Audiohobby.pl

Ostatnie wiadomości

Strony: « poprzednia 1 2 3 4 5 6 ... 10 następna »
31
Słuchawki / Słuchawki wysokiego lotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Alucard dnia 19-11-2024, 21:21 »
Chociaz otwarte, wydaja sie byc zrobione do przenosnych sprzetow o malej mocy. Jesli beda normalnie dostrojone bez zadnych fajerwerkow, na przyjemnosc z sluchania, z lekkim przyciemnieniem i ta misiowata obwoluta brzmieniowa ktora posiadaja wysokie modele Meze, to moga pasowac do duzej gamy nowoczesnych sprzetow. Wiekszosc dacow i wzmakow "przemyslowych"nastawia sie na zylowanie przekazu i kopanie w nagraniach w poszukiwaniu detalu, warstw i wiekszej ilosci muzyki poprzez wyciaganie na wierzch jakis pojedynczych smakow. Nie wiem czy to sluszny do konca kierunek, mi duzo tych nowych jasnych zylastych sprzetoe nie lezy. Ale moze z wlasnie takimi sluvhawkami brzmia dobrze.  Pierwsze Empy pasowaly np do mojego TT2, moze tu tez bylaby fajna synergia. Ale mi z TT2 bardzo tez  pasuja np Audeze LCD2 i 3. Z jeszcze wyzszych planarow Solitaire P. Jesli by to byly takie lagodne przestrzenne sluvhawki z glebokim basem i lagodna gora,  w niskiej cenie, to moga byc dobrym ruchem.
32
Dla początkujących / Jesteś tutaj nowy? Przedstaw się ;)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dovectra dnia 19-11-2024, 21:21 »
Cześć, zaczął mi szwankowac wzmacniacz
pooglądałem   Reduktora szumu, ...
No i się zaraziłem....
3 wzmacniacze, 5 cd, 5 decków , 20 walkmanów. ...
Naprawiam sobie wieczorami.
Pozdrawiam dovectra
33
Słuchawki / Słuchawki wysokiego lotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pastwa dnia 19-11-2024, 20:44 »
Mnie ta nowosc mocno zaintrygowala, dynamiki od Meze, dobrze wygladaja a do tego solidnie zrobione i zgodnie ze sztuka, jedyny minus to moze przesadna skutecznosc, ale cena zanosi sie na jakies 1600-2000PLN.

https://mezeaudio.com/products/105-aer

34
Inne / Zwrotnica aktywna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez meloV8 dnia 19-11-2024, 19:07 »
Dawno dawno temu wymyslono metode pomiaru bramkowanego, aby umozliwic wykonywanie pomiarow w warunkach dalece innych od komory bezechowej.
Są nawet programy które dynamicznie dostosowują czas bramokowania w zależności od mierzonej częstotliwości.

Mozliwe, chociaz jesli ktos pracuje w warunkach, powiedzmy amatorskich, w oparciu Vituixcad, to zwykle pracuje sie na zapisanych odpowiedziach impulsowych, ktore nastepnie recznie dopasowuje sie do warunkow pomiaru. Czyli recznie ustawiamy dlugosc bramki dla konkretnego glosnika. Tak czy owak, w warunkach domowych nizej jak 5 ms raczej się nie zejdzie. Co innego pomiar na wolnej przestrzeni, ale tutaj niezbedne bedzie, maksymalne mozliwe uniesienie mierzonego glosnika nad ziemie.
35
Inne / Zwrotnica aktywna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bacek dnia 19-11-2024, 17:15 »
Dawno dawno temu wymyslono metode pomiaru bramkowanego, aby umozliwic wykonywanie pomiarow w warunkach dalece innych od komory bezechowej.
Są nawet programy które dynamicznie dostosowują czas bramokowania w zależności od mierzonej częstotliwości.
36
Słuchawki / Słuchawki wysokiego lotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mirek10 dnia 19-11-2024, 14:15 »
Mamy nowosc.... Słuchawki Grado Signature HP100 SE
2795,00 GBP
https://petertyson.co.uk/grado-signature-hp100-se-headphones
37
Elektrostatyczne / Serwis elektrostatów w Polsce
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysztof_M dnia 19-11-2024, 14:10 »
A co było powodem takiej wilgoci. Jak się przed takim czymś ustrzec.

Czy udało się wymienić materiały.
Głowa słuchacza była źródłem wilgoci a uszkodzona folia ochronna wpuściła to wszystko do wnętrza przetwornika, gdzie jej obecność spowodowała korozję.
To musiało trwać miesiącami, kwestia długotrwałego wystawienia elementów na te trudne warunki.

Jak uniknąć tego? Nie uszkadzać tej folii - czyli jednak nie otwierać takich słuchawek, ponieważ są w środku bardzo delikatne, a jeśli do tego dojdzie to nie ignorować tego i zgłosić się do serwisu (chociaż w przypadku Staxa, to raczej kwalifikuje przetwornik z mety do kosza i wymianę na nowe).

Na chwilę obecną jeszcze nie wiem czy uda się przywrócić przetwornik do stanu pierwotnego.
38
Inne / Zwrotnica aktywna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia 19-11-2024, 12:40 »
Taaa,   muszę jak widać zaplanować sobie czas na ból głowy :)    Ponieważ trzeba mi najpierw dokładnie wczytać się w temat pomiarów żeby dokładnie załapać co i jak i czym.     Nie ukrywam że dotychczas najbardziej >wypasione <  pomiary robiłem na tarasie jako zamienniku komory bezechowej hehehehe.   
  Już samo ciąganie się z klamotami męczyło a to tylko szczyt góry lodowej. 

...  powinienem od tego zacząć :  dzięki za poświęcony czas żeby edukować takiego opornika w megaomach jakim jestem w kwestii pomiarów kolumn
   
39
Philips / Philips FC 950
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pień dnia 19-11-2024, 12:05 »
Natomiast co do terkotu przy odtwarzaniu to nie znalazłem przyczyny


Ząb wyłamany - złamany albo coś wlazło między sąsiednie zęby na którymś z tych kół które pracują przy odtwarzaniu- ew.  pęknięte koło. 
   Gdzieś tam w swoich złomach ze dwa czy trzy razy terkot był i za każdym razem właśnie z takiego powodu. 
40
Inne / Zwrotnica aktywna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez meloV8 dnia 19-11-2024, 09:36 »
Tylko czy pomiar w,  że się tak wyrażę >pomieszczeniu roboczym<   ma jakiś większy sens?   W końcu mierzę w takim przypadku również same pomieszczenie gdzie to gra.   (oczywiście żeby teoretycznie wszystko wyprowadzić na równą krechę to bez komory nie da rady.   Jednocześnie uważam że >prosta krecha na wykresie nie gwarantuje że będzie akurat np. dla mnie grała zajebiście.   Ja też w końcu mam swoje dołki i górki na audiogramie )

Dawno dawno temu wymyslono metode pomiaru bramkowanego, aby umozliwic wykonywanie pomiarow w warunkach dalece innych od komory bezechowej. Dzieki tej metodzie mozemy wykonac w przecietnym pomieszczeniu dokladne pomiary glosnikow bez wplywu pomieszczenia. Oczywiscie ta metoda ma pewne ograniczenia, ale daje ona bardzo duze mozliwosci.

Ogolna zasada jest taka, ze najpierw wykonujemy pomiary glosnikow w polu swobodnym, czyli musimy  tak zmierzyc glosniki, aby miec wglad w ich promieniowanie bez wplywu pomieszczenia. Na takich pomiarach pracujemy nad poprawna zwrotnica.

Nastepnie mozemy wykonac pomiary naszej konstrukcji w docelowym pomieszczeniu, ktore dadza nam obraz tego, co mozna poprawic akustyka pokoju i ewentualnym przestrojeniem konstrukcji. Taki pomiar uzywamy rowniez do aktywnej korekcji glosnikow  pomieszczeniu.

Niestety najczesciej amatorzy nie posiadajacy odpowiedniej wiedzy i praktyki posluguja sie wylacznie pomiarem glosnikow z pomieszczenia i w ten sposob probuja projektowac filtry. Oczywiscie to jest lepsza metoda niz projektowanie zwrotnicy bez pomiarow, ale nadal jest ona obarczona ogromnymi bledami i nie ma tutaj tlumaczenia, ze tylko w ten sposob mozna zaprojektowac zwrotnice do pomieszczenia, w ktorym sluchamy.

Na temat liniowosci kolumn najczesciej wypowiadaja sie ludzie, ktorzy albo w ogole nie wykonuja pomiarow, albo maja w tym zakresie bardzo mgliste pojecie. Liniowa charakterystyka przenoszenia stala sie takim troche chlopcem do bicia, ktoremu mozna przypisac kazda niedoskonalosc sytemu glosnikowego. Sama liniowa charakterystyka  przenoszenia na osi odsluchu jest jednym z wielu charakterystyk pomiarowych systemu glosnikowego, jaki ma wplyw na brzmienie calosci. To troche tak, jakby oceniac przydatnosc samochodu do rajdow WRC wylaczenie po mocy silnika, nie zwracajac uwagi na inne parametry jezdne.
Warto tez podkreslic, ze kazde odchylenie czestotliwosci od liniowego pasma przenoszenia jest po prostu znieksztalceniem. Podobnie nie projektuje sie zrodla dzwieku, czy wzmacniaczy z celowymi dziurami i gorkami w pasmie. Stosuje sie pewne korekcje, ale wylacznie w okreslonym celu, za ktorym zwykle lezy przywrocenie pewnego balansu brzmienia. Tak jak ktos probuje projektowac zwrotnice na podstawie pomiarow z pomieszczenia, to mniej wiecej stara sie tak projektowac, aby zachowac rownowage tonalna.  Niestety akustyka pomieszczenia potrafi zepsuc nawet najlepsze zestawy glosnikowe.
Strony: « poprzednia 1 2 3 4 5 6 ... 10 następna »