Audiohobby.pl

Silniki - rodzaje i zastosowanie.

tomek05

  • 176 / 1857
  • Aktywny użytkownik
19-12-2020, 22:04
Bardziej wyszukane konstrukcje mechanizmów omijają ten problem dodając dodatkowe koło pośredniczące które odwraca kierunek obrotów silnika który kręci się w jedną stronę cały czas, tyle że wtedy zmianę kierunku idlera trzeba realizować mechanicznie.
Przy zmianie biegunowości zasilania silnika jest to prostsze i tańsze.

ArturP

  • 1382 / 3000
  • Ekspert
20-12-2020, 10:49
nie wiem tylko czemu Twoje słowa Tomku :

"Każdy prądu stałego będzie pracował w dwie strony, tyle że nie każdy jest do tego przystosowany konstrukcyjnie."

Przypisało jako moje... :(

Mi zrobił to samo w innym temacie, skończyło się pretensjami. Nomenomen odpowiada za to "silnik skryptu forum".

ArturP

  • 1382 / 3000
  • Ekspert
20-12-2020, 10:59
Bardziej wyszukane konstrukcje mechanizmów omijają ten problem dodając dodatkowe koło pośredniczące które odwraca kierunek obrotów silnika który kręci się w jedną stronę cały czas, tyle że wtedy zmianę kierunku idlera trzeba realizować mechanicznie.
Czy masz na myśli mechanizmy Sony TCM190VB?

AUDIOTONE

  • 9888 / 6042
  • Moderator Globalny
11-01-2021, 19:18
Kolejną alternatywą dla silników pozytywek SANKYO jest silniczek Mabuchi RF-370C-15370 .
Który jest najbardziej zbliżony do oryginału. Zdjęcia z internetu. Poniżej dane techniczne i wymiary:
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

AUDIOTONE

  • 9888 / 6042
  • Moderator Globalny
05-06-2021, 22:47
Kolejny motorek. Tym razem często spotykany w starszym sprzęcie Mabuchi EG-510ED-2B2. jest to silnik DC-Servo stosowany np. w Nakach 480, 580, LX-3, LX-5 itp.
Wersja 2B2 to wersja CCW, a 2F to CW. Oczywiście na 12V. Wymiary poniżej w krótkich danych technicznych, w necie brak noty katalogowej. Więc jeśli ktoś ma takową to proszę wkleić.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Wojciech7

  • 1803 / 1304
  • Ekspert
16-02-2022, 22:42
Proszę o wyjaśnienie jaki to jest silnik czy CW czy CCW-?
Po zobaczeniu zdjęć tutaj Tomek05 teraz nie wiem już jaki to silnik.
Zdjęcie zrobione na  szybko i dla tego technicznie może nie najlepsze.

ArturP

  • 1382 / 3000
  • Ekspert
16-02-2022, 23:08
A co to zdjęcie ma przedstawiać?
CW (prawo) i CCW (lewo) to są kierunki przykręcania śmigła nakrętką, więc ze zdjęciem nie mają wiele.
Ten mi wygląda na CCW, ale to i tak nic nie zmienia, bo równie dobrze będzie się kręcił w drugą stronę.
« Ostatnia zmiana: 16-02-2022, 23:14 wysłana przez ArturP »

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
16-02-2022, 23:19
Artur czy na pewno bo patrząc tak teraz to tylko w lewo , bo w prawo pójdzie pod pióro.

Wojciech7

  • 1803 / 1304
  • Ekspert
16-02-2022, 23:27
To zdjęcie z  silnika CCW.

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
17-02-2022, 00:12
Co by się zgadzało z kierunkiem piórek, czyli patrząc z przodu w lewo a od tyłu w prawo, czyli z Twojego Pioneerka.
Jak będziesz montował stojan to kręcisz w lewo aby delikatnie i gładko weszło pod te piórka.

ArturP

  • 1382 / 3000
  • Ekspert
17-02-2022, 04:55
Artur czy na pewno bo patrząc tak teraz to tylko w lewo , bo w prawo pójdzie pod pióro.
Zawsze patrzysz od strony wałka, czyli styków nie widzisz. To na wałku jest gwint do wyżej rzeczonej nakrętki.
O kierunku obrotów nie decyduje kierunek listków szczotek, tylko kierunek nawinięcia uzwojenia, właściwie kierunek pola magnetycznego stojan/wirnik. Jeśli +/- będzie podłączony fabrycznie, to i obroty będą miały kierunek fabryczny.
CW  = Clock Wise (zgodny z obrotami wskazówek zegara)
CCW= Counter Clock Wise (niezgodny z obrotami wskazówek zegara)
Bardzo przepraszam za "teachers tone", ale jest rano, a ja muszę do "pralni" zapiepszać. :(
« Ostatnia zmiana: 17-02-2022, 04:58 wysłana przez ArturP »

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
23-02-2022, 10:43
Taki silniczek EG-500AD-2B co ciekawego mozna o nim powiedziec ? bo szukam w lepszym stanie niż mam.
Czy można w nim wymienić sam silnik - oś , uzwojenia itp , a obudowe z magnesami, stabilizacje  i ta zewnętrzną zostawić ?

Wojciech7

  • 1803 / 1304
  • Ekspert
23-02-2022, 13:15
Taki silniczek EG-500AD-2B co ciekawego mozna o nim powiedziec ? bo szukam w lepszym stanie niż mam.
Czy można w nim wymienić sam silnik - oś , uzwojenia itp , a obudowe z magnesami, stabilizacje  i ta zewnętrzną zostawić ?
Kupienie w miarę dobrego to trochę jak główna wygrana w lotto:))) Ostatnio zakupiłem parę sztuk.Nie wszystkie trzymały prędkość jednak.W tym silniku jest układ odpowiadający za  stabilizacje obrotów. Myślę że on jest czasami winowajcą. Skąd taka myśl-oglądałem na YT filmik gdzie w takim silniczku wymieniono właśnie taki układ na lepszy i skończyły się problemy. Czemu chcesz zmieniać uzwojenie, ośkę jeśli prosta, jaka pewność  że kupi się całkiem nowy jeśli takowy istnieje?

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
23-02-2022, 19:09
Problem jest taki że go przez nieuwagę uszkodziłem , za mocno wciskając koło pasowe i teraz sobie brumi., tzn słychać jego obroty.Rozebrałem go w puder ale nie widze dlaczego tak jest.
Poza tym ten model silnika montowano do mech Alpsa i ma ciekawą właściwość.
oś przód w nim jest mocowana na łożysko o przekroju chyba beczkowym do mosiężnego mocowania, co może powodować że ciągnięty koniec osi przez koło nie trze o łożyskowanie tylko ustawia się jakby pod kątem
czyli mamy jakby dwie niezależne części w miejscu lożyskowania osi.
Zrobie foto.

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
09-03-2022, 22:34
Przedstawiam zdjęcia porno silniczka EG-500AD-2B CCW

Proszę zwrócić uwagę na łożyskowanie osi wyjściowej, baryłka dostosowująca się do naciągu paska, kąta itp....sądze że wpływa to na żywotność silniczka.