Audiohobby.pl

SONY TC-K750ES

ArturP

  • 1325 / 2847
  • Ekspert
24-02-2022, 00:14
Olej wysączony z łożyska zmieszany z tlenkiem miedzi daje takie wrażenie. Tlenek daje kolor zielony, a zawartość jest gęsta jak smar.

pień

  • 2313 / 1087
  • Ekspert
24-02-2022, 09:32

Dziś przeczyściłem IPA głowicę, rolki i wałki i "na pewniaka" zabrałem się za nagrywanie jednej z kaset, z którymi miałem wcześniej kłopot ze stłumionymi wysokimi w lewym kanale. I tu przykry klops - to samo! ;-/
Wokal przesunięty ze środka do prawej i osłabienie wysokich w lewym o kilka dB. Czyli powrót do punktu wyjścia.
A co ciekawe, na tej dotychczasowej rolce, po eksperymencie z jej obrotem o 180 stopni problemu nie było.


Jeżeli tak jest to na mój rozum problem jest nie tylko w rolkach ale i w samej głowicy.   Może jest trochę zużyta ?
  Tak krótko mówiąc  ma górkę z której taśma ucieka i stara >krzywa rolka<   kompensowała problem.
      Albo lico głowicy nie jest prostopadłe do taśmy ?
Tak jak zbieżność w samochodzie-   a raczej nakłon koła.
   Wszystko będzie nówka a on będzie ściągać.
Tak na wszelki wypadek poddałbym oględzinom same kasety czy wszystko ok-  szczególnie z tymi filcami dociskającymi.  I czy sama taśma nie jest przeciągnięta.
   Mam taką jedną taśmę (testowo ją męczę)   która z jednej strony jest przeciągnięta i robią się zafalowania a druga krawędź równiutka.
« Ostatnia zmiana: 24-02-2022, 09:41 wysłana przez pień »

Hammer

  • 4700 / 2350
  • Ekspert
24-02-2022, 10:03
Sprawdź jak będzie druga rolka no i hamulec jest tam jakiś przy lewej szpulce ? czy nie masz w końcu!

Wojciech7

  • 1561 / 1152
  • Ekspert
24-02-2022, 13:32
Przetłumaczyłem chodź nie jestem tłumaczem z angielskiego na polski stąd ewentualne dziwne słowa  w tekście. Mam nadzieje że nie popsuje się ten magnetofon całkiem.
« Ostatnia zmiana: 24-02-2022, 14:28 wysłana przez Wojciech7 »

Wojciech7

  • 1561 / 1152
  • Ekspert
24-02-2022, 14:40
Sprawdź jak będzie druga rolka no i hamulec jest tam jakiś przy lewej szpulce ? czy nie masz w końcu!
Nie wiem czy jest ....

AUDIOTONE

  • 9425 / 5889
  • Ekspert
24-02-2022, 15:51
Wpierw wyczyścić całą mechanikę i poprawnie ustawić tor prowadzenia taśmy (szablon lub moja metoda, opisana w dziale serwisowym) bo jak narazie to nic nie jest ok. Po tym podejrzewam dwa problemy. Rolka to jeden a hamowanie lewego talerzyka to drugie. To tak na szybko.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Wojciech7

  • 1561 / 1152
  • Ekspert
24-02-2022, 16:21
Wpierw wyczyścić całą mechanikę i poprawnie ustawić tor prowadzenia taśmy (szablon lub moja metoda, opisana w dziale serwisowym) bo jak narazie to nic nie jest ok. Po tym podejrzewam dwa problemy. Rolka to jeden a hamowanie lewego talerzyka to drugie. To tak na szybko.
[/quote
Czy mógłbyś wskazać z załączonego rys. gdzie jest część odpowiedzialna za hamowanie lewego talerzyka w tym magnetofonie-?
Pytam bo sam nie  wiem , a  ciekawy jestem po prostu.

Hammer

  • 4700 / 2350
  • Ekspert
24-02-2022, 17:19
Wojtek7...mechanizm przód, lewa rolka i od spodu powinien dociskac filc na takiej łapie.

Wojciech7

  • 1561 / 1152
  • Ekspert
24-02-2022, 17:47
Wojtek7...mechanizm przód, lewa rolka i od spodu powinien dociskac filc na takiej łapie.
Nie ma takiego magnetofonu to przynajmniej poszukam na tym rysunku.

AUDIOTONE

  • 9425 / 5889
  • Ekspert
24-02-2022, 18:39
Nierozumem po co takie zamieszanie.... Wkleiłem link wcześniej do tematu o 750-tce. W którym kolega Nano wyraźnie opisał i zaznaczył sprawę problematyczności hamulca. Także co trzeba zrobić i gdzie. Ale nikt chyba tego nie czyta. Faktem jest także to, że TCM-200 jest bardzo wrażliwy na nie oryginalne rolki i trzeba wiele prób by było dobrze. Za jedna wymianą ciężko trafić na dobry pomiar.
« Ostatnia zmiana: 24-02-2022, 18:43 wysłana przez AUDIOTONE »
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Hammer

  • 4700 / 2350
  • Ekspert
24-02-2022, 18:43
Ja już o tym napisałem z 4 posty..........trzeba być cierpliwym może oświecenie przyjdzie .....

przemhb

  • 36 / 877
  • Użytkownik
24-02-2022, 19:16
Dziękuję za żywe zainteresowanie moim problemem. Gdyby nie ono, to nie miałbym z kim konsultować swoich wątpliwości i spostrzeżeń i rozwiązanie pewnie przyszłoby znacznie później.

Dziękuję za tłumaczenie serwisówki. Mi akurat nie jest ono potrzebne, ale komuś w przyszłości może się przydać.

Wyciek oleju widać na zdjęciu, które tu załączam. Nie jest zielony ani gęsty. Obstawiałbym ciągle, że to towot.

Sprzęgło filcowe to ważna sprawa. Zamierzam je oczywiście wyczyścić, a mechanizm rozłożyć i przesmarować. Smar silikonowy do plastików mam, ale towotu i białego smaru litowego już nie. Dlatego się jeszcze za to rozkładanie nie zabrałem. Może uda mi się je dziś kupić, wtedy sprawa ruszy.

Obejrzę też jeszcze raz w kątowym świetle głowicę. W prostopadłym wygląda jak nówka sztuka.

Wszystkie głowice mają jeszcze fabryczny lakier na wkrętach. Rolkę prawą kiedyś wymieniłem bez zdejmowania jej zespołu z osi. Czyli jedynie zmiana lewej rolki będzie mieć wpływ na tor prowadzenia.
Ostatnio regulowałem tak, by jej dokładaniu do wałka taśma nie zawijała się po brzegach prowadnicy przy rolce.
Myślę, że jeszcze uważnie muszę sprawdzić czy nie podwija się na prowadnicach głowicy. Póki co, mimo lupy, nie byłem w stanie dostrzec by tak było.

Na lewej rolce chciałbym zobaczyć od frontu mikrougięcie gumy dociskanej przez wałek, jak na prawej. Jednak go nie ma. Nie ma też takiej szczeliny jaka była na poprzedniej rolce.
Z drugiej strony siła docisku jest po tej stronie mniejsza i wysokość gumy też, więc może się aż tak nie poddaje i to może być ok.
Wydrukowałem sobie końcówkę do wagi kuchennej, zamiast jej łyżki. Teoretycznie mogę pomierzyć siły docisku rolek. W praktyce jest trudniej, bo pomiar cyfrowy jest zbyt często odświeżany i ciężko wyłapać konkretną wartość. Wydaje się jednak, że dociski są zgodne z podanymi w serwisówce.

Hammer

  • 4700 / 2350
  • Ekspert
24-02-2022, 19:58
Audiotone, masz racje.

przemhb

  • 36 / 877
  • Użytkownik
25-02-2022, 00:19
Smary kupione. Zabrałem się za demontaż i czyszczenie.

Głowica minimalnie starta - jak na zdjęciach. Sprzęgło filcowe brudne i wyślizgane w miejscy styku. Wyczyściłem.
Oś w stanie jak na zdjęciu. Do przesmarowania.

przemhb

  • 36 / 877
  • Użytkownik
25-02-2022, 00:22
Na ośkach wałków niestety nie znalazłem tych przezroczystych podkładek. Można gdzieś takie dostać?