikrofon rejestrujący, wkladka gramofonowa, KAŻDY glośnik, błona bębenkowa)a marginalizujesz wplyw kierunkowych czyli w  zasadzie odpowiedx pomieszczenia ktory to wplyw jest slyszalny ZAWSZE. Mozesz sobie oczywiscie uwazac co tam tylko chcesz.
Ja sie tym nie przejmuje, bo nie uznaje jednego glosnika, za bezkompromisowy system audio. Do grania do kotleta jak najbardziej, ale powyzej pewnego poziomu podskoczyc sie juz nie da.

Wex sobie jakiekolwiek zetsawy do kilku pomieszczen o roznej akustyce i usiadx tak zebys slyszal tyko bezposrednio dxwiek - jak niby chcesz to zrobić ??? Moze jak posprawdzasz przekonasz sie jaka robote robi to co wydaje Ci sie ze nie słyszysz albo ma niewielki wplyw. amatorka to naprawde bdb słowo Melo, ale mi juz sie nie chce ludziom uzmyslawiac ich projekcji.

Moj drogi kolego, ja bez problemu jestem wstanie odroznic dzwiek roznych kolumn w moim pokoju, nawet jak bede stal w przedpokoju, albo i w kuchni. Tak samo bez znaczenia gdzie postawie male, dwudrozne kolumienki. Tak samo poznam kolumny bez wzgledu na to, w jakim pomieszczeniu beda graly.

A juz teoria ze dziury w spl na średnicy wywolane problemami fazowymi są celowym zabiegiem projektanta zeby bylo mniej odbic od sufitu i podłogi ?
Lan, wroc do prac D'appolito na temat MTM i przestan sie osmieszac na forum publicznym :)

czym konkretnie modulowałeś ?
Wystarczy Tone Tolvan'a.

nie zauwazylem ŻADNYCH roznic w temacie falowanie wokalu pomiedzy 20cm fullem a ca17rly seasa.
Tym lepiej dla Ciebie, mozesz spac spokojnie.

za to oboj wraz z orkiestra jest przeze mnie odbierany jak oboj z orkiestra, nic mi nie faluje rowniez.
Moze dlatego ze w skladzie orkiestry nie ma zwykle generatora 30Hz ?


super te rzeczy ida z czego flet z harfa wrecz perwersyjnie, eeeech żeby Wolfgang mial dostep to najnowszych cudów techniki, na pewno by nagral koncert na trzy generatory i przydxwięk ze stacji transformatorowej :-)
Nie takie miales zadanie.

lancaster

  • Gość
02-10-2016, 14:40
"Znowu masz problemy ze zrozumieniem tekstu. Napisalem Ci, ze po nagraniu efekt modulacji nie jest slyszalny, ani na sluchawkach ani na glosnikach, wiec po co mam go prezentowac? Moge sie jedynie domyslac dlaczego tak sie dzieje."

milo ze zmieniles zdanie, niedawno byl to koszmar falujacych wokali, teraz zotaly organy z 3 instrumentami na krzyz :-) Mozliwe, nie moj repertuar, moglem nie zauwazyc, tak jak psialem wczesniej nawet jestem w stanie oddac taki repertuar walkowerem.

"dlatego na ten efekt sa podatne glosniki szerokopasmowe, ktore maja detke rowerowa zamiast zawieszenia ( cos jak w Twoich fullrange )."

tylko niewiedza na temat budowy/dzialania glosnikow tlumaczy glupoty jakie wypisujesz.
Ale zeby nie bylo jak u Ciebie opowiesci z mchu i paproci przejdxmy na konkrety :

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=95:h1471-08-ca22rny&catid=44:utv-prestige-woofers&Itemid=461

22cm Seas ma sd zblizona do 8cali fulla (jakies 10% wieksza),  Vas 84l o 20% wyzsza niz we fullu  mms 19,8g vs 18g we fullu
seas ma nizszy rezonans o 2Hz ale tez wyzszy o 1,8g mms. wniosek ? podatnosci zawieszen beda podobne.

Porownanie do fulla Voxativa mierzony w klang ton ma Vas 63l mms 18g (na dole wpisu wyniki pomiarow)

celowo nie podalem jakiegos ktory mam w dumu ale co do zasady podobnie to wyglada. Nic dziwnego w sumie.

Próbujesz obrazac mnie i rzeczy ktore robie bedac czlowiekiem ktory nie pokazal absolutnie nic poza niewiedzą i probami prymitywnego hejtu.

W tym miejscu koncze z Toba rozmowe bo prowadzi ona donikąd, do ciebie po prostu niektore rzeczy nie docieraja albo docieraja mlotkiem (koledzy sprawdzili jak to jest z modulacja i nagle zaczela byc dla ciebie marginalna ale co nawtykales ze amatorka nie sprawdzila to nawtykales, sprawdziłą w koncu i wygladasz jak Melo :-)), niektore rzeczy nigdy do Ciebie nie dotra i w sumie niech bedzie moja slodka tajemnca dlaczego to mi nie przeszkadza :-)

zreszta non stop zarzucasz ze sie ciebie nie rozumie opowiadajac jednoczesnie glupoty, jak kurde nie przymierzając Walesa.

Nie bede sie kopal z kazdym Twoim urojeniem, tym wpisem zamykam tematy zwiazane  z budowa glosnika bo z tymi zwiazanymi z modulacja widze juz sie pogodziles .

Nigdzie nie pisalem ze nie odroznisz kolumn u siebie w domu, pisalem ze kierunkowe maja znaczenie, Ty ze  modulacja ma WIKEŚZE. Za chwile piszesz ze modulacja ma znaczenie marginalne a skoro tak to kierunkowe jeszcze mniejsze czyli żadne ? Śmiech. I to wszystko piszesz jakby nie bylo poprzednich rozmow, wiesz Melo mysle ze czas najwyzszy zmęzniec zarejestrowac sie na audiostero i pogadac z jozwa , facet ma dokladnie taka retoryke jak Ty tylko mimo wszystko nie ciskal takimi tekstami personalnymi.



« Ostatnia zmiana: 02-10-2016, 16:18 wysłana przez lancaster »

meloV8

  • 1559 / 6075
  • Ekspert
02-10-2016, 19:21
milo ze zmieniles zdanie, niedawno byl to koszmar falujacych wokali, teraz zotaly organy z 3 instrumentami na krzyz :-) Mozliwe, nie moj repertuar, moglem nie zauwazyc, tak jak psialem wczesniej nawet jestem w stanie oddac taki repertuar walkowerem.

Nie zmienilem zdania, tylko Ty czytasz miedzy wierszami i wybierasz sobie to co chcialbys przeczytac.

tylko niewiedza na temat budowy/dzialania glosnikow tlumaczy glupoty jakie wypisujesz.
Ale zeby nie bylo jak u Ciebie opowiesci z mchu i paproci przejdxmy na konkrety :

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=95:h1471-08-ca22rny&catid=44:utv-prestige-woofers&Itemid=461

22cm Seas ma sd zblizona do 8cali fulla (jakies 10% wieksza),  Vas 84l o 20% wyzsza niz we fullu  mms 19,8g vs 18g we fullu
seas ma nizszy rezonans o 2Hz ale tez wyzszy o 1,8g mms. wniosek ? podatnosci zawieszen beda podobne.

Porownanie do fulla Voxativa mierzony w klang ton ma Vas 63l mms 18g (na dole wpisu wyniki pomiarow)

celowo nie podalem jakiegos ktory mam w dumu ale co do zasady podobnie to wyglada. Nic dziwnego w sumie.
Ale o czym Ty w ogole piszesz? Chwaliles sie jakie to mozliwosci basowe ma Twoj Fullrange, zatem musi sie tez troche napracowac, zeby te mozliwosci oddac. To ze potrzebowales takiej podatnosci zawieszen jakie ma gabka ( choc tutaj i tak wazniejszy jest dolny resor, a nie gorny ) to jedna, a to ze potrzebowales odpowiedniego xmax to drugie. Wiec postaraj sie zrozumiec jedna kwestie. Z im wiekszym wychyleniem pracuje szerokopasmowiec, tym wiekszy i bardziej zauwazalny moze byc efekt modulacji. Chyba, ze Ty stworzyles jakies perpetum mobile, ktore w ogole nie musi sie wychylac, a zejsciem i SPL na basie dorownuje topowym Scanom.

Próbujesz obrazac mnie i rzeczy ktore robie bedac czlowiekiem ktory nie pokazal absolutnie nic poza niewiedzą i probami prymitywnego hejtu.

Blad. Jakbym chcial Cie obrazic, to bym Cie obrazil i nie mial z tym zadnego klopotu. To Ty sie jakis strasznie delikatny zrobiles ( jakies nawrocenie czy jak? ) i mimo ze, nie uzylem w Twoja strone zadnego, obrazliwego slowa, to jeszcze wciskasz mi jakis hejt. Sorry, ale jeszcze powinienes mi podziekowac, ze masz okazje nauczyc sie czegos nowego, a nie znowu zarzucac mi hejt i brak kultury.

W tym miejscu koncze z Toba rozmowe bo prowadzi ona donikąd, do ciebie po prostu niektore rzeczy nie docieraja albo docieraja mlotkiem (koledzy sprawdzili jak to jest z modulacja i nagle zaczela byc dla ciebie marginalna ale co nawtykales ze amatorka nie sprawdzila to nawtykales, sprawdziłą w koncu i wygladasz jak Melo :-)), niektore rzeczy nigdy do Ciebie nie dotra i w sumie niech bedzie moja slodka tajemnca dlaczego to mi nie przeszkadza :-)

Jezeli od poczatku, pisze Ci dokladnie w czym jest problem i jak go mozna uslyszec, a Ty probujesz go obalic jakims lamerskim przykladem pomiaru, to sorry, ale spodziewalem sie czegos wiecej. Tak to nawet nie ma czego komentowac.


zreszta non stop zarzucasz ze sie ciebie nie rozumie opowiadajac jednoczesnie glupoty, jak kurde nie przymierzając Walesa.

Nie bede sie kopal z kazdym Twoim urojeniem, tym wpisem zamykam tematy zwiazane  z budowa glosnika bo z tymi zwiazanymi z modulacja widze juz sie pogodziles .

Nigdzie nie pisalem ze nie odroznisz kolumn u siebie w domu, pisalem ze kierunkowe maja znaczenie, Ty ze  modulacja ma WIKEŚZE. Za chwile piszesz ze modulacja ma znaczenie marginalne a skoro tak to kierunkowe jeszcze mniejsze czyli żadne ? Śmiech. I to wszystko piszesz jakby nie bylo poprzednich rozmow, wiesz Melo mysle ze czas najwyzszy zmęzniec zarejestrowac sie na audiostero i pogadac z jozwa , facet ma dokladnie taka retoryke jak Ty tylko mimo wszystko nie ciskal takimi tekstami personalnymi.

Gdzie napisalem, ze modulacja ma wieksze znaczenie od charakterystyk kierunkowych?

Podalem Ci konkretny przyklad na to, jak uslyszec modulacje, ale to olales, albo nie przejdzie Ci przez klawiature kilka slow, zeby sie przyznac, jak odbior instrumentu moze sie zmienic, jesli dzwiek jest modulowany duzymi wychyleniami membrany.

lancaster

  • Gość
02-10-2016, 19:38
"Ale o czym Ty w ogole piszesz? Chwaliles sie jakie to mozliwosci basowe ma Twoj Fullrange, zatem musi sie tez troche napracowac, zeby te mozliwosci oddac. "

Pisalem ze do pewnego momentu bas z fulla i midbasu o tym samym sd ma takie same mozliwosci (xmax) bo niby dlaczego nie ? Pisalem ze dla wiekszych wychylen midbas ma wieksze mozliwosci od fulla o tym samym sd.
Pisalem tez ze bas z 8 cali fulla ma mozliwosci jak z 6-7 cali midbasu (full ma wieksze sd a midbas xmax)

Czego jeszcze nie zrozumiałeś ?

melo serio chcesz dalej rozmawiac o tym co pisałes o modulacji ?:-))))

lancaster

  • Gość
02-10-2016, 19:59
"potrzebowales takiej podatnosci zawieszen jakie ma gabka "

a co za problem jakakolwiek podatnosc wycisnąc z gumy melo ?  tylko skad mozesz o tym wiedziec. Pojecia nie masz o czym piszesz.

teksty  "jakbym Cie chcial obrazic to bym Cie obraził" obrazajac i hejtujac sobie zostaw dla rodziny, moze ich tym sponiewierasz. Nie che mi sie wchodzic w twoj tryb, kilka razy napisalem twoja retoryka to mi napisales "tak nie bedziemy rozmawiac" :-)))

Co do modulacji choru organami na nagraniu ktore podales jako jedyny konkret w rozmowie poziom modulacji jest taki sam z 2 way jak z fulla czyli byc moze zaden a byc moze spory, ale roznic w plywaniu wokali i innych horrorach o jakich wspominales brak. Zarzut o braku sprawdzania daruj sobie, kolejny hejt i dobrze o tym wiesz bo pisalem ze sprawdzalem.
Wiem, jakbys chcial hejtowac to bys hejtowal. Moze Ty tak pierdolisz bezwiednie, kto wie.

lancaster

  • Gość
02-10-2016, 22:16
egzorcyzmów ciag dalszy

http://www.baudline.com/erik/bass/xmaxer.html

odczarowywanie mitologii ile faktycznie musi sie wychylic glosnik dla danej f przy okreslonym cisnieniu
kalkulator obudowy zamknietej, wiec we wszelkich basrefleksach, LT czy hornach wychyli sie mniej.

Przykladowo 8 cali zeby odtworzyc 40Hz z cisnieniem 90dB potrzebuje sie wychylic +/- 3,4mm (w zamknietej).
Przypominam ze w basrefleksie moze to byc np. +/- 1,7mm w zaleznosci jak obudowa zestrojona.

meloV8

  • 1559 / 6075
  • Ekspert
03-10-2016, 01:31
Dalej Cie meczy, ze jednak slychac modulacje? :) Mozesz mnie do woli obrazac, mi to wisi i powiewa.
« Ostatnia zmiana: 03-10-2016, 01:33 wysłana przez meloV8 »

lancaster

  • Gość
03-10-2016, 08:03
Melo, czy ktos mowi ze Tobie dxwiek nie faluje ? Wierze na slowo. Czym mnie niby męczysz ? hejtem ? Jest upierdliwy ale wiedzac ze czesto wynika z niewiedzy jestem w stanie zrozumiec, aczkolwiek fakt wkurza bo glupie to jest uwazam.
Znow fantazjujesz, po prostu kolejny raz naopowiadałes mchu i paproci probujac hejtowac o zawieszeniach jak dętki rowerowe, tak Melo u was w laboratrium życie jest prostsze, są dętki rowerowe  , multiwaye nie kaszniące fazy ale na szczescie nie ma do tego pomiarów a przynajmniej sie ich nie zamieszcza :-)
Skad Ci wyszła koniecznosc zastosowania pianki na zwiesznie w kontekscie podatnosci tez musi zostac Twoja tajemnica bo wytlumaczyc sie tego nie da :-))

Melo, obrażać Ciebie ? Serio ?
Czym ?



« Ostatnia zmiana: 03-10-2016, 08:08 wysłana przez lancaster »