Audiohobby.pl

Ostatnie wiadomości

Strony: « poprzednia 1 2 3 4 5 ... 10 następna »
21
DIY / EMS LB 12 w nowym OB
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Yotomeczek dnia 18-10-2018, 14:12 »
Ile waży sama konstrukcja stalowa?
Sam to rozrysowałeś/zaprojektowałeś czy z jakiegoś gotowca?
22
Słuchawki Dynamiczne / Słuchawki wysokiego lotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Alucard dnia 18-10-2018, 13:58 »
Cicho coś generalnie tutaj w słuchawkach wysokiego lotu. Można by pomyśleć że przecież wraz ze wzrostem oferty tak drogich nauszników dyskusje powinny tu kipić bardziej niż kiedykolwiek a tu cisza :) Rynek strzela Ultrasonami, MR speakersami, Focalami, Gradosami i innymi cudami a tu nic.
23
Podstawy Audio / kabel głośnikowy do 100 pln za metr, DNM, Oyiade Explorer, Cardas 101 czy DIY ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ArturP dnia 18-10-2018, 13:00 »
Między wzmacniaczem a kolumnami jest zależność prądowa, a między źródłem a wzmacniaczem napięciowa.
Sygnał ze źródła ma jakieś 5- 500mV/25uA i wynika z mocy wzmacniacza wyjściowego tego źródła. Transeiver telefonu potrafi dać nawet 100mV. Więc czułym na zakłócenia jest wejście wzmacniacza, a nie wyjście. Dlatego też w studio i na estradzie stosuje się sygnał od 1000mV do nawet 8000mV między diboxem a mikserem i mikserem a wzmacniaczem, połączenia oczywiście symetryczne 4-ro przewodowe. Taki poziom napięcia i połączenia zapewnia bardzo duży stosunek zakłócenia/sygnał.
A rozsądnie gruby kabel głośnikowy stosujemy, by między wzmacniaczem a kolumnami były możliwie małe straty sygnału.
24
DIY / EMS LB 12 w nowym OB
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wally dnia 18-10-2018, 12:50 »
Cieszę się :)
Argument z transportem dotarł do mnie a nad stylistyką nie ma się rozwodzić.
Gratuluję zagiętych profili, wyglądają naprawdę profesjonalnie.
Do mnie te argumenty w pełni dotarły kiedy próbowałem to podnosić po skręceniu ;)
25
DIY / EMS LB 12 w nowym OB
« Ostatnia wiadomość wysłana przez colcolcol dnia 18-10-2018, 12:06 »
Cieszę się :)
Argument z transportem dotarł do mnie a nad stylistyką nie ma się rozwodzić.
Gratuluję zagiętych profili, wyglądają naprawdę profesjonalnie.
26
Muzyka / Czego teraz słuchacie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Fester dnia 18-10-2018, 10:04 »
Nastrajając się na jutrzejsze wyjście na... na grzyby...





Dawniej i grzyby były lepsze.

27
DIY / EMS LB 12 w nowym OB
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wally dnia 18-10-2018, 09:31 »
Stelaż był wycinany laserem.
Oczywiście można było go pospawać czy też zgrzać. Tyle że rodziłoby to określone problemy transportowe z uwagi na rozmiary i masę, (samochód osobowy) a także konieczność udziału drugiej osoby np. przy przenoszeniu.
Wzrosłoby ryzyko uszkodzenia powierzchni itp.
Co do wytłumienia i izolacji - zostały one użyte w kluczowych elementach konstrukcji dla niwelacji zarówno efektu "dzwonienia" samego stelaża jak i "odsprzęgnięcia" sklejki od stelaża
A sklejka nie jest surowa - została wyszlifowana i zawoskowana. Mnie akurat podoba się taka surowa stylistyka, choć z pewnością można było zastosować inny wariant wykończenia ;)
O.S. W żadnym razie nie traktuję tego jako ataku :)
28
Audio Salon / RMS.pl - artykuły, porady, wydarzenia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rms.pl dnia 18-10-2018, 08:37 »
Acoustic Research AR-E10 i AR-E100
Audiofilskie dokanałówki z berylem i armaturą

RAFKO Dystrybucja, wyłączny przedstawiciel Acoustic Research w Polsce informuje o wprowadzeniu do sprzedaży nowych dokanałowych słuchawek Acoustic Research: AR-E100 wykorzystujących przetwornik z membraną berylową oraz AR-E10 z hybrydową budową opartą o przetworniki: armaturowy i dynamiczny z membraną z berylu.



AR-E10 oraz AR-E100 to pierwsze monitory IEM od Acoustic Research, które są propozycją kierowaną do audiofili i wielbicieli najwyższej jakości dźwięku, co potwierdza zarówno brzmienie, parametry, jak i design.



Słuchawki dokanałowe Acoustic Research nie pozostają w tyle za bardzo udanym modelem nausznym AR-H1. Do ich budowy wykorzystano najwyższej jakości komponenty, które mają zapewnić audiofilską jakość dźwięku. Właśnie dlatego AE-E100 wykorzystuje 10mm przetwornik dynamiczny z membraną wykonaną z berylu - materiału uznawanego za akustycznie doskonały, co potwierdza stosowanie go przez liderów branży audio w ich topowych konstrukcjach, natomiast model AR-E10 wyposażony został w  dwa przetworniki: zbalansowany przetwornik armaturowy, a także przetwornik dynamiczny z membraną z berylu o średnicy 8mm.

Beryl pozwala podnieść granicę częstotliwości przy której membrana wpada w niepożądany rezonans, który przekłada się na zniekształcenia przenoszonego dźwięku w słyszalnej dla ludzkiego ucha części pasma. Przetwornik armaturowy odpowiada za zachowanie przejrzystości i klarowności wysokich tonów. Tego typu konstrukcje słyną z reprodukcji dokładnego i szybkiego dźwięku.



Brzmienie nowych słuchawek Acoustic Research charakteryzuje się dużym wyrównaniem, liniowością i konturowością. AR-E10 oraz AR-E100 przypadną do gustu osobom lubującym się w szczególności w lekkim brzmieniu z dobrze kontrolowanym basem, którzy poszukują raczej równej ekspozycji całej szerokości pasma, niż podkreślania jego wybranych części. Scena prezentowana przez modele AR-E poprawnie osadza poszczególne źródła w przestrzeni, a w połączeniu ze stereofonią tworzy spójny muzyczny obraz odgrywanej muzyki. Brzmienie jest przejrzyste i klarowne, dzięki czemu umożliwia obserwację niuansów muzycznych i śledzenie ścieżek odgrywanych przez poszczególne instrumenty.

Słuchawki idealnie zgrywają się z wysokiej klasy odtwarzaczami hi-fi, takimi jak Acoustic Research M2, M20 czy M200.


Szeroki wybór akcesoriów dołączonych do zestawu sprawia, że słuchawki AR-E są niezwykle uniwersalne w użyciu. Podczas stacjonarnego odsłuchu możemy podłączyć je do odtwarzacza, przetwornika DAC z wyjściem słuchawkowym czy wzmacniacza za pomocą przewodu z 2-pinowym wtykiem 3,5mm, a także zbalansowanego kabla terminowanego pięciopolowym wtykiem 4,4mm (tylko w modelu AR-E10).

Oba przewody są wzmacniane włóknami para-aramidowymi: aramidy należą do grupy polimerów, które dzięki specyficznym wiązaniom chemicznym i zachowywaniu sztywnych łańcuchów układających się w uporządkowaną mikrostrukturę cechują się znacznie wyższą odpornością na rozciąganie niż inne znane poliamidy. Dzięki temu kable są niezwykle wytrzymałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne.

W razie potrzeby kabel można wymienić na adapter Bluetooth, który dzięki obecności aptX pozwala zachować wysoką jakość dźwięku bez opóźnień. Dodatkowo został on wyposażony w trójprzyciskowy pilot ułatwiający kontrolę nad odtwarzaną muzyką i umożliwiający wykonywanie połączeń telefonicznych.



Bezpieczeństwo w trakcie podróży czy przechowywania zapewnia sztywne etui zapinane na zamek. Słuchawki można komfortowo dopasować do budowy ucha i preferencji brzmieniowych dzięki dołączonym do zestawu gumkom dokanałowym oraz piankom w trzech różnych rozmiarach.

Cena:
Acoustic Research AR-E10 – 1099zł
Acoustic Research AR-E100 - 799zł

O marce Acoustic Research:
Historia marki Acoustic Research to już ponad 60 lat innowacji w świecie audio. Założyciel Acoustic Research w 1954 roku wynalazł zawieszenie głośnika akustycznego w formie, jaką znamy do dzisiaj. Niedługo potem, bo w 1959, jako Acoustic Research jako pierwsza firma na świecie zaprezentowała kopułkowy głośnik wysokotonowy, którego założenia konstrukcyjne wykorzystywane są do dziś w większości kolumn głośnikowych. Kolejne wynalazki spod loga AR to gramofon z paskowym napędem i odsprzęgniętą ramą oraz pierwszy na świecie uniwersalny pilot zdalnego sterowania (1983). W XXI wieku Acoustic Research powrócił do korzeni i zaprezentował urządzenia, które ponownie wynoszą jakość dźwięku na nowy poziom - tym razem w nowopowstałej klasie urządzeń przenośnych.

Na portfolio Acoustic Research składają się produkty takie jak:
    • audiofilskie słuchawki nauszne
    • audiofilskie słuchawki dokanałowe
    • wysokiej klasy przenośne odtwarzacze FLAC

http://acoustic-research.rafko.pl/
http://rafko.com
29
DIY / EMS LB 12 w nowym OB
« Ostatnia wiadomość wysłana przez colcolcol dnia 18-10-2018, 08:34 »
5mm stal. Aż strach dzieci zostawiać same w okolicy. Wycinałeś to wodą?
Stal można było po prostu pospawać albo jeszcze lepiej zgrzać. Dwa kawałki blachy robią za piszczałkę, wcześniej czy później, stąd sugestia materiału izolującego i wytłumiającego np kleju. To jest konstrukcja audio :)
Surowa sklejka wygląda na prowizorkę i tylko tyle.
Moje uwagi są z cyklu "estetyczne" i nie są atakiem - dla jasności. Chciałeś dyskusji?
30
DIY / EMS LB 12 w nowym OB
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wally dnia 18-10-2018, 08:15 »
Ciekawa obróbka blaszyska. Rozumiem, że to z alu? Solidnie pozaginane, dobry wykrój środka. Przeszkadzają mi chromowane śruby, może dwie, trzy, ale nie tyle :) Przy tej grubości stelaża można było je schować lub użyć innej techniki łączenia, i tak jest malowane... Jedna śruba fi 10 to nawet 2,5 tony, na kilku zwojach gwintu ~250 kg, to nie ma prawa puścić, w pozostałej części można skleić dla wyeliminowania skutków drgań i wibracji.
Ta wąska sklejka na dole wygląda jak cokół z innej bajki, pozostaw dwie z trzech. Brakuje zabezpieczenia sklejki (proponuję okleinę egzotyczną na fizelinie, tylko front) i niewielkiego elementu (listwa?) chromowanego korespondującego ze śrubami :P
Łatwość z jaką takie duże głośniki przesuwają powietrze tam i z powrotem jest tym, co nigdy nie będzie domeną nawet najlepszych pompek 18 centymetrowych.
To nie Alu, tylko 5 mm stal. O jakim zabezpieczeniu sklejki mowa? Nie za bardzo widzę miejsce dla elementu chromowanego który miałby korespondować z niewidocznymi od frontu śrubami.
A gdzie i czym miałbym kleić ten stalowy stelaż?
Strony: « poprzednia 1 2 3 4 5 ... 10 następna »