Audiohobby.pl

Adaptery elektrostatyczne ze wzmacniaczami

Gustaw

  • 3920 / 3525
  • Administrator
12-02-2016, 22:45
Dobry wzmacniacz nie gra jak wzmacniacz lampowy i nie gra też jak wzmacniacz tranzystorowy.
Dobry wzmacniacz gra jak dobry wzmacniacz.

brodacz

  • 1780 / 4039
  • Ekspert
12-02-2016, 22:51
Jak by to było takie proste to nie byłoby dziesiątek for audio ,zagwozdek i wątpliwości tylko zaraz by się rezeszło ,że takowy wzmacniacz istnieje i wszyscy by takowy posiadali a jednak tak nie jest.
« Ostatnia zmiana: 12-02-2016, 22:56 wysłana przez brodacz »

Gustaw

  • 3920 / 3525
  • Administrator
12-02-2016, 23:06
Jak by to było takie proste to nie byłoby dziesiątek for audio ,zagwozdek i wątpliwości tylko zaraz by się rezeszło ,że takowy wzmacniacz istnieje i wszyscy by takowy posiadali a jednak tak nie jest.

Na naszym forum są posiadacze tego wzmacniacza. Who cares, że inni o tym nie wiedzą. Ich strata ;-)
Ale akurat do elektrostatów to słabizna. Tylko 3,5W ale gra super.
« Ostatnia zmiana: 12-02-2016, 23:14 wysłana przez Gustaw »

brodacz

  • 1780 / 4039
  • Ekspert
12-02-2016, 23:28
Gustaw a Ty w swojej hybrydzie w jakiej sekcji masz lampy w pre czy w końcówce ?
Sądząc po obudowie to chyba w pre ,czy tak ?

Gustaw

  • 3920 / 3525
  • Administrator
12-02-2016, 23:35
Lampy mam w sekcji pre.
Dodam jedynie, że za bardzo dobry wzmacniacz uważam ten który wkleiłem na zdjęciu a nie swój, chociaż mój do badziewia też nie należy.


Przy okazji.
Ciągle się zastanawiam dlaczego nikt nie spróbuje podpiąć starszych wzmacniaczy Krell-a (FPB) do elektrostatów.

Proszę o wybaczenie właścicieli Accu ale z moich doświadczeń wynika, że zwykle Accu to raczej słodziak z lekko poluzowanym basem. Krell to klocek równy i barwny, trzymający bas za przysłowiowy "ryj". W przypadku elektrostatów może się sprawdzić. Oczywiście nie mam na myśli seri KAV, czyli pseudo KRELL-i, tylko stare FPB.

Panowie i nie jest tak, że ja się zafiksowałem na dwóch lub trzech wzmacniaczach i nawijam o nich w nieskończoność przy każdej okazji. Sun Audio (2A3) i KRELL FPB to zwyczajnie najlepsze wzmacniacze jakich miałem okazję posłuchać w ciągu ostatnich 30-lat. Ten pierwszy do czegoś wysoko skutecznego. Ten drugi ,z jego wydajnością prądową, do wszystkiego. Stare konstrukcje ale mało co z nowości im podskoczy,
Sun ok. 10tys zł (nowy). Krell FPB 200 poniżej 10 kzł. FPB 300 i Krell FPB 600 trochę więcej (używki). To są wzmacniacze a nie produkty wzmacniaczo-podobne.

Konkludując. Jeżeli ktoś szuka dobrego wzmacniacza do elektrostatów to niech spróbuje podpiąć KRELL-a serii FPB. Sądzę, że KRELL sprawdzi się zarówno przy kolumnach jak i przy nausznikach.
« Ostatnia zmiana: 13-02-2016, 00:18 wysłana przez Gustaw »

brodacz

  • 1780 / 4039
  • Ekspert
13-02-2016, 00:49
now you talking

brodacz

  • 1780 / 4039
  • Ekspert
13-02-2016, 09:21
Problem polega na tym ,że słucham głównie dwuch bardzo różnych gatunków muzycznych.60% classic rock i 40% jazz.Nie dość tego ma jeszcze dość zróżnicowane wymagania.Lubię drive gitar , rytm,  muzykalność i radość z grania ale i separację instrumentów oraz planów , scenę, dokładność wybrzmień, różnicowanie akustyki i co najważniejsze przekaz uczuć.
Jak już zdążyłem się przekonać jest badzo,bardzo ciężko osiągnąć to razem.

Snappery są zajebiste.Radość i chęć grania oraz rytm i muzykalność to jest w nich wspaniałe lecz brak mi było jakości jako takiej brzmienia ( separacji itp. ) no i co jest dla mnie bardzo ważne nie było uczucia jakie było w Cary 300 ten za to nie grał rocka i na dłuższą metę okazał się nudny no i jakości było mało.
Wracając do uczucia to m.in. Rysiek nie brzmiał na Snapperach na niektrórych utworach jak
 "umęczony Jezus" a płyta Aga Zaryan Umiera Piękno nie wyciskała łez.
Dodatkowo  jak każda z moich lamp mnie wkurzała. Słucham dużo i często i mój sprzęt nie może mieć humorów.

Słodziak uporczywie dąży do jak najlepszej jakości brzmienia w żadnym z moich wzmaków nie słychać było tego tak jak w nim.Caryego zjada na śniadanie.Uczucie ma dużo lepsze jak w Snapperach o scenie ,separacji i różnicowaniu akustyki nie ma co dyskutować.Razem z pre Manlya potrafi zagrać tak płyty live ( które na słuchawkach brzmią bardziej naturalnie niż na głośnikach gdyż jestem między publicznością a nie patrzę na nią z innego wymiaru) tak ,że podczas aktywności publiczności wręcz widzę jacy ludzie tam są,jaki przedział wiekowy i jakie emocje mają.Mogę teraz odbierać to na Staxach co wcześnie było zarezerwowane tylko dla Orfeusza.
Lecz jednego nie może przeskoczyć.Masa własna instrumentów ale zapewne każdy tranzystor w tym przy lampie wymięknie.To w Manleyu jest wybitne ale jest to dzięki gęstości sceny ,muzyki,i brudu które nie są w stanie przepuścić innych aspektów które dla mnie ważne.


Krell jaki super by nie był to zapewne nie da uczucia jak słodziak a bas jest ważny lecz dla mnie nie na pierwszym miejscu.Nie zgra też zapewne tak kulturalnie jak Accu.

Jednego jestem  pewien bez kilku lampek w torze się nie da.Wybrałem pre z mnogą ich iłścią i nimi będę próbował podkręcić to i owo.

Zobaczymy co pokaże Orfi 2 może on jest  lekiem na całe zło ale nawet jeśli tak będzie ekscytacja będzie chwilowa bo pięćdziesięciu tysi bez hipoteki mi nie dadzą :-)







« Ostatnia zmiana: 13-02-2016, 09:58 wysłana przez brodacz »

ductus

  • 1247 / 5049
  • Ekspert
15-02-2016, 12:39
@brodacz: Bardzo ciekawe i wg mnie trafne spostrzeżenia co do Accu. Chętnie posłuchałbym zestawu lampa pre i właśnie A 46 czy 47. Uważam, że kombinacja tranzystor - lampa czy odwrotnie jest znakomitym rozwiązaniem. Obecnie słucham mojego Accu pre i Crossfire III jako końcówki (ma przełącznik na "direct" czyli wysterowanie z pre). Takiej dynamiki makro i mikro ze świecą szukać. Dociążenie i bas jakby też lepsze, nieduże różnice, ale są. Ta kombinacja sprawdza się z popem czy jazzem, do wokalów i pewnych płyt klasycznych wolę Ayona jako integrę.
@Gustaw: Trzy razy tak, jeżeli chodzi o "Uchidę", z tym że słuchałem tego Sun Audio z 300B. Ta końcówka niesamowicie brzmi z Accu pre i nie jest tak słaba jak lampki 2A3. Ponieważ wtedy miałem LST z mniejszym przełożeniem i trochę innych właściwościach (TS), mogę sobie wyobrazić, że zgranie z obecnym HBZ może być lepsze jeszcze. Przecież HBZ z dużym przełożeniem chodził świetnie z podobną mocą na Eddie Current 445 Cortazara. Rzeczywiście, trzeba spróbować Krella FPB postawić obok mojego P-500 i podpiąć LST TS (podobny jak u brodacza)- może być zabawa. Masz absolutnie rację - próbować w tym kierunku.   

Gustaw

  • 3920 / 3525
  • Administrator
15-02-2016, 14:08
Stefanie,

Uzupełnię jedynie, że wersja SA na 300B była, w mojej opinii, gorsza od wersji SA na 2A3.
Absolutnie nie była zła tylko zwyczajnie gorsza w tym samym systemie. Słuchałem bez pre.
« Ostatnia zmiana: 15-02-2016, 14:10 wysłana przez Gustaw »

ductus

  • 1247 / 5049
  • Ekspert
15-02-2016, 16:14
Gustawie, nie było tej gęsiej skórki przy odsłuchu z 300B? A czy był to na pewno ten sam wzmacniacz czy dwa różne? Właściwie można przejść z lamp 2A3 na 300B zmieniając wartości dwu rezystorów (zmiana wart. na katodzie). Poza tym to dwa różne światy, jak zmieniamy  300B z EH  na te super z f-my WE.

lok

  • 433 / 6107
  • Zaawansowany użytkownik
15-02-2016, 16:41
ductus

Mam taki wzmacniacz. W trafach są odczepy na 2A3 i 300B. Zmiana z 2A3 na 300b polega na zmianie 2 rezystorów i dodaniu stabilizacji żarzenia dla 300B. 2A3 jest niestabilizowane.
Czy 2A3 lepszy czy 300B to już moim zdaniem kwestia preferencji i zależności systemu.
Co ciekawe można jeszcze upgradować trafa wyjściowe Sun Audio na takie dokładnie jakie znajdują się w Air Tight ATM-300. Ten wzmacniacz bardzo chwialił Cortazar.

Gustaw

  • 3920 / 3525
  • Administrator
15-02-2016, 22:00
Gustawie, nie było tej gęsiej skórki przy odsłuchu z 300B? A czy był to na pewno ten sam wzmacniacz czy dwa różne? Właściwie można przejść z lamp 2A3 na 300B zmieniając wartości dwu rezystorów (zmiana wart. na katodzie). Poza tym to dwa różne światy, jak zmieniamy  300B z EH  na te super z f-my WE.

Tak, wiem o tej modyfikacji. Na 300B jakoś nie ujął mnie mocno za serce. To było dawno lecz z tego co pamiętam 300B to było lekko zamglone granie. Wersja na 2A3 absolutnie nie przypominała grania stereotypowo lampowego. Dokładny i szybki wzmacniacz, z b.dobrą dynamiką. Minusem - regulacja głośności do każdego kanału osobno i niska moc. Z moimi Focalami w najgłośniejszych kawałkach nie dawał sobie rady. Przy małych i średnich poziomach głośności - super. Wzmacniacze były różne

Sun Audio na 2A3 miałem u siebie przeszło miesiąc razem z Klipschami Heresy dzięki naszemu forumowiczowi Krystianowi. Właśnie ten set, z CD Docet Lector, uważam za najlepszy zestaw w kategorii jakość/cena jaki kiedykolwiek słyszałem.

Moja "kobieca intuicja" ;-) podpowiada mi, że SA na 300B spasuje się brzmieniowo n.p. ze Stax-em 507. Na 2A3 z STAX 404, Omega itd. To wszystko pod warunkiem, że mocy im starczy.
« Ostatnia zmiana: 15-02-2016, 22:44 wysłana przez Gustaw »

ductus

  • 1247 / 5049
  • Ekspert
16-02-2016, 11:05
@lok: To jesteś z pewnością zadowolony z niego. Jak będziesz chciał się pozbyć z powodu innych kolumn, to ja bardzo chętnie...
@Gustaw: Jeżeli mówisz, że 300B lekko mgliła, to trochę dziwne. Wiem, że to się może przytrafiać mając ElectroHarmonix ale już nie z Western Electric, czy lampami Takatsuki. Też zależy z jakich elementów jest złożony KIT, jakie okablowanie, itp. Do tego dochodzi pytanie, czy akurat ta, a nie inna wersja współpracuje lepiej z danymi kolumnami. Czy Omega akurat potrafi z 3,5W nawet przy właściwej wersji LST HBZ? Wg mnie te trudne słuchawki wymagają więcej power. Słuchałem niedawno mojego 007 mk2 na 3W Eddie Current Cortazara i do średnich poziomów było dobrze, ale przy gwałtownych impulsach wzmak zdecydowanie obcinał dynamikę, czuło się bezsilność uderzenia. Z lambdami naturalnie o wiele lepiej. Preferuję więc moc 300B (koło 6-8W/kanał), a zrobienie dobrego okablowania i włożenia dobrej elektroniki tą lampę może jakościowo wznieść naprawdę do dobrych osiągów.

lok

  • 433 / 6107
  • Zaawansowany użytkownik
16-02-2016, 12:49
ductus ja bardziej myślę zamiast sprzedawać 300B dokupić LST...:)

brodacz

  • 1780 / 4039
  • Ekspert
16-02-2016, 18:40
Gustaw pisze ,że ten Sun to koszt ok 10.000 nowy a mnie tam wychodzi ponad 13.000 bez wysyłki cła i podatku.
http://www2.big.or.jp/~sunaudio/pricesun-e.html