Uprzedzam że temat nie jest sponsorowany przez żadną z firm (ATR i RTM itp.) :)
Od czego by tutaj zacząć... hm... by opisać słownie to co odczułem po pierwszym rozpakowaniu tych "kaset".
Wpierw moja wzrokowa opinia.
W oczy rzucają się bardzo ładnie zaprojektowane proste ale czytelne wkładki.
Kasety posiadam trzy:
1. MDS cassette tape C-90, czerwona wkładka, type - I, kaseta skręcana, bez taśmy rozbiegowej.
2. Master cassette tape C-60 niebieska wkładka type - I , kaseta skręcana, bez taśmy rozbiegowej.
Obie kasety żelazowe posiadają identyczna taśmę w środku. Jakość samej obudowy kasety jest na poziomie RTM (Fox) czyli dostateczna plus, naklejki przyklejone w miarę równo. Minusem jest brak rozbiegówek, filc dociskowy nie był w środkowej pozycji (krzywo naklejony na blaszkę). Kaseta sprawia wrażenie produktu z bardzo niskiej półki cenowej, że tak ujmę strach tego używać w magnetofonie. Taśma lekko matowa jasno brązowa. Podobna do wczesnych TDK D z 1984-6 roku lub do Maxell-a z "ziemią". Jakościowo to powinna kosztować nie 5 pandów a 0.5 panda.
3. ProChrome Master cassette tape C-60 srebrno-szara wkładka type - II, kaseta sklejana, z taśmą rozbiegową.
Obudowa kasety chromowej jest niestety klejona. Spodziewałbym się po tym ze jednak odwrotnej sytuacji. Czyli właśnie chrom byłby skręcany a tu niespodzianka jest klejony ale w akcie dobrej woli dali choć rozbiegówkę. Kaseta wydaje się być kopią obudowy z RTM-u (Fox) tyle że bez śrubek, rolki są te same. Nad lewą rolką jest wytłoczone oznaczenie strony A lub B. Naklejka naklejona nie równo, filc choć prosto naklejony. Bardzo marna jakość obudowy może nawet mierna. Taśma, czarna jak smoła i błyszcząca przypomina wczesne taśmy chromowe z Basf-a lub TDK coś ala KR....
Ogólne pierwsze ważnienie gorsze niż w przypadku RTM-owskiego Fox-a. A nie przeszliśmy jeszcze do testów audio... Kilka zdjęć poniżej wkleję po 5 zdjęć z każdej kasety.
Pierwsze zdjęcia to
1. MDS cassette tape C-90, czerwona wkładka, type - I.
cdn....