">> Chaos, 2012-03-03 18:12:45
dzis rozkrecilem swojego RS-DC8."
----------------------------------------------
Po dokładniejszym przestudiowaniu tematu naprawy RS-DC8 przeprowadziłem (serwisowy) sposób na auto diagnozę
stanów technicznych podzespołów oraz niesprawności w magnetofonach Technics RS-CD8
Sposób jest dziecinnie prosty polega na wprowadzenie DC8 w tryb serwisowy magnetofon wykona sam szereg czynności i automatycznie wykryje niesprawności oraz własny stan techniczny podając nam to w postaci
kodów np [E1-09126----] Książka kodów oraz metoda ich odczytywania wraz z opisem przeprowadzania
diagnostyki jest konieczna dla osób chcących odczytać rodzaje niesprawności , miedzy innymi mechanizmów prowadzenia taśmy jak i szczegółowa diagnostyka (10 kanałów) głowicy osobno dla (ACC i DCC) analogowe i cyfrowe znajduje się (Manual Service)Technics RS-DC8 dostępna w sieci w postaci PDF
------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2Link prowadzi do DARMOWYCH ksiązek serwisowych wielu Technicsów
Dużo sprzętu nie szukałem opisywanego modelu (pobierałem kiedyś z tej strony RS-DC8)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Temat ciekawy załączę kilka fotek z diagnozy DC8 osoby mające ten sprzęt (lub chcące kupić) będą mogły w kilka minut własnoręcznie dokonać oceny stanu technicznego tego magnetofonu .
Oznacza to również (KONIEC) z nieuczciwymi opisami sprzedawców z Allegro tego typu sprzętu
Za który często (NIE SPRAWNY) zadają nie małych pieniędzy koniec z tłumaczeniem
(nie znam dokładnie jego stanu) czy (nie mam jak sprawdzić) lub ostatnia najciekawsza
(„Wszystkie mi znane funkcje działają”) Ha Ha (BRAWO)
WAŻNE
Auto Diagnozę można przeprowadzić na kilka sposobów np z wyłączonym napędem (bez prowadzenia taśmy jak i z włączonym mechanizmem czyli podczas PLAY) dostępny jest również test kieszeni kasety (czujnik auto domykania klapki) jak i test mikro-procesora funkcji sterowania mechanizmami łącznie z poprawnością działania wyświetlacza .
Załączone fotografie częściowo pokazujące te czynności .
Foto E-1 (Wykryta niesprawność głowicy)-(Dokładny rodzaj uszkodzenia opisany w ("Manual Service")
Foto E-2 (Jedynki to poszczególne kanały głowicy ułatwiające identyfikacje uszkodzenia)
Np (E2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 I I) ---> dwa ostatnie kanały brak sygnału (uszkodzenie)
Foto 2b z trybu testu głowicy w (Auto Test)