Audiohobby.pl

Pękające Sennheisery - reklamować?

fallow

  • 6457 / 5864
  • Ekspert
02-06-2011, 10:23
Dla kontrastu moge krotki opisac swoja przygode z serwisem AKG.

Zlamalem palak w swoich sluchawkach (ewidetnie nimi po prostu przypadkowo walnalem). Probowalem to lekko skleic ale jako, ze kropelka nie pomogla i narobila wiecej wizualnego syfu niz pozytku wyslalem sluchawki do serwisu.

Dostalem z powrotem kompletnie nowe sluchawki "z uwagi na polityke dobrej woli marki AKG" - bez zadnej doplaty.

majkel

  • 7476 / 5894
  • Ekspert
02-06-2011, 10:37
Też bym tak zrobił. Koszt wyprodukowania nowej sztuki na pewno jest mniejszy niż ręczna przebudowa trudno rozbieralnego urządzenia. Do tego utrudnienia logistyczne w postaci utrzymania zapasu prefabrykatów w serwisie. Producent tego unika, a jeszcze może zrobić dobre wrażenie. Słuszne podejście.

fallow

  • 6457 / 5864
  • Ekspert
02-06-2011, 10:40
Akurat kwestia wymiany palaka w K540 to odkrecenie 4 srobek :)) Wiem, bo rozbieralem by go skleic. Spokojnie mogli wymienic po prostu sam palak.

Zapasy takze maja bo serwis sprawdzal dla mnie na poczatku czy maja ten element w magazynach we Francji (widocznie tam maja taki sklad na Europe), pozniej poradzili mi zebym po prostu wyslal do nich sluchawki zamiast starac sie kupic czesc a oni je wymienia.

Nie przyszlo mi do glowy, ze mimo ewidetnie mojej winy je po prostu wymienia.

majkel

  • 7476 / 5894
  • Ekspert
02-06-2011, 10:45
@fallow, to policz ile kosztowałaby wysyłka tego pałąka z Francji zamiast przesłania słuchawek z magazynu w Polsce. Myślę, że można przyjąć, iż koszt wyprodukowania i spakowania takich słuchawek nie przekracza 30$. Gdyby to była manufaktura z siedzibą w Polsce, to by Ci wkręcili pałąk odzyskany z nienaprawialnego egzemplarza po reklamacji. ;]

Max

  • 2204 / 5391
  • Ekspert
02-06-2011, 11:12
>> fallow, 2011-06-02 10:40:32
Akurat kwestia wymiany palaka w K540 to odkrecenie 4 srobek :)) Wiem, bo rozbieralem by go skleic. Spokojnie mogli wymienic po prostu sam palak.

Nie przyszlo mi do glowy, ze mimo ewidetnie mojej winy je po prostu wymienia."

Co za k... bezczelnosc ! Chciales palak a dostales sluchawki... i trza bylo na nowo wygrzewac...!
Dla mnie skandal :-))

fallow

  • 6457 / 5864
  • Ekspert
03-06-2011, 15:16
@Majkel:
Mozesz tez policzyc to tak, ze to sa sluchawki ktore mogly byc byc sprzedane oddane za free :))

@Max:
Masz racje, mysle ze powinni mi zafundowac wycieczke na Dominikane zebym mogl tam wygrzac sluchawki :))

jacmiszcz92

  • Gość
12-09-2011, 12:49
08.08 odesłałem słuchawki w ramach gwarancji, dzisiaj jest 12.09 i nie wiadomo kiedy zostaną mi zwrócone. Mógłbym przedstawić sprawę, ale nie wiem czy kogoś to interesuje?

Cypis

  • 2479 / 5033
  • Ekspert
12-09-2011, 12:55
>> jacmiszcz92, 2011-09-12 12:49:19
>> Mógłbym przedstawić sprawę, ale nie wiem czy kogoś to interesuje?

Oczywiście. Razem z nazwami firm. Niech mają choć trochę bata nad sobą. A fora wbrew pozorom to spora siłą opiniotwórcza (szczególnie fora które dobrze pozycjonuje Google ;)) bo pierwszą rzeczą którą się obecnie robi to szuka w googlach rozwiązania problemu (reklamacji również).

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

jacmiszcz92

  • Gość
22-09-2011, 19:15
08.08 odesłałem słuchawki na gwarancje, dzisiaj jest 22.09 i zostały mi zwrócone pieniądze.
31.08 po 14 dniach od kiedy 3kropki dostały paczkę z moimi słuchawkami nie dostałem żadnej informacji zwrotnej , więc napisałem e-mail i dowiedziałem się że słuchawki zostaną wymienione. Sklep 3 kropki nie chciał dać wiary, że jest to wada fabryczna. Cytuję Małgorzata Szlósarczyk: "Nie wiem skąd takie przekonanie że cała seria słuchawek jest źle zrobiona? naprawde nasza firma sprzedała już dużo tego typu słuchawek i była tylko jedna reklamacja tego typu co Pana słuchawki zostały wymienione na nowe i wszystko od tej pory jest w porządku(...)"
10.09 Cisza, ani słuchawek, ani żadnej informacji. Napisałem do Pani Małgorzaty: "Od momentu odesłania słuchawek minął już ponad miesiąc, a ja nadal nie otrzymałem nowych. Delikatnie mówiąc "trochę" przekraczają Państwo
termin rozpatrzenia reklamacji, tym bardziej że nie zostaną naprawione." Dostałem kilka e-maili dziwnej, ale mało istotnej dla sprawy treści. Na końcu przeprosiny z powodu problemów z komputerem. No ok każdemu się zdarza.
12.09 e-mail od 3kropki:
"Od: Małgorzata Szlósarczyk
Data: 12 września 2011 13:48
Temat: Re: REKLAMACJA
Do: *

własnie dosałam odpowiedź niestety słuchawek nie da się naprawić serwis ich także nie wymienia poniewaz maja one wade fabryczną dlatego prosze podac nr konta i dane do pzrelewu zostana zwrócone paniu pieniążki."
Prawie miesiąc po otrzymaniu przez sklep 3kropki reklamowanych słuchawek.

Jeszcze tego samego dnia:

to znaczy szczerze mówić serwis nas tak chciał wykiwać w przypadku tych słuchawwek że szkoda gadać ale dobrze że już sprawa idzie ku końcowi(...)

Nie dość, że Sennheiser nie zrobił NIC z wadą fabryczną znaną z poprzednich modeli z serii HD5xx, wypuścił następny wadliwy model słuchawek, to jeszcze robił problemy przy ich reklamacji!

Z ciekawości zapytałem czy sklep 3kropki przestanie sprzedawać słuchawki z wadliwej serii (HD5xx). Pani Małgorzata odpowiedziała:
"to znaczy z tego co wiem od handlowca słuchawek hd 598 ma juz nie być w sprzedaży przynajmniej u nas w sklepie.
inne modele powiem szczerze nie sa awaryjne i bardzo rzadko reklamowane."

No ok w sumie to już nie moja sprawa... ale przecież wszystkie słuchawki z serii 5xx mają taką samą budowę pałąka

16.09 Nie otrzymałem zwrotu pieniędzy, mimo że zgodnie z prośbą dnia 12.09 podałem dane do przelewu. Spytałem czy przelew został wysłany, bo raczej niemożliwe żeby szedł 5 dni. [Dla porównania podam, że paczka priorytetowa z Korei Południowej do Polski (pierwszego urzędu celnego) szła 5 dni (wliczając weekend). Formalności w urzędach celnych w Polsce zajęły ponad 2 tygodnie, ale mniejsza z tym.] Otrzymałem odpowiedź:"
pieniążki zostaną zwrócone w momencie jak dostaniemy korekte od serwisu dzisiaj dostałam informacje że ma to byc w poniedziałek więc na przyszły tydzień sprawa powinna byc już sfinalizowana."

Zwrot dostałem dopiero dzisiaj 22.09 (czwartek).

Podsumowując reklamację w sklepie 3kropki:

- termin reklamacji (2 tygodnie) został ZNACZNIE przekroczony. Naprawdę nie wiem co zajęło tyle czasu. Przecież słuchawki nie wymagały testów dźwięku u specjalistów, ani wymiany/naprawy części. Z początku miały zostać wymienione na nowe...
- jeśli nie będziesz o sobie przypominać i zasypywać sklep e-mailami możesz czekać do śmierci na jakiekolwiek informacje

+ ostatecznie kasa została mi zwrócona
+ Pani Małgorzata była kontaktowa i odpowiadała na moje e-maile

MAG

  • 2393 / 5881
  • Ekspert
22-09-2011, 19:24
jacmiszcz92

Co poczniesz takie życie na szczęście wszystko potoczyło się  ku dobremu zakończeniu , ale mimo to współczuję oczekiwania itd.

W sumie postawiłeś kropkę ;) jako ostatni Nie ma złej pogody jest tylko złe ubranie;)

jacmiszcz92

  • Gość
22-09-2011, 19:44
"W sumie postawiłeś kropkę ;) jako ostatni"
:)

Zapomniałem dodać że jeśli ktoś ma słuchawki z wadliwej serii Sennheiser HD5xx, które pękły w sposób przedstawiony w tym wątku i waha się czy reklamować, a sklep twierdzi, że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają reklamacji, nie należy odpuszczać, tylko udowodnić swoje racje. Ewentualnie można założyć sprawę w sądzie.

Cypis

  • 2479 / 5033
  • Ekspert
22-09-2011, 20:22
Gratuluję uporu!

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Ged

  • 1715 / 5896
  • Ekspert
22-09-2011, 20:25
Również gratuluję uporu, tak trzymać !

Ultrasoniak

  • 92 / 4917
  • Użytkownik
24-09-2011, 02:53
Cholera a ja właśnie je zamówiłem, jak przyjdą to je odrazu zabezpiecze przed tym pękaniem żeby nie było problemów w przyszłości z odsprzedażą.

Ultrasoniak

  • 92 / 4917
  • Użytkownik
24-09-2011, 02:55
Kremowa kupa