Audiohobby.pl

AKAI GX-75mkII

AUDIOTONE

  • 9375 / 5803
  • Ekspert
09-12-2019, 23:17
Posiadałem kiedyś takową 75-tkę w wersji mkII jak w tytule. Magnetofon miał pewne bolączki, wyglądał strasznie i nie poprawnie kalibrował taśmy. Reszta była do przyjęcia, czyli odtwarzał poprawnie ale bez rewelacji, nagrywał tak samo, nic szczególnego. Po wymianie kondensatorów i kalibracji toru audio 75-tka wróciła do życia.
Kilka zdjęć posiadanego egzemplarza poniżej:
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
10-12-2019, 01:11
Mnie też to czeka w takim jednym 75mkII. Kondensatory zakupione jakiś czas temu, tylko czasu brak.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

sido

  • 54 / 2382
  • Użytkownik
09-01-2020, 21:27
A macie może fotki z tej wymiany kondensatorów? Które to trzeba wymienić? Jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę ale jak ktoś mi pokaże które to dam radę. Moja 75 kaprysi przy kalibracji i podejrzewam właśnie że trzeba powymieniać kondensatory.

nano

  • 9079 / 4956
  • Ekspert
13-01-2020, 10:15
a tu tak  dla zartu  jak chcialem szybkk zajrzec  do srodka  in  nagle to wrrrrrrrr
zaden nie pasowal  he he he he he


skonczylo sie na tym rozwiazaniu

nano

  • 9079 / 4956
  • Ekspert
13-01-2020, 10:18
tak wygladal idler u mnie
przyznam ze nie lubie tego akai


z  prostego powodu


proporcja   wysokosci do szeroksci mi nie pasuje
« Ostatnia zmiana: 13-01-2020, 10:21 wysłana przez nano »

AUDIOTONE

  • 9375 / 5803
  • Ekspert
07-04-2020, 22:08
Kilka dodatkowych zdjęć jakie znalazłem mojej starej 75-tki, którą teraz dzierży mój brat :)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
29-11-2020, 23:23
Jak wspomniałem męczyłem taką 75mkII, która cierpiała na typowe dla tego modelu kłopoty z kalibracją, poza tym była kompletnie rozregulowana, czyli głowice (dlaczego wszyscy jak widzą dziurkę na wkrętak, to muszą w niej go umieścić i pokręcić ?) i elektronika (kręcono dosłownie wszystkim czym się dało).