Kenwood KX-880 miał bardzo wiele wersji. Zasadniczo można je podzielić na dwa okresy - 84-87 i 87-89. Te starsze miały inną konstrukcję kieszeni i w ogóle nieco inny wygląd - były to modele 880, 880SR, i chyba 880B (ale mogę się mylić), natomiast modele nowsze to kolejno 880G, 880D i 880HX, w zasadzie niemal identyczne, różniące się tylko elektroniką, trochę nakładką kieszeni, itp. 880G nie miał żadnego układu dynamicznej regulacji prądu podkładu, 880D miał taki układ własnej koncepcji Kenwooda, a 880HX miał Dolby HX Pro. Kenwood w materiałach reklamowych twierdził, że 880D miał znacznie lepszą reprodukcję tonów wysokich niż 880G. 880G był produkowany bardzo krótko, zaledwie przez kilka miesięcy, i szybko zastąpiony przez D, który z kolei mniej więcej rok później został zastąpiony przez HX. W ogóle musiały to być udane modele, bo były w produkcji przez kilka kolejnych lat, podczas gdy Japończycy przeważnie co rok przedstawiali zupełnie nową gamę modeli.
Ciekawostką modeli G, D i HX (w odróżnieniu od poprzednich) jest regulacja zarówno prądu podkładu jak i czułości taśmy (level) - niestety, ponieważ to magnetofon dwugłowicowy, trzeba to robić na słuch lub wg wskaźników, nagrywając sygnały ze źródła (np. płyty CD) i, cofając taśmę, porównywać sygnał nagrany z sygnałem źródła. Ponieważ to magnetofony dwugłowicowe, oczywistością jest brak przełącznika Monitor.
Napęd to układ DD, a napęd talerzyków rozwiązany jest drugim silnikiem poprzez centralne sprzęgło cierne i tzw. idler. Stąd brak jakichkolwiek pasków napędowych. Trzeci silnik jest silnikiem pomocniczym, służy do przełączania funkcji i podnoszenia i opuszczania mostka z głowicami. Głowica uniwersalna jest amorficzna.
Różnica pomiędzy KX-1100G i HX jest taka sama jak między 880G i HX - G nie ma dynamicznej regulacji prądu podkładu, a HX ma HX Pro. Co ciekawe, nie było modelu D.
W mechanizmie jest jeden pasek napędowy. Silnik DD napędza wałek odbierający (prawy), a z niego gumowym paskiem napęd przenoszony jest na koło zamachowe wałka podającego (lewe). Napęd talerzyków rozwiązany jest drugim silnikiem, przez centralne sprzęgło cierne. Trzeci silnik podnosi i opuszcza głowice i przełącza pozostałe funkcje.