Audiohobby.pl

Elektrostaty - wątek ogólny

Robeeert1

  • 722 / 5740
  • Ekspert
15-11-2014, 23:08
Paweł, moim celem nie jest odradzanie Ci zakupu mk1, wszyscy je chwalą za b.dobry dźwięk, tylko ta "mała" przypadłość, dla mnie nieakceptowalna

-Pawel-

  • 4739 / 5710
  • Ekspert
15-11-2014, 23:10
Rozumiem, mimo to bardzo się cieszę, ze o tym wspomniałeś, nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałem, a to też zaważy na moim wyborze.

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
15-11-2014, 23:27
Czarne SR-007 MK2, też tak mają. Mniej, ale na pewno to "pierdnięcie" lub jak w wielkim świecie piszą "fart", też występuje.

Baele

  • 753 / 5326
  • Ekspert
16-11-2014, 05:46
http://www.hi-fi.ru/auction/detail/1006693

Dobra cena, wzmacniacz wychodzi w gratisie, chociaż i tak ten nie jest wiele wart, zastanawia mnie tylko ,czy to BL, ze zdjęć ni to brąz ni to czerń.

A ile to 100000 rubli ?

7k z kawałkiem. Nie wiem tylko na ile uczciwy i wiarygodny to portal.

Paweł,
podpowiedź z mojej strony.
Trochę siedzę na forum rosyjskim i coś tam z nimi handlowałem.
Generalnie sami Rosjanie nie lubią transakcji wysyłkowych - preferują wymianę handlową na zasadzie gotówka za towar. Wynika to niestety, z niskiej jakości (póki co) usług firm kurierskich, o poczcie rosyjskiej nie wspominam, bo działa BARDZO ŹLE i giną paczki.
Jak kupowałem słuchawki od gościa z Moskwy, to czekałem do momentu jak jego kolega przyleciał do miasta, w którym przebywałem :-)
W większości wypadków sprzęt w Rosji jest droższy niż w Europie.
Dochodzą też problemy z płatnościami - generalnie, nie skorzystasz z PayPala, a o przelewie bankowym zapomnij. Generalnie tylko systemy na zasadzie "western union" (których tam jest mnóstwo), ale nie dają Ci żadnego, absolutnie żadnego bezpieczeństwa.
No i tak jak koledzy piszą - cło i vat masz w PL w przypadku paczek z Rosji, chyba, że masz/znasz kogoś z obwodu kaliningradzkiego ;-)

Baele

  • 753 / 5326
  • Ekspert
16-11-2014, 05:49
Czarne SR-007 MK2, też tak mają. Mniej, ale na pewno to "pierdnięcie" lub jak w wielkim świecie piszą "fart", też występuje.

Wiktor,

a czy SR-009 też to mają?

brodacz

  • 1780 / 4040
  • Ekspert
16-11-2014, 08:30
Każde staxy "pierdzą" jak sie np.słuchwke lekko dociśnie do głowy.To normalne zjawisko w przypadku tych słuchawek i jest o tym nawet w instrukcji ( przynajmniej w tej od 009 jest ).

Baele

  • 753 / 5326
  • Ekspert
16-11-2014, 08:36
Każde staxy "pierdzą" jak sie np.słuchwke lekko dociśnie do głowy.To normalne zjawisko w przypadku tych słuchawek i jest o tym nawet w instrukcji ( przynajmniej w tej od 009 jest ).

w słuchawkach za 20 tys zł ????????????

brodacz

  • 1780 / 4040
  • Ekspert
16-11-2014, 08:48
Jarek to nie wada tylko taka właściwość tej konstrukcji.
Jak sluchawka dobrze dolega do glowy i jest pod napięciem a  ja lekko docisniesz to tworzy się ciśnienie ktore dopycha bełonę przeciw kurzowi do statora i to powoduje ten trzesk.
Jak szybciej ruszysz głową w bok to też może spowodować ten efekt.

Widzisz ,elektrostaty to nie zabawka.To słuchawki typu - usiądz i słuchaj a nie - lataj po pokoju wycieraj kurze i tańcz :-)
« Ostatnia zmiana: 16-11-2014, 08:54 wysłana przez brodacz »

Baele

  • 753 / 5326
  • Ekspert
16-11-2014, 09:12
Miłośnicy elektrostatów, poniżej dla was mały prezencik: porównanie SR-009 i Abyss 1266. Jedyny problem, że jest po rosyjsku, ale nie chce mi się tego tłumaczyć ;-)
Wnioski takie, że wybór między SR-009 a 1266 zależy tylko i wyłącznie od upodobań , no i zamożności kupującego :-)
Największa różnica, na niekorzyść SR-009, dotyczy budowania głębi. Z kolei, Abyss ma problemy z żeńskimi wokalami (!).


Несколько месяцев тому назад я обещал выложить сравнительный обзор Abyss 1266 и STAX SR-009. Прослушивание начал еще в Москве, отработав из жанров только БСO, но в связи с переездом вынужден был его прервать. Кроме того, за прошедшее время поменял усилитель к 009 и АС, используемые в прослушивании как референс. Так что, веcь процесс пришлось начинать заново. Теперь подробности.
Тракт для 009
Esoteric P02+Esoteric D02+RS A-10.
Тракт для 1266
1266 были представлены моим старым другом по лицею и университету, жестким критиком электростатов, который, естественно, принял участие в прослушивании. В качестве усилителей пробовали Cavalli LG и RS The Dark Star. поэтому результаты были несколько усреднены. При этом, вряд ли произошла существенная потеря в корректности их интерпретации. Транспорт и ЦАП те же.
Референс
В качестве референса использовались AC Gryphon Trident, тракт у меня в подписи.
Музыкальный материал
Здесь не рассматривались какие-то новые произведения - отобрал только те, которые знаю досконально и в качестве записи которых полностью уверен:
"Prelude and Fugue on B-A-C-H"( http://www.amazon.ca...m/dp/B002F3BQ4Y);
"Symphony No 5"( http://www.amazon.co...14570881&sr=8-1);
"Symphony No. 2" ( http://www.amazon.co...14571395&sr=8-6);
"Brandeburg Concertos"(http://www.amazon.co...n/dp/B00000J2PP);
"La Traviata" ("Е Strano!" Gheorghiu, "Lunge da lei "Lopardo, "Ah, Violetta" Nucci) (http://www.amazon.co...f_edpp_traviata);
"Bel Raggio Lusinghier Di Speme", DiDonato (http://www.amazon.co...61&sr=8-1-fkmr0);
"Mikuni Gensokyoku" (http://www.amazon.co...13220421&sr=8-2);
"Drum solo", Jordison (http://www.amazon.co...13274728&sr=8-1);
"Toccata On Bass ",O. Holzvarth (http://www.amazon.co...13222158&sr=8-7);
"I came to rock", Jorn (http://www.amazon.co...14572582&sr=8-3 );
"Reign Of Terror"(http://www.amazon.co...13222158&sr=8-7).
Партитуры произведений не рассматривались.
Посадка и эргономика наушников меня никогда не интересовали, поэтому сразу к результатам прослушивания.

Низ
На "Prelude and Fugue on B-A-C-H" можно прекрасно препарировать все три нижние октавы - здесь разнообразное использование педалей и больших регистров, да к тому же задействован Шверинский орган. Если говорить о субконтроктаве, то и 009, и 1266 более или менее работают с ней начиная только с верхней половины - никакого сказочного инфрабаса (нижней половины субконтроктавы), в отличии от референса, ни первые, ни вторые не выдают. Особо сильных отклонений от референса на верхней половине субконтроктавы  не замечено. А вот контроктава и нижняя половина большой октавы у 1266 приподняты, да и нижних обертонов там больше, чем у 009 и, конечно, у референса. Подобная картина также проявляется и на японских барабанах, и на бочке у Jordison, и на бас гитаре у Holzvarth. Хотя, с другой стороны, у 1266 этот избыток превышает норму именно настолько, чтобы угодить любителям "мясного" (прости, Господи, душу грешную за харчевню!) звука, но, в тоже время,  не потерять чувство меры и не скатиться к банальному "басхэдовскому" уханью простуженного филина или забиванию свай для переправы тяжелых танков. Не совсем достоверно, но слушается мною без особого отторжения!
Середина
Здесь хотелось бы акцентировать внимание на вокале и струнных. В целом, середина на 1266 немного опущена по сравнению с 009. Но, на вокале 1266 выглядели весьма и весьма достойно, хотя у Gheorghiu в"Е Strano!", обнаружился перебор нижних обертонов на миксте. У Lopardo в "Lunge da lei" также замечен небольшой избыток нижних обертонов на головном регистре. У Nucci в "Ah, Violetta", наоборот, -  избыток верхних обертонов. Странно, но Jorn, с его баритоном, богато для рока оснащенным обертонами, и на 009 и на 1266 звучал практически одинаково.
Особо хотел бы остановиться на "Bel Raggio Lusinghier Di Speme". Вещь сама по себе очень выигрышная для оценки корректности переходов между голосовыми регистрами. Инструментов немного и голос не чей то, а DiDonato, с ее безупречной техникой на переходах. Так вот, на 1266 замечена излишне высокая скорость при переходе от грудного к головному регистру, то есть микст довольно короткий. У 009 эта скорость ближе к референсу.
Скрипки и альты практически безупречны и звучат одинаково и на 009 и на 1266, а вот на верхах виолончелей у 1266 есть избыток нижних обертонов. Причем это проявляется и на "Аllegro"(Bethoven. 5 Symphony) и на "Andante"(Mahler. 2 Symphony).
Высокие
Здесь хотел бы затронуть некоторые духовые и перкуссию (тарелки). Должен сказать, что флейта и пикколо звучат и на 1266, и на 009 одинаково практически по всему диапазону (Bethoven. 5 Symphony, Mahler. 2 Symphony). Правда, на тарелках у Jordison 1266 дают многовато высоких обертонов по сравнению c 009. Аналогичная картина на гобое (Bethoven. 5 Symphony).
Сцена
По большому счету придраться к геометрии сцены весьма сложно, как у 1266, так и у 009. Но абсолютной пропорциональности нет. У 009 сцена немного уменьшена по глубине, а у 1266, наоборот, немного увеличена по ширине. Все это очень хорошо прослушивается на Bethoven. 5 Symphony. Allegro. Чисто субъективно отдал бы первенство 1266.

Детализация звука, дислокация инструментов
На камерных произведениях, в этом отношении, и 1266 и 009 выглядели одинаково - из 3 альтов на 3 Brandeburg Concerto четко фиксируется 2. Несколько сложнее дело обстоит на БСO. Прежде всего, на 1266 замечен некоторое увеличение расстояния между инструментами в кластере струнных (Mahler. 2 Symphony). Наоборот, между медными духовыми расстояние было несколько уменьшено. Все остальное было практически одинаковым.

Динамика
Здесь 1266 показали себя просто прекрасно. Легкий шепот-речитатив на фоне ударных и синтезатора в начале "Reign Of Terror" был отчетливо различим. К хору на фоне струнных и струнным на фоне духовых в Mahler. 2 Symphony .Im Tempo des Scherzos придраться также невозможно. Единственно, показалось, что скорость у Jordison, особенно на малом барабане была несколько высоковата. Создалось впечатление, что 009 если и не уступили в этом отношении 1266, то во всяком случае, не превзошли.
В заключении, позволю себе выразить следующее мнение. Прежде всего никакого финального приговора относительно того, что лучше, а что хуже, не будет - цель небольшого сравнительного обора состояла только в том, чтобы, по возможности, сделать покомпонентное сравнение двух наушников. На мой взгляд, при проектировании 1266 семья Skubinski задалась целью взять все самое лучшее у топовых изодинамов и электростатов и объединить в один продукт. Получилось ли? Определенно ответить на этот вопрос не могу - возможно, в какой то степени "да", а возможно и "нет". Мне, лично, ближе звук 009, который считаю более достоверным, но моими предпочтениями мир далеко-далеко не ограничивается. Можно только констатировать, что мы получили топовые наушники, причем из верхней категории, у которых уже есть достаточное количество поклонников, особенно на тяжелых жанрах. Думаю, что со временем их число будет только расти.
« Ostatnia zmiana: 16-11-2014, 09:18 wysłana przez Baele »

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
16-11-2014, 09:46
@Baele

>> w słuchawkach za 20 tys zł ???????????? <<


To o czym teraz piszemy, nie powinno być przeszkodą w podjęciu decyzji o wyborze elektrostatów. To tylko słowa. Dla jednego duży problem, a na innej głowie zjawisko może nie być w ogóle zauważone. Spójrz na to tak, jak na wizytę u dentysty. Dla jednych coś okropnego, dla drugich rzecz normalna.

:)


Baele

  • 753 / 5326
  • Ekspert
16-11-2014, 09:53
@Baele

>> w słuchawkach za 20 tys zł ???????????? <<


To o czym teraz piszemy, nie powinno być przeszkodą w podjęciu decyzji o wyborze elektrostatów. To tylko słowa. Dla jednego duży problem, a na innej głowie zjawisko może nie być w ogóle zauważone. Spójrz na to tak, jak na wizytę u dentysty. Dla jednych coś okropnego, dla drugich rzecz normalna.

:)

@Wiktor,
a czy nie jest to związane z konstrukcją samych słuchawek? Grubością padów?
Pamiętam jak 2,5 roku temu kupiłem Omegi MKI z SRM-717, to niezależnie od karmelowego/przesłodzonego dźwięku było coś takiego, że w lewym przetworniku coś takiego miało miejsce, a na ile pamiętam, to pady były tam stosunkowo grube.
Najbardziej komfortowe pod tym względem są dla mnie Ultrasone Edition 5, które mają bardzo głębokie pady, choć nie bardzo duże. Dodam, że wcale nie mam odstających uszu ;-)

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
16-11-2014, 10:17
Tak, zjawisko jest związane z konstrukcją słuchawek elektrostatycznych. To "pierdzenie" jest/ było w każdych elektrostatach, które mam/ miałem. W modelach Sennheisera też, włącznie z Orfeuszem. Czy to aż tak przeszkadza? Ja należę do grupy, której to kompletnie nie komplikuje słuchania muzyki.

Czy pady mają coś do tego? I tak, i nie. To wszystko zależy od tego w jakim są stanie, ale nie tylko. Grubość to jedno, natomiast fizjonomia głowy i ucha, to jeszcze jeden czynnik zmienny. Nie bez znaczenia jest, czy mamy dużo włosów na głowie, mało lub zero. Czy nosimy okulary, czy nie. W każdym przypadku fakt "pierdzenia" może mieć inny wymiar.

wiktor

  • 2503 / 6105
  • Moderator Działu Słuchawki
16-11-2014, 10:29
... dodam tylko.

Mam nadzieję, że nie zagląda tu moja rodzina i inni zdrowi ludzie. To naprawdę może być mega śmieszne, jak o takich duperelach rozprawiamy.

;)

Robeeert1

  • 722 / 5740
  • Ekspert
16-11-2014, 10:39
Ja miałem taki egzemplarz SR-007 MK1, że nie dało się go normalnie używać,
 trzeba było siedzieć nieruchomo, nie można było w żadnym wypadku nawet delikatnie ruszyć głową np,.w celu zmiany głośności, bo wtedy "pierd", bardzo głośny!, z druga parą było powiedzmy lepiej, ale też nie dało ich się normalnie używać.
Pierdziały kilka razy na minutę... bardzo głośno,
Może miałem pecha i takie trafiły mi się skurczybyki wrażliwe. :)

SR-404LE, też miały taka przypadłość, pierd był cichutki i bardzo rzadko występował. W sumie można powiedzieć, ze ten problem tu nie występował.

« Ostatnia zmiana: 16-11-2014, 11:43 wysłana przez Robeeert1 »

brodacz

  • 1780 / 4040
  • Ekspert
16-11-2014, 10:42
Robert ma to swoje plusy.Można puścić bąka i zgonić na Staxy :-)))