Audiohobby.pl

Nowości HarpiaAcoustics

HarpiaAcoustics

  • 295 / 6017
  • Zaawansowany użytkownik
04-06-2008, 15:10
Witam wszystkich miłośników dobrego brzmienia i zapraszam do zapoznania się z naszą najnowszą konstrukcją.
Jest to jak sądzimy ciekawa ze względu na parametry, zastosowane przetworniki i oczywiście jakość dźwięku konstrukcja.
http://harpia.pl/polski/triode.html

Pozdrawiam
HarpiaAcoustics

www.harpiaacoustics.com

foxbat

  • 1057 / 6108
  • Ekspert
04-06-2008, 15:29
ciekawe, producenci juz zaczynaja dostrzegac potencjal audiohobby ;)



pozdrawiam!

---------------------------------------------
strach sie bać...
"jamnik" - wyraz zakazany na audiostereo

szakunec

  • 110 / 6107
  • Aktywny użytkownik
04-06-2008, 15:30
"Od muzyki piękniejsza jest tylko cisza." Paul Claudel
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Widać w tej papierowej, estradowo zawieszonej 10-tce powrót do korzeni ...  :)
Popieram.
"Od muzyki piękniejsza jest tylko cisza." Paul Claudel

lancaster

  • Gość
04-06-2008, 15:33
Harpia Witam.
I jak zwykle to samo pytani: gdzie w wielkoposce można Was posuchac ?:) Ostatnio miałem okazje posluchac Waszych konstrukcji w nieistniejacym już(a szkoda uważam) salonie audiomedia70.

HarpiaAcoustics

  • 295 / 6017
  • Zaawansowany użytkownik
04-06-2008, 17:37
Aktualnie nie mamy w okolicach Poznania sklepu, ale może niebawem?
www.harpiaacoustics.com

  • Gość
04-06-2008, 21:33
Łoooo aaaa coooo tooo??? :)))
Jakieś Seasy połączone z Beymą???

Mnie się większość harpiarzy podobała od początku. Za bezpretensjonalne podejście do konstruowania kolumn godne innowacyjnych cech spotykanych już tylko w DIY a przy tym bez hi-endowych dziwactw. Oraz dlatego że na swojej stronie internetowej nie pierdolą bez sensu i zwracają uwagę na pewne wyróżniające cechy konstrukcyjne ( w becnej konstrukcji to np. Mms i średnica cewki sredniotonowca). Co sugeruje przynajmniej że wiedzą co robią a nie tylko co chcą zrobić (za wyjątkiem kasy, bo ceny lekko jakby nie z tej strony granicy jeszcze).

HarpiaAcoustics

  • 295 / 6017
  • Zaawansowany użytkownik
04-06-2008, 21:55
Łoooo aaaa coooo tooo??? :)))
Jakieś Seasy połączone z Beymą???

Seas, Dayton,Eminence.
Pozdr
www.harpiaacoustics.com

JFSebastian

  • 77 / 6104
  • Użytkownik
05-06-2008, 00:03
>> HarpiaAcoustics

OK, no dobra... Ale jaka jest właściwie różnica między kolumnami Atlas a Triode ?

HarpiaAcoustics

  • 295 / 6017
  • Zaawansowany użytkownik
05-06-2008, 00:11
Właściwie łączy je tylko głośnik wysokotonowy.
Pozostałe są już tylko różnice.
Typ obudowy, przeznaczenie, przetworniki, możliwość ustawienia, sposób strojenia, zwrotnica.

Pozdr

www.harpiaacoustics.com

JFSebastian

  • 77 / 6104
  • Użytkownik
05-06-2008, 00:19
Dla mnie te głośniki są konkurencja same dla siebie. Patrzę na to jako klient, osoba która zastanawia się który model by chciała (nie mówię że mnie stać). Wolał bym kopułkę na średnicy, tylko czemu takie rozwiązanie niżej wyceniliście ?

HarpiaAcoustics

  • 295 / 6017
  • Zaawansowany użytkownik
05-06-2008, 00:25
Żadna z naszych kolumn nie podlega manipulacjom cenowym.
Kalkulacja jest dla wszystkich taka sama.
Wyprodukowanie Atlasa jest droższe od Triode.

www.harpiaacoustics.com

zoltar7

  • 1309 / 6108
  • Ekspert
05-06-2008, 00:43
"Wielu audiofili zmęczonych dźwiękiem typowych współczesnych kolumn
poszukuje innego dźwięku - otwartego, dynamicznego. Jednocześnie niewielki odsetek posiada gigantyczny kilkusetwatowy wzmacniacz mogący (przynajmniej teoretycznie) wysterować mało sprawne kolumny."

A ja zawsze myślałem, że nie moc nominalna wzmacniacza jest ważna tylko jego wydajność prądowa !!!
Harpia czy ja się mylę?

zoltar7

  • 1309 / 6108
  • Ekspert
05-06-2008, 00:54
To też niezły tekst:
"Forma Atlasów jednoznacznie określa je jako kolumny studyjne. (...)
Utarło się mniemanie, że dobre kolumny studyjne to kolumny o idealnie wyrównanej charakterystyce częstotliwościowej. My do tej cechy dodajemy niskie zniekształcenia nieliniowe, liniowe (podbarwienia), i dobrą odpowiedz na skok napięcia.
Uważamy, że tylko na takich kolumnach realizator jest w stanie stwierdzić, czy nagranie jest bliskie żywej muzyce."

A tu wypowiedź znanego realizatora w podobnej kwestii.
Piotr Madziar: "Trudno w ogóle mówić o dobrym odsłuchu bliskiego pola, który z racji małych wymiarów obudów głośnikowych dobrym nigdy nie będzie. Odsłuch bliskiego pola jest przecież koniecznością, narzuconą warunkami akustycznymi panującymi w każdej praktycznie reżyserce, nawet najlepszej. Według mnie dobre brzmienie nagrań można osiągnąć jedynie z użyciem normalnego, dużego odsłuchu z głośnikiem niskotonowym o średnicy przynajmniej 12 cali, pracującego w dobrym akustycznie pomieszczeniu. Głośniki podlegają przecież prawom fizyki, których zmienić ani oszukać się nie da. Stosując same tylko małe głośniki bliskiego pola, z pewnymi, bardzo istotnymi zakresami niskich częstotliwości pracuje się praktycznie po omacku. Za dobry odsłuch bliskiego pola można więc chyba uznać taki, który nie męczy słuchu, zapewniając zarazem dobrą selektywność brzmienia przy małych głośnościach.
Niektóre zestawy audiofilskie mogą być oczywiście z powodzeniem użyte w charakterze odsłuchu bliskiego pola, zwłaszcza, że różnice jakości pomiędzy sprzętem domowym a profesjonalnym powoli się zacierają."

Przepraszm ale nie mogłem się powstrzymać :))

zoltar7

  • 1309 / 6108
  • Ekspert
05-06-2008, 08:21
Uściślę:
Harpia: "Uważamy, że tylko na takich kolumnach realizator jest w stanie stwierdzić, czy nagranie jest bliskie żywej muzyce."

Madziar: "Według mnie dobre brzmienie nagrań można osiągnąć jedynie z użyciem normalnego, dużego odsłuchu z głośnikiem niskotonowym o średnicy przynajmniej 12 cali, pracującego w dobrym akustycznie pomieszczeniu."

marko3T

  • 421 / 6108
  • Zaawansowany użytkownik
05-06-2008, 10:20
Można by powiedzieć , że się czepiasz....można , ale ja tego nie powiem.




____________________________
insomnia.lab
__________________
Tylko V2!