Audiohobby.pl

Stax SR-009 najlepsze słuchawki, tak czy nie?

saudio

  • 724 / 5245
  • Ekspert
15-12-2018, 22:48
Nic poza dostępnymi informacjami nie wiem o tym modelu. Przed Świętami mam je dostać. Zrobię porównanie pomiędzy SR-009, SR-009S i limitowanymi SR-009BK.
Super, dzięki.

wiktor

  • 2503 / 5865
  • Moderator Działu Słuchawki
21-12-2018, 07:49
Dotarły. Nowe SR-009BK rozpakowane.

wiktor

  • 2503 / 5865
  • Moderator Działu Słuchawki
21-12-2018, 07:51
Prezentują się bardzo ładnie. Czarne to one nie są. Nazwałbym ich kolor tytanowym.

wiktor

  • 2503 / 5865
  • Moderator Działu Słuchawki
21-12-2018, 07:56
A tak wygląda rodzinka w komplecie.

Od lewej:

SR-009 - z 04.2011

SR-009S - z 06.2018

SR-009BK - z 12.2018

saudio

  • 724 / 5245
  • Ekspert
21-12-2018, 17:00
Wiktorze gratulacje, ładne są.
Napisz jak grają jak już się osłuchasz:)
Tak ze zdjęcia to chyba bardziej 009 niż 009S?
« Ostatnia zmiana: 21-12-2018, 17:02 wysłana przez saudio »

wiktor

  • 2503 / 5865
  • Moderator Działu Słuchawki
23-12-2018, 11:30
.

Milimetr

  • 27 / 1915
  • Użytkownik
31-12-2018, 00:45
Panowie, czy macie jakąś opinię na temat wzmacniacza Trilogy Audio H1 w kontekście pracy z 009?

rafaell.s.cable

  • 1166 / 5324
  • Ekspert
31-12-2018, 02:17
Pierwsze i ostatnie Stax-y. Stax SR-1 - z 1960 roku oraz Stax SR-009S z 2018 roku.


Może powtórzę moją opinię o SR-009S słuchanych na AVS wstawioną w innym miejscu.

Wrócę jeszcze do słuchawek, w końcu po paru latach z systemu Jadisa zagrały słuchawki Stax-y SR - 009 z literką s na końcu. Także poza ogólną wadą dla tego typu konstrukcji czyli problemem z artykułowaniem najniższego basu i jego energii wypadły bardzo dobrze. Oczywiście nie jest to taka fajna przestrzeń do przodu jak w Starych modelach SR-007 czy legendarnych Orfeuszach Sennheisera (które w nowym wydaniu z wysuwanymi lampami nie powtórzyły sukcesu protoplasty) ale była po prostu muzyka czysto i klarownie podana, resztę można dopieścić towarzyszącym systemem (słuchałem z własnych plików WAVE)

Fantastycznie było słychać moje nagranie studyjne fletu z fortepianem, flet ciągnie w nim do 37kHz, czysto klarownie i bez jakiegokolwiek "kłucia uszu" próbkę 24bit 96kHz otrzymał pan Sebastian Kienitz ale też można ją sobie ściągnąć ze strony i posłuchać i sprawdzić jak nasze systemy się sprawują.

http://asura.com.pl/index_pl.html#6

pastwa

  • 3815 / 5865
  • Ekspert
31-12-2018, 09:06
Panowie, czy macie jakąś opinię na temat wzmacniacza Trilogy Audio H1 w kontekście pracy z 009?

Dla mnie Trilogy jest sporo lepszy od podobnie wycenionego SRM T8000. Anglik daje sporo gestosci, wypelnienia, dociazenia co sie bardzo sprawdza zwlaszcza z seria 009, jest to barwniejsze urzadzenie z dwoch wymienionych.

pastwa

  • 3815 / 5865
  • Ekspert
31-12-2018, 09:23
Warto zaznaczyc ze jak masz jakis wysokiej klasy wzmacniacz kolumnowy to jest szansa ze lepszy efekt uzyskasz bardzo tanim sposobem, dokupujac sobie konwerter elektrostatyczny, chociazby taki WEE od Woo Audio.

Milimetr

  • 27 / 1915
  • Użytkownik
31-12-2018, 10:35
Dzięki za radę - o konwerterze nie pomyślałem. Skąd się wychodzi sygnałem do niego?

pastwa

  • 3815 / 5865
  • Ekspert
31-12-2018, 12:40
Uzywasz wyjsc glosnikowych z koncowki/wzmacniacza kolumnowego i laczysz jakims krotkim zestawem kabli z energizerem z ktorego mozesz wypuscic „wlasciwe” kable glosnikowe do swoich kolumn. WEE dziala teoretycznie jak neutralna przejsciowka, gdzie mozesz przelaczac przeplyw sygnalu pomiedzy kolumnami a wyjsciem na sluchawki. Wazy to 6.5kg wiec wydaje sie byc solidnie wykonane, a cena to 600 dolarow.


https://wooaudio.pl/produkt/woo-audio-wee/

Na stronie amerykanskiej sa tez zdjecia tylnej czesci i tam ladnie widac cala logike podlaczenia.

escaflowne

  • 190 / 5129
  • Aktywny użytkownik
31-12-2018, 13:06
Chętnie stanę do pojedynku zarówno z Trilogy H1 jak i z T8000 . Z takim zawodnikiem :
Canada EST



H1 jest zbudowany w oparciu o lampę 6N6P, a Canada na 6E5P
Jak się maj oba typy pod względem zniekształceń zmierzył Charles Mingus http://www.bartola.co.uk/valves/2012/06/17/thd-benchmark/

Chętnych zapraszam na testy z dowolnymi słuchawkami elektrostatycznymi.

gnuśny kocur

Milimetr

  • 27 / 1915
  • Użytkownik
31-12-2018, 13:33
Chętnie stanę do pojedynku zarówno z Trilogy H1 jak i z T8000 . Z takim zawodnikiem :
Canada EST



H1 jest zbudowany w oparciu o lampę 6N6P, a Canada na 6E5P
Jak się maj oba typy pod względem zniekształceń zmierzył Charles Mingus http://www.bartola.co.uk/valves/2012/06/17/thd-benchmark/

Chętnych zapraszam na testy z dowolnymi słuchawkami elektrostatycznymi.

Prezentuje się konkretnie. Czy to jest jakiś projekt DIY czy urządzenie do nabycia jako gotowe?

Trochę mi się kojarzy z wyglądu ze starą końcówką Sonic Frontiers.

Milimetr

  • 27 / 1915
  • Użytkownik
31-12-2018, 14:57
Nie jestem pewien, czy to właściwy wątek, ale napiszę w jakich konfiguracjach testuję obecnie Staxy 009s.

W obu przypadkach sygnałem jest winyl z wkładki MC podawany przez aktywny lampowy head-amp MC (4xECC83) na lampowy phono stage MM (3xECC83) i teraz zaczyna się różnica:

1. W pierwszym wariancie wyjście sygnału biorę z monitor out preampu, a więc zaraz za phonostage MM, ale przed stopniem liniowym i ten sygnał podaję na wejście preampu Staxa T-8000. Sterowanie głośnością na T-8000.

W tym wariancie, pomimo że przed wejściem na wzmacniacz Staxa jest 7 lamp w torze dźwięk jest zwiewny, eteryczny, ale bez wystarczającej masy i wypełnienia.

2. W drugim wariancie wychodzę z normalnego wyjścia swojego preampu aktywnego, czyli w stosunku do poprzedniej wersji dochodzi jeszcze stopień liniowy na kolejnych trzech lampach ECC83 i sterowanie głośnością w preampie liniowym na solidnej drabince rezystorowej a nie potencjometrze wzmacniacza Staxa. Tym sygnałem wchodzę na T-8000 ale tylko na końcówkę mocy, z pominięciem preampu Staxa.

W tym wariancie pojawia się masa, mięcho, wypełnienie, dociążenie bez utraty szczegółów.

Nie chcę wyciągać daleko idących wniosków, ale w tym konkretnym przypadku podanie sygnału przez pełen aktywny preamp zmiata wariant z wejściem sygnałem niskopoziomowym na T-8000.

Niestety z użykowego punktu widzenia bardzo mi ten wariant drugi nie pasuje. Po pierwsze mam tylko jedno wyjście główne preampu i nie chcę przepinać interkonektów pomiędzy wzmacniaczem systemu słuchawkowego a wzmacniaczem systemu głośnikowego.
O wiele bardziej pasowałoby mi być na stałe zapiętym do wyjścia monitor out preampu.
Po drugie kupowanie T-8000 tylko po to by grać z jego końcówki mocy też jest trochę bez sensu.

Może jakimś wyjściem byłoby zapięcie do monitor out w pełni lampowego Staxa 007tII, skoro widać że 009 potrzebują lampy, a może grać ze wzmacniaczy głównych z przystawką LST?

Doradźcie jak to najlepiej ogarnąć.
« Ostatnia zmiana: 31-12-2018, 15:07 wysłana przez Milimetr »