Audiohobby.pl

Projekt tubowy Audiohobby

fakamada

  • 1066 / 5610
  • Ekspert
19-11-2013, 22:38
>>>Bacek

Pomiar, który wrzuciłeś jest niestety zbyt mocno wygładzony, aby można coś powiedzieć o najwyższej oktawie. Duże membrany się łamią na samej górze i tego nie przeskoczysz (no, może berylem).
Obrazek poniżej to Faital HF144. Zobacz co dzieje sie na samej górze. Driver dwumembranowy JBL\'a (lub BMS\'a) rozwiązuje ten problem i trudno z tym dyskutować. Oczywiście trzeba poczekać na niezależne pomiary.

Pozostaje jeszcze naturalnie kwestia, czy godzimy się na takie kompromisy czy nie. Słuchając Zingali na dużym driverze np. nie słyszałem braków, ani zakłamań na górze. Oczywiście to były warunki wystawowe, trzeba posłuchac dłużej itd.

fakamada

  • 1066 / 5610
  • Ekspert
19-11-2013, 22:42
Natomiast pomiar JBL\'a jest po korekcji DSP, więc trudno na tej podstawie wnioskować o tym, że jest mniej lub bardziej liniowy.

Bacek

  • 2414 / 6102
  • Ekspert
19-11-2013, 22:53
Dlatego bardziej odnosiłem się do tego radzieckiego pomiaru który już tak gładki nie jest i to nawet po wygładzeniu. A co do HF144 to z HF200 musiał byś sparować HF140 bo to jest w zasadzie ten sam driver. Dodatkowo z kilku pomiarów w różnych tubach jakie widziałem to jedne wyglądają tak jak ten twój a inne bez takiego olbrzymiego dipu na górce więc kwestia dobrania odpowiedniego horna.
Niestety mój projekt tuby potrwa jeszcze pewnie kilka lat :( więc HF200 leżą w szufladzie i czekają na lepsze dni. Już w desperacji myślałem żeby sobie najpierw zrobić jakąś maszynkę CNC.

ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

lancaster

  • Gość
19-11-2013, 23:44
Średnio rozumiem te problemy. Na srednice daje sie wiekszy driver w wiekszej tubie a na gore mniejszy w mniejszej.

fakamada, mozna uzyskac jakotaka/niezla gore z duzej tuby ale lepsza bedzie z malej jesli uzyc odpowiedniego glosnika. Sprawdx sam jak nie wierzysz na slowo. Wex 2 tuby wieksza i mniejsza ten sam driver i posluchaj gory.

fakamada

  • 1066 / 5610
  • Ekspert
20-11-2013, 00:12
Rozumiem twoje podejście i wierzę na słowo - serio, ale falowody stałokierunkowe o szerokiej dyspersji nie mają problemów z górą. O ile przy małym falowodzie nie problemu, to przy dużych konstrukcjach wymagania stawiane driverowi są dużo większe (dobre zejście + niełamiąca się membrana). Taki np. SEOS 24 obsługuje pasmo 500hz - 20khz

Kiedyś rozwiązaniem był tylko beryl, teraz pojawiaja sie opcje dwumembranowe - BMS, JBL



lancaster

  • Gość
20-11-2013, 00:40
fakamada juz ustalilizmy ze Tractrix bywa bardziej stalokierunkowy od SEOS, a przewaga SEOS jest odczuwalna dla kątow powyzej 80 stopni. Przynajmnie tyle wyniknelo z pomiarow do ktorych linki podales.


Piszesz ze Everest ma podzial 800 zeby byl stalokierunkowy, podczas gdy na pomiarze przy 30 stopniach w ogole tego nei widac. Jest zmiennokierunkowy, podobnie omawiany przyklad PiAudio (Twoim zdaniem lepsze niz SEOS).
Na razie slyszę ciekawe nazwy, ktore nie maja odbicia w rzeczywistosci (teoretycznie, nie mialem SEOS ale tez nic mnie do nich nie ciągnie - intuicyjnie i na podstawie materialow ktore zamiesciłes).

lancaster

  • Gość
20-11-2013, 00:55
...na pomiarze Everesta pod katem 30 stopni dopiero od 3KHz cos zaczyna sie niesmialo dziac. z tego co pamietam ostatni pomiar Tractrixa efekt jest DOKLADNIE TAKI SAM (granica 3KHz).
Przy 800Hz w Everescie pasmo pod katem 30 stopni nawet nie drgnie (jak w Tractrixie).

Nie zastanawiają Cię takie rzeczy ? Kiedy pisywal tu Jacek bylo sporo interesujacych rzeczy na plaszczyxnie technicznej i sporo radosnej teorii ktora poza rzutkimi haslami miala odbicie byc moze  w innych teoriach :-)

Mi jest naprawde wsjo ryba co tam popelnisz, ale jak tuba czy jak kto woli falowód nie jest stalokierunkowy (a tylko sie tak nazywa) w jakims pasmie to fajnie jak sie o tym wprost napisze.

Inaczej jaja wychodza bo opowiesci o stalokierunkowsci, nastepnie pomiary z ktorych wynika ze jest tak samo stalokierunkowo jak wprzypadku zmiennokierunkowych....po czym przechodzi sie nad tym do porzadku dziennego
OK.

A mnie tymczasem interesują konkretne wrazenia z odsluchow i korelacje pomiarow z nimi.

fakamada

  • 1066 / 5610
  • Ekspert
20-11-2013, 00:59
>>>Lancaster
fakamada juz ustaliliśmy ze Tractrix bywa bardziej stalokierunkowy od SEOS, a przewaga SEOS jest odczuwalna dla kątow powyzej 80 stopni. Przynajmnie tyle wyniknelo z pomiarow do ktorych linki podales.

Ustaliliśmy TYLKO, że jest tak w przypadku Tractrix\'a 1000 - ten ,jak to krótka tuba, ma na pomiarach niezłą górę i dyspersję.
Poza tym duże kąty pow. 60st. nie są  nieistotne. Wpływają na charkę dźwięków odbitych (stałokierunkowych słucha się z reguły mocno poza osią)

>>>Lancaster
Piszesz ze Everest ma podzial 800 zeby byl stalokierunkowy, podczas gdy na pomiarze przy 30 stopniach w ogóle tego nie widac.

Pisałem o JBL M2 z dwumembranowym driverem. Nie wiem jakie ma dokładne pomiary off-axis.

>>>Lancaster
 Jest zmiennokierunkowy, podobnie omawiany przyklad PiAudio (Twoim zdaniem lepsze niz SEOS).

Pisałem o samym falowodzie, a nie kolumnie pispeakers. Tu pomiary samej tuby - jest stałokierunkowa:

fakamada

  • 1066 / 5610
  • Ekspert
20-11-2013, 01:07
A w ogóle to się dziwię. Ty - propagator eksperymentowania z nietypowymi rozwiązaniami, masz nagle problem dwumembranowym driverem, który daje nowe możliwości? Tylko dlaczego?
Daje szerokie pasmo z punktowego źródła (falowód, nie tractrix), bez rozbijania na węższe pasma. Usprawnia przy tym górę w stosunku do 2 calowych driverów.  Przecież nikt nie próbuje wmawiać, że to jakieś ostateczne, najlepsze na świecie rozwiązanie. Po prostu kolejny, naturalny, technologiczny krok na przód.
Więc o co chodzi? Niedawno jeszcze zachwycałeś się konstrukcjami na coax\'ach - choćby twoje Cube Silver.

atlon11

  • Gość
20-11-2013, 03:55
>> Bacek, 2013-11-19 22:53:17
Dlatego bardziej odnosiłem się do tego radzieckiego pomiaru który już tak gładki nie jest i to nawet po wygładzeniu.
=============

Fakamada miał na myśli studyjne M2, które zostały zaprojektowane do grania z zewnętrznymi cyfrowymi zwrotnicami, lub pod 2 wzmacniacze z BSS Omnidrive HD DSP :
http://www.frontendaudio.com/Crown-I-T12000-12000-Watt-2-Channel-Amplifier-p/9781.htm
http://livesound.pl/testy/150-naglosnienie/4495-crown-i-tech-4x3500-hd-czterokanaowy-wzmacniacz-z-dsp-bss-omnidrive-hd

Pomiary wszystkich Everestów są beż żadnych DSP.
Odnośnie radzieckiego (AVREPORT.ru) i firmowego (JBL) pomiaru DD66000...zaglądałeś w linki z PDF-ami o DD66000, czy do załącznika z M2.

Nie ma jakiś tam różnic, jak już to w rosyjskim pomiarze, troszkę więcej basu i niższej średnicy - może nie mieli takich samych warunków do pomiarów, a tak to podobne są.

Tak poza tym Rosjanom bardzo podobały się DD66000 - obszerna recenzja na ich stronie, ale w krótkim opisie/podsumowaniu napisali: \'\'Kolumny głośnikowe JBL Everest DD66000 posiadają bardzo równy, bardzo szczegółowy, naturalny i neutralny dźwięk - wszystko w samych superlatywach.\'\'

Załączę Tobie dwa pomiary obok siebie : po lewej z Rosji (AVREPORT.ru), po prawej z USA (JBL).

Bacek, dobrze byłoby abyś dorzucił jeszcze pomiary/charakterystyki Everest DD66000 za polskiego magazynu Audio 11/2013, to będzie jeszcze więcej punktów odniesienia :-)

Cypis

  • 2479 / 5245
  • Ekspert
20-11-2013, 07:12
Czy naprawdę, k...a mać, tak trudno prowadzić tą pasjonującą dyskusję w tym  http://audiohobby.pl/topic/1/109 , k...a mać, wątku?! Jaki to ma związek z forumowym projektem prócz tego, że to o tubach?

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

lancaster

  • Gość
20-11-2013, 08:42
"A w ogóle to się dziwię. Ty - propagator eksperymentowania z nietypowymi rozwiązaniami, masz nagle problem dwumembranowym driverem, który daje nowe możliwości? Tylko dlaczego?"

Jakiego typu problem widzisz u mnie z 2 membranoiwym driverem ? Bawilem sie neodymopwym BMS-em. Gra u znajomego w 400-ce Tractrixie wlasnie. Podzial 800, ciągnie do samej gory prawie jak od linijki. Podzial aktywny.
Rzeczy ktore wrzucasz raczej mnie dziwia niz dzialaja w realnych konstrukcjach (stalokierunkowosc) - stąd moje opinie. Pomiary tub jedno a calej konstrukcji drugie, rozumiem ze Piaudio moglo cos narozrabiac, ale JBL w Everestach raczej nie.

Moze nie bede wiecej marudzil, bo dowolna tuba (profil) nada sie do tego projektu jesli dobrze jej uzyc, tylko znow....nie widze wielu chętnych na koaksjalne BMS do projektu tubowego audiohobby. Po prostu tego typu glosniki sa drogie, choc tansze od JBL.

Proponuje wrocic do dyskusji o realnych potrzebach, czyli driver kompresyjny mysle 500zl, zeby projekt mial szanse na jakotaka popularnosc. Moze niech Cypis sie wypowie bo chyba jako jedyny ciągnie ten projekt na plaszczyxnie nie teoretycznej :-)

Cypis

  • 2479 / 5245
  • Ekspert
20-11-2013, 09:54
>> lancaster, 2013-11-20 08:42:48
>> Cypis sie wypowie bo chyba jako jedyny ciągnie ten projekt na plaszczyxnie nie teoretycznej

I jeszcze fakamada. Jest więc szansa, że powstaną dwa projekty.

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

magus

  • 20990 / 6109
  • Ekspert
20-11-2013, 09:56
Moderaaaaaatooooooor.......!




kurna, im więcej ich jest tym większy bajzel :)
Odszedł 13.10.2016r.

fakamada

  • 1066 / 5610
  • Ekspert
20-11-2013, 12:16
>>>Lancaster
Rzeczy ktore wrzucasz raczej mnie dziwia niz dzialaja w realnych konstrukcjach (stalokierunkowosc) - stąd moje opinie. Pomiary tub jedno a calej konstrukcji drugie, rozumiem ze Piaudio moglo cos narozrabiac, ale JBL w Everestach raczej nie.


Everesty nie są i nigdy nie miały być stałokierunkowe. JBL M2 jest zbudowane na tych założeniach. Dlatego fajnie, że ma taki nowoczesny driver.
Bardzo wybiórczo traktujesz rzeczy które tu wklejam. Przyczepiłeś się do konstrukcji Pispeakers, podczas gdy wrzucałem wiele wyresów pokazujących, że nie ma problemu ze stworzeniem konstrukcji stałokierunkowej.
Wrzucam pomiar, ale to już ostatni raz. Jak po raz kolejny napiszesz, że to działa tylko w teorii, to znaczy że nie chcesz zrozumieć.

Pomiar dotyczy Faital Pro 12PR300 + Seos 12 + B&C DE250