Audiohobby.pl

Zestaw na lata - prośba o pomoc

CzarekJ

  • 7 / 2972
  • Nowy użytkownik
06-03-2016, 14:13
Witam wszystkich audiohobbystów!

Chciałbym osoby kompetentne prosić o pomoc w wyborze sprzętu stereo. Od dawna planowałem zakup jakiegoś dobrego stereo ale wstrzymywałem się do czasu wyprowadzki do miejsca, gdzie będzie on już mi służył lata. Jako że dom jest na ukończeniu, rozglądam się za wyposażeniem.

Byłem ostatnio w kilku salonach z klasowym sprzętem stereo w stolicy pooglądać, jakie są dobrej klasy zestawy obecnie dostępne i posłuchać kilku polecanych kompletów. Zacząłem od elektroniki japońskiej plus jakieś głośniki niemieckie Audio Physic (przepraszam za dyletanctwo ale nie znam się na tym sprzęcie, stąd pytam). Urządzenia Maranz i Denon za jakieś 30 tys zł całość. Słucham głównie klasyki rocka z lat 60/70-tych. Zestaw brzmiał bardzo fajnie, ale miał mało basów. Handlowiec polecił wtedy jakieś urządzenia lampowe. Wiem, że to jest bardziej konserskie, ale ja nie mogę sobie na sprzęt na lampach elektronowych pozwolić, bo czasem muzykę puszczam w tle, zasypiam, albo wyjeżdżam, a sprzęt zostawiam włączony. Z tego, co ja wiem o lampach elektronowych (wykształcenie inż.), to mają one mniejszą sprawność, grzeją się, a poza tym to co widziałem w sklepach, to głównie sa urządzenia z nieosłoniętymi bańkami, a to nie jest zbyt bezpieczne (nie chcę by świeży dom od razu poszedł z dymem  ). Dlatego lampowy zestaw odpada.