Jak wyżej, u różnych przedmówców. Po pierwsze - w kombo bym się nie pchał, bo tam jest albo DAC przyoszczędzony, albo wzmacniacz słuchawkowy. Jeszcze nie spotkałem obu bloków funkcjonalnych dających mi pełnię satysfakcji dźwiękowej upchanych do jednej obudowy, a gdzie tam do zachwytu.
Po drugie - niektóre słuchawki rzeczywiście dostają sporych skrzydeł z wyjścia symetrycznego, np. Audeze LCD2F. Mógłbym te słuchawki mieć, a jakbym je już miał, to bym nie myślał o sprzedaży. Tu oczywiście trzeba trafić egzemplarz z odpowiedniego okresu produkcji, bo ta firma nie trzyma brzmienia w żadnym ze znanych mi modeli. Co egzemplarz, to nieco, lub bardziej niż nieco inne granie.
Powyższe chyba też dotyczy HD800. Ja po prostu wolę je w torze wyciskającym z nich realizm. Wiem, co potrafią z nimi zrobić odpowiednie lampy, bo słyszałem je z różnymi konstrukcjami, gdzie na czoło wyszedł Eddie Current Zana Deux OTL. HV-1 Dubiela to powiedzmy ten kierunek, ale jeszcze spory kawałek do przejścia, zwłaszcza w dziedzinie czystości dźwięku. Tyle że i tak mnie takie czary nie kręcą, bo się nie sprawdzają w każdym repertuarze. Natomiast z dobrym półprzewodnikiem i kablem miedzianym miałem z nimi niedawno opad szczeny. Nie spodziewałem się takiego realizmu po tych słuchawkach, a z drugiej strony nie wiedziałem, że ten fabryczny kabel aż tak je ogranicza, bo w wersji symetrycznej też go słuchałem, więc to nie o sam wzmacniacz szło.
Co do "prawdziwy", czy "nieprawdziwy" XLR, to znam dwa rozwiązania, które mają symetryzację na siłę, lub nie mają jej w ogóle, tylko gniazdo XLR ktoś podsznurował pod jacka. Pierwszy przypadek to urządzenia pewnego polskiego "konstruktora", który w torze urządzenia desymetryzuje sygnał, żeby go zsymetryzować z powrotem. Drugi to np. Woo Audio WA7. Widziałem zdjęcie wnętrza, jak sygnał z jacka jest pociągnięty na wyjście XLR. Tak samo jest zresztą w ASL Twin Head. Grać to będzie, ale nie sygnałem symetrycznym.
Natomiast RCA kontra XLR to chyba nie ten temat. Mojemu wzmacniaczowi wszystko jedno, czy dostanie sygnał z RCA czy XLR, bo działa jak wzmacniacz różnicowy ze wzmocnieniem, więc "wynik" na wyjściu zawsze będzie symetryczny. Oczywiście wybór wejść XLR czy RCA wpływa na jego topologię wejściową, ale różnice jakościowe wynikną z jakości kabli lub źródeł RCA vs. XLR.