>>lancaster
Nigdy nie twierdziłem, że stałokierunkowość daje fantastyczną przestrzeń. Twierdzę natomiast, że da się dzięki niej uzyskać sweetspot szerszy i bardziej stabilny niż z innych rozwiązań. Co klasycznych paczek 2, 3 drożnych z szerokim sweetspotem, to ja niestety nie trafiłem na Audio Show na pokój, gdzie scena podobałaby mi sie jeśli nie siedziałem na środku. Sorry. Wyjątkiem są największe pokoje Bristolu i Golden Tulip, gdzie faktycznie można czasem siedzieć gdzieś z boku. Ja niestety nie dysponuję takim metrażem.
Co charki Zingali - jeśli pomiary albo wiesz gdzie znaleźć to chętnie zerknę. Ja najpierw stroję mniej więcej na płasko. Potem następuje dłuuuga zabawa korektorem parametrycznym w poszukiwaniu preferowanej charki. Na koniec koryguję zwrotnicę pod tym kątem. Choć właściwie mieszczę się w +/-3db. W tym zakresie można w dużym stopniu kształtować brzmienie.
Co do pomiarów odbić wewnętrznych, to niestety w warunkach DIY są niemierzalne. Wymagane są sonogramy 3D itp. Całyczas posługuję się pomiarami SPL - TYLKO w temacie stałokierunkowości. Temat odbić wewnętrznych to inna sprawa i pomiary SPL tu nie pomogą. W warunkach DIY można sie w zasadzie kierowac tylko teorią i odsłuchem.
Myślę, że niektórzy lubią osławione "tubowe podbarwienie". Jest to jedna z tych rzeczy, które dzielą audiofilów. Np. Klipsche czy Avangardy. Niektórzy je kochają inni nienawidzą.
Co do odbić w SEOS - pamiętaj, że ten profil jest bardzo płytki. W pionie kąt mniejszy niz 90st. występuje na odcinku ok. 5cm