Audiohobby.pl

Kenwood KX-5010

AUDIOTONE

  • 7976 / 5323
  • Moderator Działu Magnetofony
13-10-2021, 23:12
Sekwencja tonów kalibracyjnych ATCS  w tym magnetofonie jest  inna niż w KX-7050  czy KX-9010.

W 5010 jest identyczna sekwencja tonów ATCS. Serwisówka 5010 strona 9 i serwisówka 9010 strona także 9. Proces jest identyczny. Dlatego 5010 nagrywa tak dobrze jak 9010. Ponad to już pisałem o tym że 5010 bazuje na tej samej płycie głównej co 9010 z małymi przeróbkami na wersję 2 HEAD ;)  Jak jest w 7050... tego nie wiem bo opis w serwisówce jest lakoniczny i nic z tego nie wynika .
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

pień

  • 1198 / 521
  • Ekspert
13-10-2021, 23:32
Same tony są zapewne identyczne- tyle że w 5010  one poszatkowane na wiele kawałków z krótkimi przerwami między sobą.   Pewno po to żeby on je sobie mógł policzyć który gdzie jest po przewijaniu.
   Albo mi się już całkiem na uszy coś zrobiło :)

ed:
Albo- co już pisałem wcześniej że mi ATCS podpada.
  Teraz w 5010 chodzi jak trzeba a w 7050 dalej zepsuty ?
--weź poprawkę że ja słaby z elektroniki jestem.   Samego ATCS nie ruszałem w KX-5010.   Ten zdechły rezystor znalazłem w obszarze płyty opisanej jako Rec-Amp. 
  Czyli jak myślę w obszarze innym niż sam ATCS
« Ostatnia zmiana: 13-10-2021, 23:39 wysłana przez pień »

PhantomLord

  • 416 / 1761
  • Zaawansowany użytkownik
14-10-2021, 14:19
obszarze płyty opisanej jako Rec-Amp.
  Czyli jak myślę w obszarze innym niż sam ATCS
I tak i nie... Jeśli dobrze widziałem ze zdjęcia, które zamieściłeś, to w tym obszarze ATCS ustawia "czułość" taśmy.
Rezystor R19 bierze w tym ustawieniu czynny udział ;), więc jeśli nie był on sprawny, to przynajmniej część ustawień ATCS robił błędnie. Co jak nic mogło powodować różne kwasy i w efekcie złe ustawienie parametrów kalibracji do taśmy.

Poniżej wycinek ze schematu (KX-9010, ale to jeden grzyb w tym wypadku).


PS Tak zupełnie przy okazji dodam, że w moim poprzednim poście pisałem, że zdarza się, że kondy i trany lecą w ATCS... no to właśnie te trany Q3-Q10, które poprzez rezystory (w tym R19) sterują "wzmocnieniem" nagrywanego dźwięku na taśmę po kalibracji.
Na dodatkowym zrzucie z serwisówki na żółto (prawy kanał) i niebiesko (lewy kanał) zaznaczyłem drogę sygnału audio przed wejściem na wzmacniacz zapisu. Te trany dołączając sygnał do masy poprzez konkretne wartości rezystorów ustawiają siłę sygnału jaki wpada na wzmacniacz zapisu, a w efekcie na taśmę.
Co więcej na schemacie fajnie widać, że te trany są sterowane przez Q37-Q40, które z kolei są sterowane przez IC13 (na pinach 11-14).
Tak w uproszczeniu...chyba...bo ja też nie jestem elektronikiem ;D. Wojtek może skoryguje lub potwierdzi.
« Ostatnia zmiana: 14-10-2021, 14:33 wysłana przez PhantomLord »
Analogowa Grupa Wywrotowa. Mateusz

pień

  • 1198 / 521
  • Ekspert
14-10-2021, 21:57
PhantomLord   :)
  Ja nie mogę normalnie :)
    Jak na nie-elektronika to nieźle tłumaczysz.  Nawet taki głąb ja w tym temacie zaczynam trybić o co biega.
  Rzeczywiście ten opornik zdaje się kisił ATCS.

  Tam oryginalnie był złoty- czyli 5% tolerancji.    Zamieniłem go na brązowego (10% tolerancji ? )   wydłubanego z padliny takiej co już nic z niej nie będzie.   Ale mierzyłem i miał 9,12k  w/g mojego miernika czyli w normie wymaganej siedzi.
  Po tym zabiegu magnet nagrywa rewelacyjnie :)   Co skłania mnie do wniosku że reszta jest sprawna.
 Poprzednio to jak mu czapa na głowie siedziała- raz dobrze a raz źle.    Pewno w zależności od tego jak mu ta noga zakontaktowała.
   A że dużo przestawiałem sprzęty to i zmiany częste były.

W weekend zapuszczę oko na 7050-  w jego wątku będę marudził.
  Tylko obawiam się że drugi raz nie napatoczę się na takie coś co nawet pryszczaty na oko zobaczy.
        Mogę wymięknąć
 :)
  Będzie ci się chciało to zajrzyj.   Pomoc na bank będzie potrzebna