Audiohobby.pl

HiFiMan Susvara

Piotr Ryka

  • 4 / 3628
  • Nowy użytkownik
06-03-2021, 17:00
Gwos

Nie ma sensu rozmawiać przez ścianę, u mnie to odblokowanie pewnie jeszcze potrwa. Nie słyszałem Susvar z mocniejszego wzmacniacza, ale wyjąwszy te bardzo już luksusowe, nie spodziewałbym się lepszego dźwięku. Mało urządzeń prosto ze sklepowej półki gra naprawdę rewelacyjnie, choć oczywiście są takie (Jadis na przykład.) Znajomy konstruktor robił kiedyś tour poprzez końcówki mocy i nie znalazł lepszej niż moja. U mnie lepiej grały tylko topowe monobloki Accuphase w klasie A (potworne żarcie prądu), ale jedynie poprzez mój pre, bo ich firmowy niej jest rewelacyjny. Rewelacyjny jest natomiast przedwzmacniacz Phasemation.

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
06-03-2021, 17:20
@Gwos jak tam Niimbus?

Niimbus wciąż się wygrzewa, ale też pewnie charakteru za bardzo nie zmieni, tym bardziej, że mówiono mi, iż grał sporo i w ogóle wędruje po Polsce. Najkrócej mówiąc Niimbus gra poprawnie, czyli wspaniale - o tym za chwilę. Chce się słuchać i słuchać - co czynić zamierzam do poniedziałku, a choć przy porównaniach wychodzą pewne różnice (te jeszcze raz sprawdzę), to jednak nieznaczne i przy wyborze wzmacniacza mogłyby wziąć górę raczej czynniki drugorzędne. I tak, robiąc krótki przegląd ostatnio udamawianych klocków:

Lavardin ISx Reference gra jasno (może raczej słonecznie) i lekko (choć nie bez charyzmy). Pozbawiony jest bajerów, tylko potencjometr i selektor źródeł, ale jego czerwień bardzo pomaga w odbiorze muzyki. Jeszcze niedawno bym się śmiał z tego zdania i oczywiście w warunkach zaciemnienia nie ma ono znaczenia, ale skoro je się również oczami, to i wygląd wzmacniacza również potrafi pomóc w odbiorze muzyki, mózg jest bardzo plastyczny i czerpie podnietę wszystkimi zmysłami.

Niimbus HPA US 4 gra równie słonecznie i lekko, ma jednak nieco większy pogłos, który pewne nagrania wprowadza w trójwymiarowość i nigdy z tym efektem nie przesadza. To jeszcze sprawdzę.

T+A PA 2000 R gra poważniejszym dźwiękiem, mocniejszym, dosadniejszym, może nieco ciemniejszym, nic nie tracąc na szczegółowości; ze wszystkich tu wymienionych najbardziej precyzyjny, co wychodzi przy słabych nagraniach i może zmęczyć, jednocześnie dając gwarancję analityczności, którą bardzo lubię, choć...

Cary SLI-80 Signature gra podobnie mocno i gęsto, równie szczegółowo, może nawet nieco łatwiej podaje drobiazgi, ale raczej te z górnej części pasma, bo dół jest bardziej wygładzony, co ułatwia słuchanie trudniejszych kawałków oraz w ogóle wprowadza w stan błogości. To w trybie triody, dla mnie podstawowym. No ale brumi, i to brumienie spowodowało, że nie miałem wystarczającej motywacji, żeby się skupić na trybie pentody, który czasem wydawał się pomagać, ale zazwyczaj tylko rozjaśniał scenę i zadawał zagadkę: znajdź siedem różnic.

Luxmana L-550 już dawno nie włączałem, pewnie zrobię to przed poniedziałkiem, żeby sprawdzić jak zabrzmi po tak wyśmienitych partnerach.

Raz jeszcze powtórzę: wszystkie wymienione wzmacniacze - również niedawny Octave V70 Class A i Cary SLI-100 - grają pierwszorzędnie, jednak w tej samej lidze - z Susvarą oczywiście, i mimo iż drastycznie różnią się ceną - od 18k do 38k PLN - nie czynią żadnych przełomów. Przełomy do tej pory były tylko dwa: pierwszy, gdy pominąłem adapter iFi iESL Pro (jednocześnie przechodząc na kabel FAW Noir mk2) oraz drugi, Pass Labs XP-12/XA25, który zagrał totalnie inaczej od reszty i do którego jeszcze wrócę, ale po upewnieniu się, że wśród tańszych rozwiązań nie znajdzie się godny przeciwnik.

Niestety Bakoon AMP-13R na razie jest nie do zdobycia, a też szybko mi się wyczerpuje energia do dalszej eksploracji terenu. Musiałyby być bardzo dobre racje bądź rekomendacje tych, którzy Susvarę na czymś już usłyszeli i w porównaniach u nich zwyciężyła, żebym się zdecydował na nowe wzmacniacze; ewentualnie będąc w gościach, gdy ktoś mi coś zaproponuje na miejscu. Włodku, Jadisa pewnie posłucham, jeśli tylko Grobel Audio funkcjonuje normalnie i sprzęt jest na miejscu w Babicach. Może też raz jeszcze wrócę do Hifimana EF-1000.
« Ostatnia zmiana: 06-03-2021, 17:45 wysłana przez Gwos »
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
06-03-2021, 17:34
Gwos

Nie ma sensu rozmawiać przez ścianę, u mnie to odblokowanie pewnie jeszcze potrwa. Nie słyszałem Susvar z mocniejszego wzmacniacza, ale wyjąwszy te bardzo już luksusowe, nie spodziewałbym się lepszego dźwięku. Mało urządzeń prosto ze sklepowej półki gra naprawdę rewelacyjnie, choć oczywiście są takie (Jadis na przykład.) Znajomy konstruktor robił kiedyś tour poprzez końcówki mocy i nie znalazł lepszej niż moja. U mnie lepiej grały tylko topowe monobloki Accuphase w klasie A (potworne żarcie prądu), ale jedynie poprzez mój pre, bo ich firmowy niej jest rewelacyjny. Rewelacyjny jest natomiast przedwzmacniacz Phasemation.

Piotrze, dzięki, miło Cię tu (znów) widzieć.

W monobloki na pewno nie wejdę, rezerwuję sobie tylko możliwość skromnego zestawu dzielonego. Notabene, Accuphase E-600 w klasie A zaliczyłbym, jak inne wzmacniacze z poprzedniego postu, do kategorii wzmacniaczy grających poprawnie.

Świat przedwzmacniaczy jest mi zupełnie obcy, chętnie douczę się i poczytam o wspomnianym przez Ciebie Phasemationie.

Faktycznie, w tej chwili robię mały przegląd sprzętu luksusowego, bo to jest łatwe, salony mają półki pełne towaru, ale dotknąłem na chwilę sprzętu retro i ostrzę zęby na starsze Sansui - to głównie z uwagi na ich legendarną szybkość. Jak i kiedy dokonam tego wyczynu, jeszcze nie myślałem. Może jak minie pandemia będzie okazja na jakiś zlot.

A Twoja końcówka to Croft, zgadza się? No więc może kiedyś da się na nią trafić. Zanotuję sobie.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

saudio

  • 735 / 5484
  • Ekspert
06-03-2021, 18:13
@Gwos A próbowałeś bezpośrednio XA25 bez przedwzmacniacza ze swojego iDSD? Ciekawy jestem jak byłaby różnica względem przejścia przez XP12. Jakbyś dał radę porównać Niimbusa do Passa to byłbym wdzięczny.
Niestety z tym Bakoonem jest słabo, wygląda na to że tylko w ciemno.

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
06-03-2021, 18:27
@Gwos A próbowałeś bezpośrednio XA25 bez przedwzmacniacza ze swojego iDSD? Ciekawy jestem jak byłaby różnica względem przejścia przez XP12. Jakbyś dał radę porównać Niimbusa do Passa to byłbym wdzięczny.
Niestety z tym Bakoonem jest słabo, wygląda na to że tylko w ciemno.

Nie nie próbowałem. Też jestem ciekaw, choć rozum mi podpowiada, że preamp powinien być ważniejszy od końcówki, bo łatwiej kijek pocienkować niż go pogrubasić, choć może w zestawach dzielonych jest inaczej, byłby wdzięczny za jakiś komentarz na ten temat.

Niimbusa oddaję w poniedziałek a do Passa przymierzam się najwcześniej za tydzień albo dwa, może nawet później, jeśli wcześniej wyskoczy Jadis w Babicach. Istnieje prawdopodobieństwo, że Niimbus wciąż będzie w Warszawie i za dwa tygodnie, wówczas czemu nie.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
07-03-2021, 18:07
Dziś lepiej zrozumiałem dźwięk Susvary na Niimbusie US 4: w porównaniu z Lavardinem ISx Ref. gra jeszcze jaśniej, czy też przejrzyściej i delikatniej, co po pierwsze może być spowodowane stockowym kablem XLR Hifimana a po drugie, różnica jest bardzo mała i wyłapałem ją dopiero na słabiej zrealizowanych nagraniach, w sensie wymagających raczej dociążenia niż rozjaśnienia. Lavardin wówczas dodaje masy a Niimbus wciąż odejmuje. To pewnie tłumaczy moje pierwotne wrażenie, że czasem słyszę pogłos na Niimbusie, tam gdzie go nie ma na Lavardinie - odsłaniają się pewnie jakieś niuanse w wyższych rejestrach. Więc może to po prostu kabel, bo do Lavardina wchodzę przez FAW Noir do złączy głośnikowych. Zazwyczaj oba wzmacniacze grają bardzo podobnie, przejrzyściej i nieco precyzyjniej od mojego Luxmana L-550; Lux w barwie jest bardziej podobny do T+A PA 2000 R, lecz T+A jest najbardziej dokładny ze wszystkich czterech. Szkoda, że nie mam XLR FAW Noir, bo tak porównania są niemiarodajne.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
07-03-2021, 18:26
Polubiłem je oba :)
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

saudio

  • 735 / 5484
  • Ekspert
07-03-2021, 23:10
@Gwos A próbowałeś bezpośrednio XA25 bez przedwzmacniacza ze swojego iDSD? Ciekawy jestem jak byłaby różnica względem przejścia przez XP12. Jakbyś dał radę porównać Niimbusa do Passa to byłbym wdzięczny.
Niestety z tym Bakoonem jest słabo, wygląda na to że tylko w ciemno.

Nie nie próbowałem. Też jestem ciekaw, choć rozum mi podpowiada, że preamp powinien być ważniejszy od końcówki, bo łatwiej kijek pocienkować niż go pogrubasić, choć może w zestawach dzielonych jest inaczej, byłby wdzięczny za jakiś komentarz na ten temat.

Niimbusa oddaję w poniedziałek a do Passa przymierzam się najwcześniej za tydzień albo dwa, może nawet później, jeśli wcześniej wyskoczy Jadis w Babicach. Istnieje prawdopodobieństwo, że Niimbus wciąż będzie w Warszawie i za dwa tygodnie, wówczas czemu nie.
wszystko zależy od DACa a Twój iDSD ma dość mocne wyjścia oraz ustawienie PRO, które pozwala swobodnie sterować końcówką. Taki pre jest dodatkowym elementem w torze, wprowadzającym dodatkową parę kabli i zasilanie, mi się wydaje, że w twoim przypadku tylko modyfikuje brzmienie, ale w samym iDSD masz tyle do wyboru, lamy/tranzystor, filtry, upsampling, zwykłe/PRO. Ciekawy jestem jakie ustawienie preferujesz?
 

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
07-03-2021, 23:43
Mam za słabe uszy, żeby wysłyszeć bądź zrozumieć różnice między tymi wszystkimi kombinacjami. Swoją drogą ciekaw jestem ile z tego w ogóle jest słyszalne na słuchawkach, może na kolumnach. Kiedyś bawiłem się, ale szybko dałem spokój. Słucham głównie na tranzystorze, kiedy mnie coś tknie, przechodzę na lampę. Poza tym PCM BitPerfect i tyle.

Chętnie sprawdzę samą końcówkę mocy Passa, z moim uchem może i wystarczy, ale to pokrętełko głośności w iDSD jest tak toporne, że wolałbym go nie musieć używać. Póki co nie muszę.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

saudio

  • 735 / 5484
  • Ekspert
08-03-2021, 10:45
Między lampą i tranzystorem największa różnica, dość fajnie wypada konwersja do DSD na max bardziej analogowo się robi wygładza się przekaz lub też max upsampling ale tu już mniejsze różnice.

Fakt ta gałeczka jest dość słaba a dołączony pilot to porażka, pewnie można zastąpić jakimś uniwersalnym.

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
10-03-2021, 00:56
Słuchałem dziś kilku zestawów dzielonych opartych głównie na vintagowych elementach. Poniższe zestawienie posortowane jest od najfajniejszej do najsłabszej kombinacji. Przedwzmacniacz Luxman C-300 z końcówką Haiku SEnsei 211 Special zabrzmiał naprawdę rewelacyjnie (mimo walki z brumieniem) i choć trudno porównywać offline, wydało mi się, że może to być godny przeciwnik dla zestawu Pass Labs XP-12/XA25. Luxman C-300/M-02 był całkiem blisko i nie brumił. Do tych dwóch zestawów wrócę jutro.

Dynakit mk3 z lat 1960-tych zabrzmiał naprawdę świetnie, ale jego transformatory jazgotały dość strasznie.

Porażką okazała się próba wykorzystania iFi iDSD Pro jako przedwzmacniacza; dźwięk był spod koca.

LUXMAN C-300/HAIKU AUDIO SEnsei 211 Special (1x211, 35W/?Ω, class A)
LUXMAN C-300/LUXMAN M-02 (150W, DF=100, SR=60V/µs)
LUXMAN C-300/DYNACO Dynakit mk3 (2xmono, 2x6550, 60W/8Ω)
LUXMAN C-300/NAKAMICHI Stasis PA-7E (200W/8Ω, DF=60)
PERREAUX EP3/HAIKU AUDIO SEnsei 211 Special (1x211, 35W/?Ω, class A)
iFi iDSD Pro (preamp)/HAIKU AUDIO SEnsei 211 Special (1x211, 35W/?Ω, class A)

Kilka zdjęć na pamiątkę.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

Ged

  • 1723 / 6106
  • Ekspert
10-03-2021, 11:10
Ten Haiku grzał się mocno ?

whero2

  • 276 / 2270
  • Zaawansowany użytkownik
10-03-2021, 11:14
Słuchałem dziś kilku zestawów dzielonych opartych głównie na vintagowych elementach. Poniższe zestawienie posortowane jest od najfajniejszej do najsłabszej kombinacji. Przedwzmacniacz Luxman C-300 z końcówką Haiku SEnsei 211 Special zabrzmiał naprawdę rewelacyjnie (mimo walki z brumieniem) i choć trudno porównywać offline, wydało mi się, że może to być godny przeciwnik dla zestawu Pass Labs XP-12/XA25. Luxman C-300/M-02 był całkiem blisko i nie brumił. Do tych dwóch zestawów wrócę jutro.

Dynakit mk3 z lat 1960-tych zabrzmiał naprawdę świetnie, ale jego transformatory jazgotały dość strasznie.

Porażką okazała się próba wykorzystania iFi iDSD Pro jako przedwzmacniacza; dźwięk był spod koca.

LUXMAN C-300/HAIKU AUDIO SEnsei 211 Special (1x211, 35W/?Ω, class A)
LUXMAN C-300/LUXMAN M-02 (150W, DF=100, SR=60V/µs)
LUXMAN C-300/DYNACO Dynakit mk3 (2xmono, 2x6550, 60W/8Ω)
LUXMAN C-300/NAKAMICHI Stasis PA-7E (200W/8Ω, DF=60)
PERREAUX EP3/HAIKU AUDIO SEnsei 211 Special (1x211, 35W/?Ω, class A)
iFi iDSD Pro (preamp)/HAIKU AUDIO SEnsei 211 Special (1x211, 35W/?Ω, class A)

Kilka zdjęć na pamiątkę.
a jak nakamichi zagrało?

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
10-03-2021, 11:21
Ten Haiku grzał się mocno ?

Nie sprawdzałem, ale sprawdzę, pewnie też go pożyczę do domu. Bardziej mnie obchodziły jego bzykające transformatory i buczenie z preampa C-300, bardzo wrażliwy z niego aparat; dziś sprawdzę z DC blockerem.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25

Gwos

  • 364 / 5879
  • Zaawansowany użytkownik
10-03-2021, 11:28
a jak nakamichi zagrało?

Całkiem fajnie, poprawnie, ale nie zjawiskowo jak zwycięzca konkursu, ewidentnie zgubił szczegóły, które przedwzmacniacz oferował w innych zestawieniach. Chciałem raczej sprawdzić czy z tranzystorem Lux C-300 też będzie buczał, no i niestety wciąż trochę buczał.
Sprzedam SR-007mk1/D8000/Pass XA25