Audiohobby.pl

Forumowa kaseta serwisowa 1 edycja (2016).

AUDIOTONE

  • 9926 / 6061
  • Moderator Globalny
19-11-2016, 22:19
odnośnie kaset pomiarowych:

Ostatnio zaistniała w mojej głowie koncepcja zbudowania ... tak zbudowania lub przerobienia kilku magnetofonów by stworzyć jeden do nagrywania kaset testowych. Będzie to na pewno dwu głowicowiec, z pełna kalibracją i generatorami sygnałowymi. Dlatego dwu, bo nie udało mi się kupić głowicy uniwersalnej w małej obudowie.
Będzie to na początku konstrukcja  TC-K520 z mechaniką od 700ES lub 730ES i generatorami własnej konstrukcji. Ponad to będzie możliwość pomiaru napiec sygnałów( poziomów) nagrywanych na miernikach analogowych dołączanych zewnętrznie bez zdejmowania obudowy.

Kolejny w planach jest inny projekt bardziej zaawansowany ale o tym potem.....

Jak ten prototyp przejdzie testy pokaże na pewno na forum.
« Ostatnia zmiana: 24-02-2020, 11:16 wysłana przez AUDIOTONE »
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1699 / 6108
  • Ekspert
19-11-2016, 22:41

Wojtek,
mam taki, lub prawie taki magnetofon, który mógłby być bazą : Harman TD-4500.
Wynalazek dwugłowicowy z generatorem i kalibracją :)

Może poczekam na Twóją produkcję, bo właśnie rozglądam się za kasetami serwisowymi.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

AUDIOTONE

  • 9926 / 6061
  • Moderator Globalny
24-11-2016, 00:53
Artek właśnie podałeś mi dobry trop... A o Soniaku pomyślałem że by się nadał bo jest dwu-głowicowy. Ale było by sporo przeróbek... I teraz zapolowałem na TD-4600 także dwie głowice. Okaże się jutro.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1699 / 6108
  • Ekspert
24-11-2016, 15:33
Artek właśnie podałeś mi dobry trop... A o Soniaku pomyślałem że by się nadał bo jest dwu-głowicowy. Ale było by sporo przeróbek... I teraz zapolowałem na TD-4600 także dwie głowice. Okaże się jutro.

Weź pod uwagę, że te Harmany mają bardzo średnie mechanizmy.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

AUDIOTONE

  • 9926 / 6061
  • Moderator Globalny
24-11-2016, 22:12
Oj troszkę mnie zmartwiłeś bo właśnie jedzie do mnie TD-4600 :(
A jaki tam siedzi mechanizm ?
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1699 / 6108
  • Ekspert
24-11-2016, 22:45
Wojtek, obawiam się, że to jest jakiś ALPS biedny. Nic się nie dzieje, tylko widać "taniość" i kultura pracy taka sobie. Ale z magnetofonu będziesz zadowolony, mój TD-4500, czyli TD-4600 bez Dolby S gra bardzo dobrze, choć inaczej niż TD-4800. TD-4600 był drogim magnetofonem, w UK kosztował 700 funtów !
« Ostatnia zmiana: 24-11-2016, 22:47 wysłana przez artekk »
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

AUDIOTONE

  • 9926 / 6061
  • Moderator Globalny
24-11-2016, 23:16
700 stówek to bardzo dużo jak na 2 głowicowy magnetofon... Ale ten alps.... zobaczymy jak wypadnie w testach ale i tak wszystkie paski wymienię i go ustawie. Ale o tym będzie w temacie "Magnetofon" a już same przeróbki w tym temacie zresztą zobaczymy jak to wyjdzie :)
Ja za swojego TD-4600 dałem 30 pandów z oryginalnym pilotem i instrukcją :) i na dodatek wysyłka gratis hehe.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1699 / 6108
  • Ekspert
24-11-2016, 23:36
Piękny strzał :) Tam jest jeden pasek, minuta i wymieniony.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

nano

  • 9079 / 5214
  • Ekspert
24-11-2016, 23:44
moglby ktos do  walnietego hobbysty jak ja
wytlumaczyc




do  czego zmierzacie


PS:  nie zapomnialem  chemicznogo    eksperymentu z capstanem
mam tylko malo czasu ostatnio
przepraszam
« Ostatnia zmiana: 24-11-2016, 23:48 wysłana przez nano »

ArturP

  • 1382 / 3020
  • Ekspert
27-11-2016, 00:04
Celem jest złożenie magnetofonu wzorcowego do nagrywania taśm testowych, takiego z zabudowanym generatorem i całą menażerią przydatków.
Pomocnym będzie pierwszy obrazek, różne wskazania różnych wskaźników.
Przy okazji kolejna część moich wskaźników.

artekk

  • 1699 / 6108
  • Ekspert
27-11-2016, 17:05
Jak dojdzie TD-4600 to będę działał z nim .

tak się zastanawiam, czy do tego celu, nie byłoby wskazane, by był to deck z napędem direct drive ?
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

AUDIOTONE

  • 9926 / 6061
  • Moderator Globalny
27-11-2016, 17:10
Jak dojdzie to zmierzymy mu WOW-FLUTTER i pomyślimy . Najlepiej by było gdyby był DD.

Takie pytanie mnie nurtuje cały czas: jak ustawić skos głowicy mono by był idealny proszę o poradę.
« Ostatnia zmiana: 27-11-2016, 23:00 wysłana przez AUDIOTONE :) »
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

ArturP

  • 1382 / 3020
  • Ekspert
28-11-2016, 00:21
Skos gł. mono ustawiasz tak jak dla stereo, na najwyższy możliwy poziom, kasetą 400Hz/mono i ok. 10% dalej (podobnie ustawiasz Bias). Wtedy masz domniemanie, że sygnał będzie kompatybilny z Dolby na innym magnetofonie.
Co do tego miernika to jest Selektywny Miernik Poziomu, od 250Hz do 620kHz. Mierzy szeroko-pasmowo i wąsko-pasmowo z najmniejszymi szumami i najmniejszymi zniekształceniami. Nadaje się świetnie do mierzenia harmonicznych od sygnału audio. Ma możliwość kalibracji, wyjścia sinus 1304kHz do 1924kHz regulowaną i 1MHz stałą. Wejście transformatorowe mierzy prawidłowo sinus od 10Hz do 690kHz.
Ostatnio musiałem go trochę przekonserwować, dlatego porobiłem foty. Stabilność częstotliwości, po wymianie wszystkich kondensatorów, elektrolitów i zwykłych, na poziomie 60ppm. To jakieś 0,006%. Wszystkie rezystory trzymają swoje wartości w pełnym paśmie.
Pomysłem jeszcze jest wymiana częstościomierza na 6-cyfrowy z możliwością pomiaru odbiór/nadawanie, bo fabrycznie ma tylko odczyt przy kalibracji i nadawaniu.
« Ostatnia zmiana: 28-11-2016, 00:25 wysłana przez ArturP »

AUDIOTONE

  • 9926 / 6061
  • Moderator Globalny
28-11-2016, 16:14
Artur dziękuje za wyjaśnienia :) Odnośnie skosu i miernika . Na ebay-u takie mierniki się nie zdążają , a jak już coś się pokaże to kosztuje kosmiczne pieniądze, i przeważnie taki sprzęt jest opisany że "sprawdzony  sprawny" tzn. "lampki się świecą"....
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

ArturP

  • 1382 / 3020
  • Ekspert
28-11-2016, 19:40
Bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd czytających. Otóż do ustawienia skosu używa się, zależnie od producenta sprzętu, sygnałów sinusoidalnych ok. 6kHz do 12kHz. Czyli jeśli nie mamy serwisówki to dla polskich kaseciaków 6,3 kHz, a dla japońskich i zachodnich ok. 10kHz. Najlepiej to wyjaśnia inst. serw. danego producenta.
Tu trochę dokładniej
- Sinus 333Hz +/- 1Hz, poziom 0db +/-0,5 - wzorzec znamionowego wysterowania (poziom zapis/odczyt);
- Sinus 6300Hz +/- 3%, poziom -20dB - skos głowicy
- Sinus 3150Hz +/- 1Hz, poziom -20dB - prędkość i nierównomierność przesuwu taśmy
Do ściągania charakterystyki odczytu 3 sygnały:
- Sinus 63Hz, poziom -20dB z odchyłką +/- 1dB
- Sinus 4000Hz, poziom -20dB z odchyłką +/- 2dB
- Sinus *8000Hz, poziom -20dB z odchyłką +2/- 3dB
- Dla taśmy chromowej częstotliwość 12500Hz.
« Ostatnia zmiana: 28-11-2016, 20:07 wysłana przez ArturP »