cadam, bardzo ładnie wyszły pomiarowo bmr-y pod względem spl przy TB. Gratuluję.
Rozumiem, ze w tej chwili BMR graja u Ciebie pelnym pasmem ?
Ja ocenibys zejscie w dol BMR wzgledem TB ?
Jakos nie moge sie przelamać do mysli że kawalek deski pobudzony drganiami wzbudnika
emituje naturalny dxwięk :)...nie pisze tego w żaden sposob ujmujac cokolwiek...opisz moze jakos brzmienie
1798 wzgledem BMR
jzagaja, żadna to "obrona" Naima, ale policz ile beda musialy kosztowac Twoje tuby jesli zechcesz je sprzedac za granice. Policz tak jak pisał swego czasu jeden z ludzi znajacych realia zakladając że dajesz rabat 65% od ceny detalicznej bo bez tego nikt nie rozmawia z Tobą handlowo.
Ot np. 2szt tuby nawet po 200zł - 400, obudowy + opakowanie niech Ci sie zrobi 1Kzl, głośniki(drver+woofer)+ zwrotnice powiedzmy 600-800zł....niech będzie że "towar" to koszt 2-2,5Kzł. Powiedzmy, ze chcesz zarobić na parze 1Kzł licząc że dzialalnosc zarobi na siebie(reklamy, opłaty, podatki) kiedy sprzedasz 10 par/miesiecznie to daje cenę "u Ciebie" niech będzie 3500zł...a detal 10Kzł....niezłe "zdzierstwo", co ?
Koszt produkcji jesli ktoś wykona sobie obudowy i tuby sam to pewnie 1200zł a "Ty" "zdzierasz" 10K ?:)
Wiadomo, ze rynek audio to sektor produktów luksusowych. Cena najczęsciej nie ma żadnego odbicia w jakosci BRZMIENIA. Oczywiście obiektywnie, bo subiektywnie to moze być np. sieciówka kosztujaca 100Kzł warta kazdej zlotówki ze swojej ceny zdaniem czyimkolwiek.
Sa urządzenia grające lepiej oczywiście i siła rzeczy grające słabiej od tych grajacych "lepiej" - co za logika :)
Dlaczego "lepiej" w cudzyszłowiu ? Ano np. dlatego że ktoryś już raz slysze ostatnio, że np. jakieś urządzenie gra np. "zbyt dynamicznie" - czyimś zdaniem.....i to tym razem rzecz sie tyczy urządzenia wcale moim zdaniem zbyt dynamicznie nie grajacego....a jednak :)
Jesli całosc BMR to tak jak piszesz kilkanascie zl podaj mi miejsce w którym można je kupić.
Bardzo jestem ciekaw charakteru reprodukowanego dźwięku. Akurat moj sluch nie działa zbyt krytycznie na pasmo.....kiedys tam czytalem ranking rzczy ktore sprawiaja ze czlowiek odbiera reprodukowany dxwiek jako naturalny i wyrównanie pasma nie bylo priorytetem równeiż oceniajacych te cechy osób(Hiraga, Kondo etc.).
No1 - gradacja dynamiki, szybkosć/impuls, barwa(a wiec pośrednio wyrównanie pasma)w sensie jej zróznicowanie.
...zresztą z natury pomiaru mikrofonem kierunkowym możemy z czystym sumieniem powiedziec ze natura słyszenia zwłaszcza w pomieszczeniu jest inna. Nie sluchamy przeciez "kierunkowo" z 1m na osi zestawu....zresztą jeśi już koniecznie mamy porównywac "plaskośc" spl jako wyrocznię "pobicia" jednego zestawu przez drugi to posluże sie wyświechtanym porównaniem, że praktycznie kazdy monitorek tonsilowski w cenie poniżej 1Kzł "pobija" wiele audiofilskich konstrukcji za dziesiatki tysięcy dolarów....tak ze bardzo bylbym ostrożny z wyrokowaniem na podstawie pomiaru spl(które w pomieszczeniu to za cholerę nie chce wygladac jak na pomiarze zgodnie z "normą" :)) jak co gra.
Jak wyglada w prypadku BMR np. odczuwalna JAKOŚĆ dźwieku ? Szybkość, gradacja dynamiki, naturalność cokolwiek dla kogo to znaczy ? itp ?
Pisze serio, jeśli BMR to koszt kilunastu zł prosze o źródlo wzbudników.
Ponizej Avantgarde Acoustics Uno Nano, Wilson Audio Maxx III i co tu duzo mówić "najlepsze" w stawce, czyli te ktore "pobiły" dwie pierwsze konstrukcje - Tonsil Maestro 80
Źródla pomiarów: Stereophile i strona producenta Tonsil-meble(komora bezechowa, pewnie lepsza od tej która dysponuje amerykańskie czasopismo).