Audiohobby.pl

Elektrostaty - wątek ogólny

Radical

  • 721 / 5408
  • Ekspert
13-02-2011, 21:58
Żeby lepiej zobrazować to mój zasilacz przypomina standardowy zasilacz od laptopa.

Kuba_622

  • 312 / 5131
  • Zaawansowany użytkownik
13-02-2011, 22:01
>> Radical, 2011-02-13 21:58:00
Żeby lepiej zobrazować to mój zasilacz przypomina standardowy zasilacz od laptopa.

A ciężki jest? Cięższy od samego wzmacniacza?

Krzysztof_M

  • 1552 / 5497
  • Ekspert
13-02-2011, 22:49
Sim i Ductus - dzięki wyjaśnienia. Bardzo mnie dziwi, ze nad Wisłą nie ma jeszcze w ofercie SR507 - ale zapewne mailowo można sie o cenę zapytać.
Ductus - Ty wspominałeś, że z Japonii 507 zamawiałeś - jak wygląda wtedy sprawa cła?
α β Σ Φ Ω ℧ μ π °C ± √ ² < ≤ ≥ > ^ Δ −

Radical

  • 721 / 5408
  • Ekspert
13-02-2011, 22:49
Ciezszy nie, ale porownywalny wiec dosyc ciezki bo wzmak w koncu w metalowej obudowie.

mirhon

  • 438 / 5993
  • Zaawansowany użytkownik
14-02-2011, 10:49
>> Arek_50, 2011-02-12 23:29:41
..jak lubisz sie polozyc podczas sluchania to...zapomnij o elektrostatach....


guzik prawda :-)

Mam zestaw 4040 i jakoś sobie radzę na leżąco. Ważne jest tylko żeby poduszka całkowicie nie zakryła słuchawek.
Spokojnie da radę nawet na wielkiej miękkiej poduszce :-)

ductus

  • 1247 / 5050
  • Ekspert
14-02-2011, 14:42
Tak dla info podaję specyfikację SRM-212:
Frequency characteristics: DC~20KHz/±1dB
Input impedance: 50KΩ
Amplification factor: 60dB
Maximum Output Voltage: 280V r.m.s.
Distortion factor: less than 0.01%/1KHz
Input level: 100mV / 100V Output
Bias voltage 580V (professional bias)
Electric power consumption: 4W DC 12V
Ambient Temperature & Humidity: 0 to 35ºC / 90% max. without condensation
External Dimensions: 5.2 (W) x 1.5 (H) x 5.2 (D) in
Weight: 1.1lbs (500g) without Adaptor(300g)

Z czego wynika, że zasilacz daje napięcie ok. 12V i ciągnie mało prądu, może ok. 330 mA. Ten fabryczny nie jest stabilizowany i musi dawać nieco więcej napięcia (chyba ok. 13,4V), żeby przy spadkach napięcia w sieci nie gwałcić za małym napięciem wzmacniacza. Lepszy jest każdy stabilizowany DC 12V, a 1000 mA to dobry zapas dla SRM, szczególnie przy odsłuchu na dużym wzmocnieniu.

ductus

  • 1247 / 5050
  • Ekspert
14-02-2011, 15:00
>> Krzysztof_M, 2011-02-13 22:49:10 Ductus - Ty wspominałeś, że z Japonii 507 zamawiałeś - jak wygląda wtedy sprawa cła?>

Za cło nie płaciłem w kraju. W każdym mieście, gdzie jest docelowy urząd celny wygląda to różnie. Ale właściwie to bagatelna suma, jeśli zamawiasz przez PJ.

Dostałem PW, którą chcę tutaj odpowiedzieć, o treści:


"Szczupłość basu" przez każdego jest pojmowana inaczej. Szczególnie starsze modele 202-404 mają go nie za dużo. Do klasyki starcza dobrze; natomiast do opulentnych gitar basowych, organów w dolnym rejestrze, czy do kontrabasu może go nie wystarczać. Zależy też, jak kto głośno słucha. Nowe modele 207-407 powinny być znacznie lepsze, 507 jest zdecydowanie bardzo dobry w dole.
Stax może i pisze, że drivery są takie same. Ja uważam że jedynie optycznie. Pisałem już, że można dużo w nich zmieniać od powłoki membrany zaczynając, jej naciągu, materiału i perforacji elektrod po rodzaj złożenia przetwornika. Przez sam jeden czynnik jak naciąg już jest dźwiękowo co innego. Dlatego 303 różni się akustycznie od 404 i tak będzie też, uważam,  z 307-407-507.

MAG

  • 2398 / 6092
  • Ekspert
14-02-2011, 21:09
mirhon

Możesz napisać jak gra zestaw 4040 ??? wobec nowszych nauszników 507???

mirhon

  • 438 / 5993
  • Zaawansowany użytkownik
14-02-2011, 23:16
>> MAG, 2011-02-14 21:09:11
mirhon

Możesz napisać jak gra zestaw 4040 ??? wobec nowszych nauszników 507???


Chetnie bym to sam sprawdził. Niestety moje doświadczenie ze staxami zaczęło się od zestawu 2050 i na tyle mnie zaskoczyło, że kupiłem w ciemno używany 4040 :-)
Od siebie mogę dodać, że do klasyki, jazzu i niektórego rocka (np. progresywny) wystarcza już 2050, przy cięższym brzmieniu 2050 zupełni nie daje rady. Z 4040 jest zdecydowanie lepiej, ale i tak jestem ciekaw na ile 507 byłyby w tym zakresie lepsze?
Z moimi 4040 w zasadzie nic mi nie przeszkadza, do pełni szczęścia brakuje mi trochę impaktu w niższych rejestrach na niektórych płytach. Ten zakras czasami jest zbyt ugrzeczniony.

Robeeert1

  • 722 / 5740
  • Ekspert
18-02-2011, 09:00
Tube rolling on Stax srm-007t: podsumowanie;

Lista lamp przetestowanych w kolejności moich preferencji:

1) RCA triple black plates 6CG7 d-getter (najlepsza scena, rozdzielczość, naturalność)
2) Raytheon 6CG7 Uniline triple black plates (lampa która niewiele ustępuje RCA BP - z mojej pozycji pierwszej)
3) Tungs-sol 6CG7 black shield, grey plates (bardzo dobra, ciemna - tania!)
4) ElectroHarmonics 6FQ7 (najbardziej tolerancyjna, można na niej posłuchać wszystkiego)
5) RCA Clear Top 6CG7 (nie podobała mi się, nienaturalna, chociaż scena imponująca)

testy wykonywałem w 90%  na muzyce klasycznej !!

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
18-02-2011, 12:05
Oj Robercie, kusisz tymi lampami.


Mam nadzieję, że ta Pani z awatara specjalnie je dla Ciebie rozgrzewa, wiadomo między czym. Co?

;)

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
18-02-2011, 12:18
Proszę zobaczcie jak wygląda membrana, a właściwie cały element grający w słuchawkach Orpheus HE90. Tej rzeczy nie da się łatwo podrobić, ba, może w ogóle z uwagi na koszty przygotowania w korelacji z ewentualnym rynkiem zbytu. U nas i na headfi niektóre osoby miały wątpliwości. To jest bardzo misternie zrobiony element. Ta zewnętrzna siatka - zdjęcie nr 5, jest jednoczenie częścią słuchawki, która przylega do ucha. Na żywo wygląda jak małe arcydzieło inżynierii.

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
18-02-2011, 12:20

Foto 1-3

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
18-02-2011, 12:22

Foto 4-6

rafaell.s.cable

  • 1166 / 5564
  • Ekspert
18-02-2011, 12:23
>> wiktor

Zawsze mówiłem jak przyszło mi naprawiać jakąś padniętą maszynę do której nie było instrukcji obsługi "to robią ludzie"