Wojtek, przedewszystkim maszynka jest fabrycznie nowa i poświęcono jej kilka kh, coby zaprojektować jom.
Nowy studer A820, lat kilkadziesiąt już sprzedawany, to 40kE bez systemu, a z nim to ok. 80kE. Ten nigdy nie był projektowany do systemu i kosztuje "jedyne" 25kE. Dużo, zgadza się, ale weź pod uwagę, że BF będzie dopiero sprzedawany. Nowy Revox, który ma się pojawić ok. kwietnia, ma kosztować 25 do 30kE. I ma mieć tylko odtwarzanie, zapis po dopłacie.
Jest jeszcze Lyrec Frida ptr1 z '89, z ceną na dziś 20kE.
Co do Tascama 32, to jest on w pełni systemowy i tak był projektowany. Występuje z zewnętrznym sterowaniem, mixerem i kilkoma innymi gadżetami w komplecie. Cena całości, po przeliczeniu na dziś, to ok. 30kE. Oczywiście nowych nie ma , bo Japońce zakończyli go produkować w '88 roku.
Ja mam Tascama 38, ale kosztował z ceną na dziś, jakieś 30kE, bez systemu.
Przeliczam ceny uwzględniając inflację i tanienie walut, w tym wzrost kosztów robocizny.
Robert, z XLR'ami jest trochę dziwnie, bo jeśli nadajnik jest taki, a odbiornik chinch, to jest OK, ale jeśli odwrotnie, to już potrzebny jest symetryzator. Może być pasywny lub aktywny, ale musi być. Przyczyną takiego stanu jest budowa symetrycznego wejścia przedwzmacniacza, popatrz na schemat wzmacniacza operacyjnego np.: LM4558, wejście symetryczne(-, + i masa)->wyjście liniowe(+ i masa).
Na tej stronie, którą podałeś jest rysunek XLR->Chinch, możesz łączyć 1 z 3 na masie, albo masę brać tylko z 1 lub z 3. 2 zawsze jest sygnałem. XLR'y (TRS-3-polowy Jack) są samoekranującym, niskoszumnym standardem studyjnym i estradowym, projektowanym do długich połączeń . Chinch to standard domowy Hi-Fi, projektowany do max. 2m.
Wracając do BF M063, specyfikacja pisze, że wchodzą dwie szpule 12" (Wickelgröße Bis maximal 30 cm Offenwickel, Befestigung über Schraubklemmen), a rzeczywiście wchodzi dwie 12,5". Różnica jest taka, że znaleźć 12"/ 1/4" graniczy z cudem (tylko przeróbka własna), a 12,5"/ 1/4 i owszem, bo takie były produkowane.