Audiohobby.pl

Projekt tubowy Audiohobby

Cypis

  • 2479 / 5244
  • Ekspert
15-12-2013, 12:21
>> magus, 2013-12-15 11:43:24
>> a może być więcej niż jeden? :)

Na początek wystarczy mi pierwszy najbardziej znaczący.

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

lancaster

  • Gość
15-12-2013, 12:23
Gdybym mial wybrac 1 to gradacja dynamiki.

fakamada

  • 1066 / 5609
  • Ekspert
15-12-2013, 13:17
>>lancaster

Nigdy nie twierdziłem, że stałokierunkowość daje fantastyczną przestrzeń. Twierdzę natomiast, że da się dzięki niej uzyskać sweetspot szerszy i bardziej stabilny niż z innych rozwiązań. Co klasycznych paczek 2, 3 drożnych z szerokim sweetspotem, to ja niestety nie trafiłem na Audio Show na pokój, gdzie scena podobałaby mi sie jeśli nie siedziałem na środku. Sorry. Wyjątkiem są największe pokoje Bristolu i Golden Tulip, gdzie faktycznie można czasem siedzieć gdzieś z boku. Ja niestety nie dysponuję takim metrażem.

Co charki Zingali - jeśli pomiary albo wiesz gdzie znaleźć to chętnie zerknę. Ja najpierw stroję mniej więcej na płasko. Potem następuje dłuuuga zabawa korektorem parametrycznym w poszukiwaniu preferowanej charki. Na koniec koryguję zwrotnicę pod tym kątem. Choć właściwie mieszczę się w +/-3db. W tym zakresie można w dużym stopniu kształtować brzmienie.

Co do pomiarów odbić wewnętrznych, to niestety w warunkach DIY są niemierzalne. Wymagane są sonogramy 3D itp.  Całyczas posługuję się pomiarami SPL - TYLKO w temacie stałokierunkowości. Temat odbić wewnętrznych to inna sprawa i pomiary SPL tu nie pomogą. W warunkach DIY można sie w zasadzie kierowac tylko teorią i odsłuchem.
Myślę, że niektórzy lubią osławione "tubowe podbarwienie". Jest to jedna z tych rzeczy, które dzielą audiofilów. Np. Klipsche czy Avangardy. Niektórzy je kochają inni nienawidzą.

Co do odbić w SEOS - pamiętaj, że ten profil jest bardzo płytki. W pionie kąt mniejszy niz 90st. występuje na odcinku ok. 5cm



 

lancaster

  • Gość
15-12-2013, 14:18
fakamada, seos jest tak samo stalokierunkowy jak tractrix.
Jedyna roznica to taka ze seos trzeba bardziej skrecic przez co rosnie % dxwieku z odbic a Tractrix moze grac bardziej na wprost bo jego stalokierunkowosc objawia sie juz dla niewielkich katow, podczas gdy w seos powyzej 30-40 stopni.
O JMLC itp. sie nie wypowiadam bo nie bawilem sie nimi z innych wzgledow.

Nie demonizowalbym tych odbic. Paczki Klipscha nie dosc ze z tubami glębokimi to jeszcze prostokatnymi a graja calkiem fajnie.
Podobnie Zingali ktore sie Tobie podobalo to glęboka tuba nby odbicia...nie demonizujmy.

...nawet mi sie podobaja te starcia z Toba :-) ...w przeciwienstwie do wielu innych cos na final sprawy wynika, nie ma focha itp.

Pozdrowienia

cadam

  • 4401 / 6107
  • Ekspert
15-12-2013, 17:32
Jest szansa żeby plastikowe SEOSy było do kupienia w Polsce?

microb1987

  • 131 / 6040
  • Aktywny użytkownik
15-12-2013, 18:57
Zapytaj w polinku, będą realizować zamówienie z part express po nowym roku.

microb1987

  • 131 / 6040
  • Aktywny użytkownik
21-12-2013, 08:30
Czy mogę bezkarnie zmienić w projekcie seos 12 na faital pro lth 102 ?

fakamada

  • 1066 / 5609
  • Ekspert
21-12-2013, 11:59
Nie. Musiałbyś przeprojektować zwrotnicę.

almagra

  • 11519 / 5760
  • Ekspert
21-12-2013, 14:06
Jaki parametr daje ekspresywność dźwięku? Moim zdaniem zgodność czasowa harmonicznych.Faza,faza i jeszcze raz faza.

fakamada

  • 1066 / 5609
  • Ekspert
21-12-2013, 14:38
Niestety każdy inaczej definiuje ekspresję.

Wg mnie np. efektywne szerokopasmowce są  ekspresyjne ponieważ często mają lokalne, wąskie górki w charakterystyce oraz posiadają charaktarystyczny papierowy nalot, jako że działają daleko poza zakresem tłokowym.

lancaster

  • Gość
21-12-2013, 15:19
fakamada, mity i bajki dla zielonych z ta ch-ka fullrange. Chyba ze z metra na osi...dla mikrofonu w dodatku.

masz tu pomiary przykladowego voxativ ampeggio w pomieszczeniu odsluchowym (czerwony) vs AN-E (niebieski)

http://www.stereophile.com/content/voxativ-ampeggio-loudspeaker-measurements

lancaster

  • Gość
21-12-2013, 15:21
sorry za atak, ale tam musi być - tradycja ;-)

lancaster

  • Gość
21-12-2013, 15:28
zebys nie myslal ze AN to jakis wybryk natury, w tym samym pomieszczeniu porownanko AN-E z Wilsonami Sashami.
Zarówno wilsony jak AN maja bardziej lub mniej waskopasmowe podbicia i/lub zapadlosci w zakresie sredniotonowym. Fullrange wypada na ich tle jak nieosiagalna referencja.
Czy wspomniane podbicia/zapadlosci pomagaja w uzyskaniu wspomnianej witalnosci ?
Z tego co slyszałem niekoniecznie :-)
http://www.stereophile.com/content/wilson-audio-sasha-wp-loudspeaker-measurements

lancaster

  • Gość
21-12-2013, 15:30
"Moim zdaniem zgodność czasowa harmonicznych.Faza,faza i jeszcze raz faza."

Dokladnie tak + mozliwosc oddania impulsu szybko.
Amen

fakamada

  • 1066 / 5609
  • Ekspert
21-12-2013, 18:30
No dokladnie. Z metra i dla mikrofonu. No nie mow ze nie slyszysz papierowego nalotu na niektorych glosnikach. Na tej samej zasadzie "ekspresyjne" sa obudowy z cieniutkiej sklejki. Tez na pomiarach tego nie widac, a przeciez slychac. To samo metalowe kopulki w , dajmy na to, Harpiach. To samo słabo wytłumiona obudowa BR. Na dalekich pomiarach tego nie widac, a przeciez wyraznie slychac syf ktory wydostaje sie na zewnatrz. Pamietam, ze twoje coaxy na Betach mialy ten problem.

Nie chce wchodzic w zaden spor, bo jest to spor bardziej w ramach semantyki. Ekspresja jest tak szerokim i subiektywnym okresleniem, ze nie sposob byloby dojsc do jakichs wnioskow.