>> Cypis, 2011-08-30 14:25:40
No to dokładnie tak jak "margaryna o smaku masła", "proszek do prania lepszy od innych wiodących na rynku", "VW Polo z silnikiem Diesla" (btw. opatentowanym), itd. Nie wpadajmy w przesadę. Promując swój produkt oczywistym jest że będziesz się porównywał do konkurencji, marek, skojarzeń i to tych dobrych a nie złych. Każda firma tak robi.
*****Odnosnie samej precyzji slowa.Nalezy zauwazyc, ze porownujemy tu produkt ktory ma swoja nazwe z innym produktem o nazwie wlasnej (btw. samo okreslenie \'maslo\' nie jest zdaje sie zarejestrowane jako marka), \'klon Lehmanna\' to nie to samo co powiedzmy \'Rudistor X grajacy rownie dobrze co Lehmann Y\'. Natomiast opis \'VW Polo z silnikiem diesla\' to kompletnie inna para kaloszy, diesel jest opatentowany, VW prawa do tego patentu wykupil, \'klon Lehmanna\' raczej nie odpala doli firmie Lehmann, a watpie tez aby wykupil prawa do ich modyfikacji badz nazwy.
BTW. Od pewnego czasu reklama porównawcza jest w Polsce legalna. ;)
****Naturalnie, jednak tutaj nie mamy reklamy porownawczej, bo do niej trzeba miec chyba co najmniej dwa rozne modele, dwoch roznych (w domysle) zarejestrowanych firm.