Audiohobby.pl

Magnetofon

Haka

  • 2996 / 5180
  • Ekspert
30-11-2014, 16:33
Cytuj
Jeśli to nie przyniesie skutku, trzeba sprawdzić regulację elektroniki w torze wzmacniacza zapisu.


A da się to zrobić bez kaset testowych ?

brajtszwanc

  • 28 / 3509
  • Użytkownik
30-11-2014, 16:44
Zrobiłem demagnetyzację lutownicą według instrukcji innych i oto moje spostrzeżenia: dużo pomogło. Prawy kanał już normalnie nadąża za lewym nawet bez ingerencji balansem. Zapis obcina już tylko 2-4 dB to według mnie do przyjęcia bo na innych też jest podobnie. Pojawiły się w końcu wysokie tony. Czyli w zasadzie działa jak należy. Ale jestem i tak rozczarowany tym modelem, przesiedziałem pół dnia , nagrywałem, słuchałem i dalej nie ma tego czego się spodziewałem po integrze. Powiem tak kasety nagrane nawet na teoretycznie dużo słabszym Akai gx-f35 i odtworzone na onkyo brzmią po prostu znakomicie, świetny szybki bas i to co lubię ostre choć nie natrętne tony wysokie. Akai podaje to bardziej miękko z głębszym basem. Nagrywałem też dla testu na teac w-995rx, choć to dwukasetowy deck z autorewersem i z założenia nie jakiś audiofilski sprzęt ale kasety z niego na onkyo też świetnie grają (oczywiście nagrane w dolby bo ma też dbx). Wniosek jest taki że trzeba go używać tylko jako player, wtedy daje dużo zadowolenia. Może to przypadłość tylko mojego egzemplarza

brajtszwanc

  • 28 / 3509
  • Użytkownik
30-11-2014, 17:06
Wracając do rzeczy bo opisałem wszystko tylko nie efekt nagrania na ta-2360, otóż jeśli do basu nie można mieć większych zastrzeżeń to średnica i góra pasma to dla mnie wielki niedosyt. Brzmi to jakby się ten zapis gdzieś gubił, jest wyraźna różnica miedzy cd a nagraniem z niego. Być może więc jest to kwestia sprawdzenia elektroniki jak to kolega wspomniał. Chociaż chyba nie będę w niego ładował więcej kasy, jest i tak piękny w szafce. Przy okazji chciałem zwrócić uwagę kolegów na niepozornego decka którego przypadkiem kiedyś nabyłem a mianowicie TEAC W-995RX, mimo tego że to dwukasetowy deck ale to co z niego wychodzi , szczególnie nagrane w dbx to po prostu muzyka przez duże M. pozdrawiam   

Ttom

  • 134 / 4654
  • Aktywny użytkownik
30-11-2014, 20:49
A da się to zrobić bez kaset testowych ?
Wydaje mi się, że kasety testowe służą głównie do ustawiania prędkości odtwarzania, azymutu głowic i ew. charakterystyki częstotliwościowej odtwarzania. Przy nagrywaniu potrzebne są "tylko": generator, atenuator, opór 600Ohm i oscyloskop. Nagrywa się na kasetę referencyjną dla modelu (w zasadzie TDK typ I z danej dekady dla Japończyków lub Agfa/Basf dla europejskich, typ II to, jak wiadomo osobna historia).
Niestety nie posiadam sprzętu pomiarowego i muszę z tym jeździć po ludziach :(

Jeśli przy nagrywaniu TA-2360 pozostawia niedosyt tego typu, może warto spróbować zmniejszyć BIAS.
Pozdro.
« Ostatnia zmiana: 30-11-2014, 20:51 wysłana przez Ttom »
Tom

Haka

  • 2996 / 5180
  • Ekspert
30-11-2014, 20:57
A da się to zrobić bez kaset testowych ?
Wydaje mi się, że kasety testowe służą głównie do ustawiania prędkości odtwarzania, azymutu głowic i ew. charakterystyki częstotliwościowej odtwarzania. Przy nagrywaniu potrzebne są "tylko": generator, atenuator, opór 600Ohm i oscyloskop. Nagrywa się na kasetę referencyjną dla modelu (w zasadzie TDK typ I z danej dekady dla Japończyków lub Agfa/Basf dla europejskich, typ II to, jak wiadomo osobna historia).
Niestety nie posiadam sprzętu pomiarowego i muszę z tym jeździć po ludziach :(
Pozdro.

Jeszcze była testówka do ustawiania poziomu  dolby, czy jakoś tak.

Ustawiało się na niej 580 mV na WY magnetofonu, a wskaźniki ustawiało  na 0 dB .

Ttom

  • 134 / 4654
  • Aktywny użytkownik
30-11-2014, 20:58
Tak, 315Hz z poziomem zależnym od producenta magnetofonu (0dB lub +3dB). Ale materiał do ustawienia poziomu D można sobie już nagrać samemu. Z tą samą częstotliwością przy 0dB ustawiamy (z testówki) playback gain, co także wpływa na pracę D.
Generalnie Dolby B najmniej ingeruje w sygnał (kompresja od 6KHz, przy poziomie niższym niż 3dB) i najwięcej wybacza (efektem jest tylko utrata części wysokich tonów) lub przy dużej różnicy azymutu można go w ogóle wyłączyć i da się słuchać. Dolby C i dbx działają bez "pompowania" tylko w sytuacji uzyskania możliwie maksymalnie płaskiego przebiegu charakterystyki przy zapisie i równości poziomów zapis/odczyt, także precyzyjna regulacja toru zapisu do odczytu (1:1) to podstawa.
Pozdro.

P.S. Z tych powodów, kasety "fabrycznie" nagrywane są poddawane "specjalnej" equalizacji i stosowany jest tu Dolby B = mniejsza czułość sprzętu na błędy azymutu i poziomów.

P.P.S. 0dB to oczywiście limit przy poziomie liczonym VU, 3dB przy poziomie PEAK.
« Ostatnia zmiana: 30-11-2014, 22:46 wysłana przez Ttom »
Tom

brajtszwanc

  • 28 / 3509
  • Użytkownik
04-12-2014, 21:17
Spędziłem jeszcze dwa dni na nagrywaniu na tym Ta-2360 i nareszcie jest to o co mi chodziło kupując go. Nagrałem jeszcze pięć kaset i z każdą następną efekt był coraz lepszy. Wysokie tony są wreszcie jak trzeba, piękne. Przy nagrywaniu prawie nic już nie obcina z poziomu zapisu.  Po prostu "rozchodził" się, pewnie z 15 lat leżał u jakiegoś niemca w garażu zanim go przywieziono do Polski i być może to miało wpływ na elektronikę. Teraz mogę już pochwalić ten magnetofon. Dziękuję za pomocne rady kolegów.   

Ttom

  • 134 / 4654
  • Aktywny użytkownik
04-12-2014, 21:36
Ktoś pewnie jakimś bagnem głowicę czyścił.
Cieszę się razem z Tobą!
Pozdro
Tom

MAG

  • 2393 / 5879
  • Ekspert
05-12-2014, 13:22
Generalna zasada u mnie po zakupie magnetofonu to przede wszystkim czyszczenie, czyszczenie i na koniec czyszczenie i jeżeli to nie pomaga to przegląd dokładny mechaniki, paski, koła pośrednie, kabestany itd a na samym końcu doszukiwać należy się kłopotów elektronicznych ja tak postępuję od ponad 25 lat i w 95% przypadków ta kolejność się sprawdza i z reguły 90% magnetofonów po dokładnym czyszczeniu, smarowaniu, wymianie pasków itp działa bez zastrzeżeń.

muda44

  • 209 / 4920
  • Aktywny użytkownik
12-12-2014, 13:40
Kupiłem SONY TC-K333 ESL .
Z tego co wiem to japońska wersja TC-K970ES .
Wiecie może czym sie różnią ?

Znalazłem jeszcze SONY TC-K555 ESL i rozumiem że to jeszcze lepszy od 333ESL deck i nie mał odpowiednika w Europie ?

MAG

  • 2393 / 5879
  • Ekspert
12-12-2014, 17:30
Kupiłem SONY TC-K333 ESL .
Z tego co wiem to japońska wersja TC-K970ES .
Wiecie może czym sie różnią ?

Znalazłem jeszcze SONY TC-K555 ESL i rozumiem że to jeszcze lepszy od 333ESL deck i nie mał odpowiednika w Europie ?

To bardzo dobry magnetofon nic mu nie brakuje SONY TC-K333ESJ mial jeszcze DolbyS
Kolejność jest taka jak poniżej  różnią się kolorem i jakością boczków itd.
Najwyższe z serii to TC-K777, ES, ESII

      TC-K444          TC-K555          TC-K777
  TC-K555ES      TC-K666ES      TC-K777ES
  TC-K333ES    TC-K555ESII    TC-K777ESII
TC-K333ESX      TC-K501ES    TC-K555ESX   
TC-K333ESR    TC-K555ESR    
TC-K222ESG    TC-K333ESG    TC-K555ESG
TC-K222ESL    TC-K333ESL     TC-K555ESL
TC-K222ESA    TC-K333ESA    TC-K555ESA
TC-K222ESJ    TC-K333ESJ     TC-K555ESJ
   TC-KA3ES        TC-KA5ES        TC-KA7ES
« Ostatnia zmiana: 12-12-2014, 17:31 wysłana przez MAG »

muda44

  • 209 / 4920
  • Aktywny użytkownik
12-12-2014, 18:28
Dzięki .
Według tego
http://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/player/index2.html
TC-K333ESL i TC-K555ESL wychodziły w tym samym roku .

Nie bardzo mogę się połapać w tej Twojej klasyfikacji :/

MAG

  • 2393 / 5879
  • Ekspert
12-12-2014, 18:55
Dzięki .
Według tego
http://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/player/index2.html
TC-K333ESL i TC-K555ESL wychodziły w tym samym roku .

Nie bardzo mogę się połapać w tej Twojej klasyfikacji :/

Bo ta klasyfikacja jest właśnie z tej strony którą podałeś chciałem aby było przejrzyście bez zdjęć ale chyba nie wyszło:/

muda44

  • 209 / 4920
  • Aktywny użytkownik
12-12-2014, 19:04
Rozumiem i tak wynika z instrukcji że 333ESL to na rynek japoński 970ES .
970ES to najwyższy w katalogu model - w moim katalogu na Niemcy
A 555ESL to jeszcze lepszy deck od 333ESL który nie ma odpowiednika poza Japonią ?

MAG

  • 2393 / 5879
  • Ekspert
22-12-2014, 20:41
Gdyby ktoś był zainteresowany zapraszam na mój blog

http://audiomagia.blogspot.com/