Na zamieszczonym zdjęciu widać reżyserkę studia nagraniowego. Tutaj monitory pełnią głównie funkcję "podglądu" tego co się dzieje podczas rejestrowania poszczególnych śladów, a także służą do wstępnego miksu tych ścieżek. W poszczególnych etapach pracy nad albumem używa się różnych rozmiarów monitorów pracujących różnych polach, a także innych pomieszczeń zaaranżowanych pod konkretne zestawy. Największe monitory średniego i dalekiego pola są przeznaczone do masteringu.
Ok, w tym wypadku wkleiłem reżyserkę, ale generalnie mam wrażenie, że mówicie o dużych studiach typu telewizje czy duże wytwórnie muzyczne. Tutaj inne zdjęcie:
Moje wrażenie jest takie, że mniejsze studia pracują w całości na monitorach bliskiego pola i nie mają dużych monitorów wbudowanych w ścianę. Fakt, że nie znam się na temacie, ale jak zgłębiałem temat monitorów studyjnych na forach to często w opisach większych monitorów trójdrożnych była mowa o używaniu ich do masteringu przez zawodowców. A trzeba zauważyć, że takie trójdrożne monitory już trochę kosztują, np. mniejszy trójdrożny Hedd 20 kosztuje ok 15 tys. zł za komplet.
Natomiast główne przeznaczenie monitorów klasy Hedd 05 to moim zdaniem albo jako pomocnicze do studia albo dla amatorów do domowego studia jako główne. W recenzjach też widziałem ludzi używających ich do masteringu, ale nie wiem, czy profesjonalnie.
Jak słucham niszowej elektroniki która ma globalnie 5 tys. odsłuchań to mniemam, że była robiona na monitorach klasy Hedd 05.
Zastanawia mnie jeszcze jak to możliwe, że te duża studia, mając do dyspozycji różne pokoje i sprzęty za setki tys. zł, osiągają efekt który w większości brzmi kiepsko na każdym sprzęcie :).