Audiohobby.pl

Słuchawki wysokiego lotu

majkel

  • 7477 / 6397
  • Ekspert
11-01-2010, 16:07
Przesiadka z K701 na HD800 to jest postęp, natomiast w oficjalnych porównaniach portali lub pism komercyjnych preferencje redaktorów idą w stronę RS1i lub GS1000i. Wprawdzie 6moons porównując wiele słuchawek z górnej półki nie wskazało bezwzględnego zwycięzcy, to jednak do konkursu z udziałem PS1000 postawili HD800 z wymienionym kablem. Być może one po takiej wymianie zyskują, kto wie?

^
Sprzedam słuchawki: Sony MDR-EX700LP (douszne),  Sennheiser HD 565 Ovation

calluna

  • 54 / 5938
  • Użytkownik
12-01-2010, 12:13
A propos basu w T1 Skylab na h-f napisał takie małe porównanie:
" Bass QUANTITY: HD650 > T1 > HD800
   Bass QUALITY: HD800 > T1 > HD650
   But the T1\'s bass quality is very close to the HD800, IMO. "

asmagus

  • 4439 / 5946
  • Ekspert
12-01-2010, 13:58
T1 to konstrukcja zamknięta a senki otwarta, tak?

majkel

  • 7477 / 6397
  • Ekspert
12-01-2010, 14:00
Nie, wszystkie to konstrukcje otwarte.

^
Sprzedam słuchawki: Sony MDR-EX700LP (douszne),  Sennheiser HD 565 Ovation

asmagus

  • 4439 / 5946
  • Ekspert
12-01-2010, 14:38
Kuknąlem na stronę producenta Technical Specifications, Operating principle    - semi-oben
Ze zdjęć wydawało mi się, że konstrukcja zamknięta.

fallow

  • 6463 / 6367
  • Ekspert
12-01-2010, 14:46
Dokladnie to pol-otwarta, tak jak DT 880 (pro).

DT770 - zamkniete, DT880 - polotwarte, DT990 - otwarte. T1 - polotwarte

fallow

  • 6463 / 6367
  • Ekspert
12-01-2010, 14:55
Rafaell: Sluchawki w studio to przeciez zlo konieczne :)) Mysle, ze kazdy o tym wie. O ile jest zastosowanie przy nagrywaniu wokali czy po prostu monitoringu lub "w terenie" dla inzyniera dzwieku ma jakis sens, to przeciez poza monitorowaniem/nagrywaniem czesci mixu, kompletnie nikt (prawie nikt) nie uzywa sluchawek takich jak DT 880 czy AKG K701 do masteringu :) Glosniki, glosniki i jeszcze raz glosniki :)

A sluchawki monitorowe maja charakterystyki tak rozne, ze kazdy znajdzie cos dla siebie od mega-basowych do wypchnietej srednicy. Od gora szpileczki do prawie braku gory. A sa i ludzie ktorzy wokale nagrywaja i nawet w tak niestudyjnych sluchawkach jak Grado.

Prawda jest taka, ze sluchawki jako narzedzie w studio sa po prostu drugorzedne w stosunku do glosnikow.

-Pawel-

  • 4828 / 6002
  • Ekspert
12-01-2010, 18:12
DT 880 PRO są niby półotwarte a grają na cały pokój :D Są zdecydowanie głośniejsze na zewnątrz od otwartych Grado, może za wyjątkiem GS1000. Właśnie od wczoraj mam pierwsze spotkania z tym modelem i szczerze mówiąc grają bardzo przyjemnie, mimo bardzo kiepskich napędów, którymi chwilowo dysponuję pokazały kawał przestrzeni, a raczej oddalenia od źródeł dźwięku, z głębią nie jest już tak magicznie ale może to się jeszcze zmieni. Inne słuchawki wydają mi się teraz nieco "ściśnięte". Co do innych aspektów to nie ma na razie o czym mówić, wyraźnie brak im wzmaka bo dźwięk jest nieco anemiczny i bardzo niespójny. Rozumiem, że ta "żyletkowata" góra zostaje w nich bez względu na tor?

PS
Komfort pierwsza klasa :>

Rafaell

  • 5033 / 6394
  • Ekspert
12-01-2010, 18:43
> fallow, 2010-01-12 14:55:06

No cóż niektóre studia posiadają coś przynajmniej w cenie 100$ znalazłem studio nagrań mające np.

 6 sztuk Sony MDR7506  http://www.mad-hatter-studios.com/recording_studio_a_equipment.htm

20 sztuk Sony MDR DJ700 http://canterburymusic.ca/studio-a/

Wykonawcy utworów też potrzebują mieć dobry dźwięk a nie tylko realizator nagrania, już nieraz powtarzałem że o sukcesie dobrego nagrania decydują wszystkie elementy w torze-także słuchawki używane przez muzyków podczas nagrania.Jeśli oni źle słyszą albo słabo to cały poziom nagrania się obniża.
                             

majkel

  • 7477 / 6397
  • Ekspert
12-01-2010, 19:24
W temacie kosmicznych materiałów, R&D, itp... cytat z AS jednego z naszych forumowych kolegów: "Pojutrze mam dostać nowe HD800 - po 3 miesiącach użytkowania jeden przetwornik zaczął zniekształcać, a nie słuchałem wcale głośno :(".

^
Sprzedam słuchawki: Sony MDR-EX700LP (douszne),  Sennheiser HD 565 Ovation, Grado GS1000i

aasat

  • 2397 / 6380
  • Ekspert
12-01-2010, 19:27
>> majkel, 2010-01-12 19:24:40

Niezle, czyli im wiekszy "hi-end" tym większe problemy z driverami :)

Corvus5

  • 2596 / 5864
  • Ekspert
12-01-2010, 19:30
Większe problemy, bo proces testowania przez użytkowników się wydłuża, bo jest mniej kupców.

zyzio

  • 960 / 6291
  • Ekspert
12-01-2010, 19:48
Tak to prawda, masakra z tymi nowymi słuchawkami - czytałem o koszmarze Piotra Ryki z PS 1000.....Problem z HD 800 pojawił się nagle i bez powodu przy odsłuchu - normal listening level - ok. godz. 9.30, zresztą nigdy nie katowałem HD 800 - lewy przetwornik zaczął zniekształcać delikatnie, a jak pojawiał się mocniejszy bas - dosyć wyraźnie, ale w serwisie Konsbudu stwierdzili, że nie ma sensu kombinować i dostanę nowiutką parę - muszę pochwalić takie zachowanie, to jakby przeciwwaga do zachowania Audiosyetemu i Grado..... Dodam jedynie, ze od 2001 r. posiadam flagowe Technicsy RP F30 i nigdy nie było z nimi najmniejszych problemów, a można w nie wpompować niebotyczną moc i wysterować do poziomów o jakich HD 800 mogą jedynie pomarzyć bez jakichkolwiek zniekształceń.....

RP1969

  • 15 / 5792
  • Nowy użytkownik
12-01-2010, 23:49
Pewnie mój post z 10 stycznia umknął Waszej uwadze w ferworze dyskusji o wadach i zaletach T1. Gdyby jednak ktoś mający poprzednio styczność z DT 880 napisał kilka słów byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam - Romek

Monitor Audio Silver RS6 + Arcam A32 + Arcam P35 + Arcam CD36 + Denon TU 1800 DAB + Albedo Flat One WBT + QED Genesis WBT 0644 + Sennheiser HD 650.

majkel

  • 7477 / 6397
  • Ekspert
13-01-2010, 09:45
Zerknąłem na tamtego posta, więc tak: Nie ma czegoś takiego w obecnej produkcji jak DT880 po prostu. Jest Edition 2005 i jest Pro. Na stronie producenta występują obydwie wersje, tylko Pro w zakładce Professional Products. Pro ma skręcony kabel i pałąk z wersji 2003, który nieco bardziej ciśnie. Tonalnie modele te się nie różnią, natomiast prezentacja sceny jest inna. Edition gra z dystansu, jakbyś siedział gdzieś w środkowych rzędach, wszystko jest mniejsze i zebrane na mniejszej, nieco oddalonej scenie. Pro daje scenę z bliskim pierwszym planem, bardziej mikroskopowo podanym, a scena jest sferycznie dookólna. Dzięki temu rozłożenie planów jest bardziej czytelne, a instrumenty większe, bardziej działające na wyobraźnię i "obecne" tuż obok, nie licząc oczywiście tych stojących daleko. Ja wolałem w bezpośrednim porównaniu wersję Pro.

Niektórzy cenią bardziej Edition 2003 od 2005, miała ona płaskie sitka, a nie wypukłe, mniej basu i więcej powietrza w sopranie. Fani starszej wersji zarzucają 2005 lekką sybilację, a fani nowszej niedostatki basu i nie tak słodką średnicę w 2003.

Wracając do obecnej produkcji, można kupić wersję manufakturową, która zawsze ma nowy pałąk, ten ze "skrzydełkami" mniej dociskający i do wyobru impedancje 32, 250 i 600 omów. Pro ma 250 omów, tak na marginesie. Wersja 600 omów ma podobno lżejszą cewkę od pozostałych dwóch, co na pewno jest zaletą, niemniej kryterium wyboru powinien być docelowy napęd. Jeśli mają być to urządzenia zasilane z niskiego napięcia, w tym przenośne, to najlepsza będzie wersja 32 omy. Wersja 250 omów wydaje się atrakcyjna tylko ze względu na możliwość stylizacji, bo tyle mają o połowę tańsze wersje produkowane masowo. Nadają się do szerokiego wachlarza wzmacniaczy stacjonarnych i sprzętu profesjonalnego. Wersje 600 omów będą optymalne do napędów lampowych, zwłaszcza OTL, i studyjnych, które mają dedykowane wyjścia na obciążenie 600 omów. Różnice zauważane przez użytkowników są podawane jako prawie żadne aż po wyraźne, przeważnie na korzyść wersji 600 omów kontra 250, ale są i tacy, którzy wolą Pro od obydwu. Mam podejrzenie, że wersja pro ma lepiej parowane przetworniki. Kiedyś ktoś zmierzył oporności przetworników Edition i wyszło jakieś 10 omów różnicy, co na decybele daje jakieś małe ułamki, ale u mnie różnica w Pro nie przekraczała oma, co jest ułamkiem procenta, a nie kilka procent, czyli dokładnie. Przypadek? Nie wiem, piszę tylko co wyszło z pomiaru.

^
Sprzedam słuchawki: Sony MDR-EX700LP (douszne),  Sennheiser HD 565 Ovation, Grado GS1000i