Audiohobby.pl

Nakamichi BX-300E

chorazy3

  • 1502 / 1654
  • Ekspert
29-11-2021, 14:05
Dobra robota i dzięki za info. Sprawdzę w swoich czy mi nie pytają. Z tego co wiem niektóre X2 potrafią paść w sposób dość spektakularny.
Paweł

AUDIOTONE

  • 9425 / 5890
  • Ekspert
29-11-2021, 19:19
Mateuszu jak to zauważył Paweł ja także muszę sprawdzić czy już czas... bo nie ukrywam że temat traktowałem trochę po macoszemu. A podobny przypadek miałem już kiedyś i skończył się małym "bum". Ale to był wzmacniacz  :)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

PhantomLord

  • 420 / 2328
  • Zaawansowany użytkownik
30-11-2021, 08:09
Właśnie Pawle widziałem gdzieś kilka zdjęć "wnętrza" takich kondensatorów X2...zamontowanych w sprzęcie :D, więc jak tylko słychać, że zaczynają przepuszczać te strzały to staram się wymieniać, bo koszt żaden, a przeważnie są na wierzchu.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Mateusz

nano

  • 9079 / 5043
  • Ekspert
02-12-2021, 09:00
dzieki za fotki
super

Tmarecki

  • 113 / 1180
  • Aktywny użytkownik
18-09-2023, 11:14
Witam.
W moim BX-300 pojawił się mały problem. Podczas odtwarzania taśm normal najczęściej po odtworzeniu połowy kasety deck się wyłącza, a w miejscu prawej rolki jest zwinięty/wciągnięty kawałek taśmy. Nie jest ona zgnieciona. Występuje to na taśmach żelazowych, na chromach problem nie występował, a na metalkach nie sprawdzałem. Rolki wyczyszczone porządnie. Wydają się w dobrym stanie. Co może być przyczyną? Nic w nim nie wymieniałem (paski, idler), ponieważ wszystko chodziło super. Zastanawiałem się nad silnikiem albo hamulcem lewej szpuli, ale niczego bez konsultacji nie chcę ruszać. Proszę o pomoc. Pozdrawiam i dziękuję.

chorazy3

  • 1502 / 1654
  • Ekspert
18-09-2023, 11:32
Prawdopodobnie silniczek dowijania do regeneracji lub wymiany. Wcześniej sprawdź siłę dowijania i napięcie zasilania na nim podczas odtwarzania, wg SM powinno być 50g/cm na taśmie dynamometrycznej (ok. 3 VDC na multimetrze).
Sprawdź też czy idler się nie ślizga.
Paweł

AUDIOTONE

  • 9425 / 5890
  • Ekspert
18-09-2023, 12:03
Oczywiście do sprawdzenia hamulec i jego pasek. 5-8g jest poprawnym wynikiem hamowania. Rolki jak są oryginalne to tylko umyć dokładnie w wodzie z mydłem i nasmarować. Silnik od idlera i sam idler do sprawdzenia chyba ze jest na zębatce to tylko silnik i sprzęgło.
To do sprawdzenia:
1. Pasek hamulca
2. Idler
3. Silnik  idlera.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Tmarecki

  • 113 / 1180
  • Aktywny użytkownik
18-09-2023, 13:41
Oczywiście do sprawdzenia hamulec i jego pasek. 5-8g jest poprawnym wynikiem hamowania. Rolki jak są oryginalne to tylko umyć dokładnie w wodzie z mydłem i nasmarować. Silnik od idlera i sam idler do sprawdzenia chyba ze jest na zębatce to tylko silnik i sprzęgło.
To do sprawdzenia:
1. Pasek hamulca
2. Idler
3. Silnik  idlera.
Czy bez kasety dynamometrycznej da się to ogarnąć? Niestety takiej nie posiadam. Sprawdzę to co podałeś. Mój jest z idlerem. Rolki raczej oryginalne.

AUDIOTONE

  • 9425 / 5890
  • Ekspert
18-09-2023, 13:50
Oczywiście do sprawdzenia hamulec i jego pasek. 5-8g jest poprawnym wynikiem hamowania. Rolki jak są oryginalne to tylko umyć dokładnie w wodzie z mydłem i nasmarować. Silnik od idlera i sam idler do sprawdzenia chyba ze jest na zębatce to tylko silnik i sprzęgło.
To do sprawdzenia:
1. Pasek hamulca
2. Idler
3. Silnik  idlera.
Czy bez kasety dynamometrycznej da się to ogarnąć? Niestety takiej nie posiadam. Sprawdzę to co podałeś. Mój jest z idlerem. Rolki raczej oryginalne.
Będzie ciężko.
Pasek do hamulca powinien być na 25mm średnicy i przekrój 0.8mm poprostu kup nowy i po kłopocie. Ustawienie docisku hamowania ustaw na środek, powinno być wtedy pomiedzy 5-8 gram.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Tmarecki

  • 113 / 1180
  • Aktywny użytkownik
15-02-2024, 12:11
Przepraszam, że z opóźnieniem, ale bardzo dziękuję za pomoc. Deck już ogarnięty. Problemem był brak paska hamulca. Pozostała czarna maź. Po wyczyszczeniu założyłem nowy. Moja wersja ma zębatkę zamiast idlera więc jeden problem mniej. Sprawdziłem pasek główny. Wydaje się trochę luźny, ale pozostawiłem go jeszcze, bo wynik W&F w granicach 0,04 wydaje się zadowalający. Od tego czasu problem się nie powtórzył.

chorazy3

  • 1502 / 1654
  • Ekspert
15-02-2024, 12:55
Te oryginalne paski w Nakach z Sankyo takie, lekko luźne, są po latach. Ja w swoim po oczyszczeniu IPA też zostawiłem.
Co innego w starszych Nakach z classic, tam mimo uspokajająco niskiego W&F bywają problemy z nagrywaniem przy zbyt luźnych oryginalnych paskach.
Paweł

Tmarecki

  • 113 / 1180
  • Aktywny użytkownik
15-02-2024, 13:55
Te oryginalne paski w Nakach z Sankyo takie, lekko luźne, są po latach. Ja w swoim po oczyszczeniu IPA też zostawiłem.
Co innego w starszych Nakach z classic, tam mimo uspokajająco niskiego W&F bywają problemy z nagrywaniem przy zbyt luźnych oryginalnych paskach.
Dobrze wiedzieć. Ja też swój wyczyściłem, a skoro wyniki były dobre to go zostawiłem. W LX-5 musiałem wymienić paski i idler podczas serwisu mechanizmu, bo nic nie działało. Oryginalny pasek do niczego się niestety nie nadawał.

AUDIOTONE

  • 9425 / 5890
  • Ekspert
15-02-2024, 14:28
Super. Dobrze że udało się uporać z problemem. Co parę lat warto sprawdzić stan paska od hamulca. Oryginalne paski w nakach z Sankyo były bardzo dobrej jakości.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.