@zolt, sorry, czasem przychodzi po kilka wiadomości na raz, mogłem coś przegapić.
Spotkanie jak zwykle było "lekko" chaotyczne, więc nie wiadomo od której strony zacząć. Może spis urządzeń:
- DAC North Star 192 MkII
- DAC Audionemesis DC-1 upgrade + okablowanie Tara Labs
- DAC Beresford TC 7510 Mk6/? mod Stage 2.1
- DAC DIY CS8416 / CS4397 mod by majkel
- marantz SA7001
- CD Technics SL-PS840 mod by majkel
- PCLink GFmod 2 (takie coś, co udaje kartę muzyczną po USB i wysyła dane cyfrowe do DACa :) )
- Grado GS1000 x2
- Grado RS2
- Creative Aurvana Live! @ kabel HD650
- Creative Aurvana Live! @ kabel Conducfil Sonolene 3014
- IC Acrolink 6N-A2400II
- IC DIY Conducfil 8896 / Neutrik NYS373
- IC DIY Cinducfil 8030 / Neutrik NYS373
- DIC Profigold PGD4000
- OC Beresford TC 3618 x2
- wzmak Yamamoto HA-02, 3 zestawy lamp
- wzmak Moonlight v.6
- wzmak Moonlight v.8 "spider"
Z góry przepraszam za braki lub pomyłki w BOMie. Każdy z nas słuchał tylko części możliwych zestawień, i nie wszyscy tych samych. Na początek napiszę jak znajduję źródła pobieżnie zapuszczone na głośnikach.
AudioNemesis DC-1 upg. - mistrz głębi i przestrzeni oraz obudowywania instrumentów powietrzem. Przyjemne, analogowe brzmienie, dla mnie mógłby grać z większym impetem, szybszym atakiem i mam drobny zarzut w stosunku do grania instrumentów dętych - dla mnie jak przez woalkę, chciałbym ostrzej, z wyraźniejszym obrysem. Z drugiej strony szanuję sympatię w kierunku takiego grania, wynikającego zapewne z technologii Non-OS. Talerze też mogłyby być bardziej dosadnie blaszane, choć zdarzało mi się słyszeć też perkusję grającą w podobnym klimacie.
DIY DAC CS-mod - Tu miałem dylemat odnośnie polaryzacji wyjść, druga część odsłuchu odbyła się na ustawieniu "domyślnym", nie w czystą klasę A na wyjściu jak na początku. Dźwięk określiłbym jako konkretny, gęsty i wyraźny. Bez takiej analogowej magii jak AudioNemesis, ale grający zdecydowanie i w dużej mierze zasadniczo. Budowa planów dla mnie była bez zarzutów, rysunek instrumentów wyraźny i stabilny, czyli tak jak lubię, i do czego też dążyłem. ;) Muzyki na tym DACu jest ilościowo i wagowo dużo, ale bez natłoku i z porządkiem. Dobry drive na jazzie.
Beresford TC 7510 Mk6/? Stage 2.1 - pierwsze co pamiętam to parokrotne podejście do kwestii głośności, którą chciało się podciągnąć, gdyż nie było takiego rozmachu i swobody jak z poprzednich urządzeń. Dźwięk był jakby uspokojony na średnicy, pozbawiony cienia krzykliwości i neutralny. Średnie tony były miękkie i lekko wycofane jak dla mnie. Niewątpliwie typ prezentacji pasujący do słuchawek Grado, bo z tego co wiem, pod te słuchawki celowane były modyfikacje.
Technics SL-PS840 mod. Podobnież ja celowałem swojego DACa pod GS1000, spychając na drugi plan wyjście analogowe Technicsa SL-PS840 już od paru miesięcy, a jak to wyszło na zestawie głośnikowym Rolanda i Acrolinku? Koledzy określili to jako pół drogi między AudioNemesisem, a DACem CS. Technics błysnął zasadniczo średnicą, co mnie w sumie zdziwiło, ale tak to wyszło. Ustępując pola AudioNemesisowi pod względem przestrzenności absolutnej, Technics zachował plany z pewną dozą tej analogowej głębi, a przegonił DC-1 pod względem wielobarwności średnicy i rysunku instrumentów. Były one wciąż łagodnie zaznaczone, ale bardziej punktowe, coś jakby sweet spot między powietrzem wokół instrumentu, a blaskiem. Mimo iż ja lubię jeszcze większą zgryźliwość wysokich nut trąbki, to takie granie w tym konkretnym zestawie zaakceptowałem. Zgoniłbym ten stan rzeczy na interkonekt Acrolink, gdyż z kablami DIY, które mam w domu, nie uzyskałbym takiego nasycenia wyższego zakresu tonów średnich.