Audiohobby.pl

Czy 10cm SABA Greencone są dużo gorsze od AMT Mundorfa w tym rozmiarze?

Synthax

  • 2323 / 3233
  • Ekspert
23-01-2016, 11:17
Jak w temacie. Jakie jest Wasze zdanie i co polecanie na uzupełnienie góry w szerokopasmowcu (supertweeter). Lub co zagra z Eminence Beta 15" nawet pomijając średniotonowca (tweeter). Montaż wszystkiego w odgrodzie.

Gram obecnie na Isophonie 10cm i czuję że potrzeba więcej rozdzielczości.

Tor w zasadzie lampowy, na wyjściu dla średnicy i góry 2A3.

lancaster

  • Gość
23-01-2016, 12:07
rozdzielczosc to w znacznej mierze zszycie przetwornikow, masz to dopięte ?

mialem Saby, sluchalem AMT to jest inny typ prezentacji, dla siebie bralbym Sabe :-)
moze jakis Raal pogodzilby towarzystwo, ale nie mialem okazji wiec sie nie wypowiadam.

Synthax

  • 2323 / 3233
  • Ekspert
23-01-2016, 12:21
rozdzielczosc to w znacznej mierze zszycie przetwornikow, masz to dopięte ?

mialem Saby, sluchalem AMT to jest inny typ prezentacji, dla siebie bralbym Sabe :-)
moze jakis Raal pogodzilby towarzystwo, ale nie mialem okazji wiec sie nie wypowiadam.
Zszyte to to mam tak że Sonido nie ma absolutnie nic filtrowanego, natomiast Saba jest na 2uF szeregowo.
Nie chcę iść w skompliowaną zwrotkę... Co radzisz Lan?:)

lancaster

  • Gość
23-01-2016, 13:18
obawiam sie ze w takiej konfiguracji z  AMT lepiej nie bedzie. 2 rozne xrodla wysokich czestotliwosci nakladaja sie.
Pomierz to i zobacz jak sie sygnaly sumują. Jesli przynajmniej +3dB powyzej przetwornikow solo jest OK, jesli nie to nie jest.

I od tego bym zaczal. Ksiazkowo jest 6dB ale w takiej konfiguracji ja bym zalozyl malo ambitne 3.

Synthax

  • 2323 / 3233
  • Ekspert
24-01-2016, 13:15
W sensie powinna się robić górka na części tonów wyższych jak puszczę dwa przetworniki bez filtracji? I pownna być o 3 a najlepiej 6db wyższa? Przepraszam za amatorskie pytanie...

lancaster

  • Gość
24-01-2016, 17:46
dokladnie, glosniki we wspolnym zakresie pracy powinny sie sumowac z spl wypadkowym 3 dB powyzej

Egon@

  • Gość
24-01-2016, 20:33
dokladnie, glosniki we wspolnym zakresie pracy powinny sie sumowac z spl wypadkowym 3 dB powyzej

Zdecydowanie powyżej 3 brt na tonę. Spadkowo, dodam

lancaster

  • Gość
25-01-2016, 19:56
Egona oczywista nie bierzemy pod uwage w tym watku :-)

Piszac +3dB wypadkowej mam na mysli sytuacje o jakiej piszesz.

wiele konstrukcjiz  roznych wzgledow nie spelnia wymogu ksiazkowych 6dB, przykladowo popularne klony Totem Mitte sumowały sie w ogóle, brzmiały OK.

Pomiarami przejmuj sie tyle o ile, jak sa super to pogratulowac ale wazne zeby gralo a do tego plaskie spl czy ksiazkowo dzialajace filtry nie sa warunkiem wystarczającym ani tym bardziej koniecznym. Moim zdaniem oczywiscie

Synthax

  • 2323 / 3233
  • Ekspert
27-01-2016, 23:37
Egona oczywista nie bierzemy pod uwage w tym watku :-)

Piszac +3dB wypadkowej mam na mysli sytuacje o jakiej piszesz.

wiele konstrukcjiz  roznych wzgledow nie spelnia wymogu ksiazkowych 6dB, przykladowo popularne klony Totem Mitte sumowały sie w ogóle, brzmiały OK.

Pomiarami przejmuj sie tyle o ile, jak sa super to pogratulowac ale wazne zeby gralo a do tego plaskie spl czy ksiazkowo dzialajace filtry nie sa warunkiem wystarczającym ani tym bardziej koniecznym. Moim zdaniem oczywiscie

Pomierzyłem i Isophon nawet nie wybija się 2dB ponad Sonido, pobawiłem się z poziomami membran i chyba faktycznie samo Sonido + 15" to jest optimum. Może niece brakuje tej najwyższej prawie niesłyszalnej góry ale jednak jest porządek na scenie za to.

Żeby sięgnąć do 20kHz będe musiał chyba zbudować inną konstrukcję...

lancaster

  • Gość
28-01-2016, 11:33
Synthax. Masz kilka wyjsc :

- przebudowac zwrotnice
- chyba najprostsze - podczas pomiaru plynnie zmienic odleglosc miedzy tweeterem a fullem czyli moze cofnac a moze wysunac tweeter albo fulla.

Mitycznych 20K wiekszosc ludzi ktorzy dyskutuja nad nimi i tak nie slyszy. wiem, jest teoria ze czujesz to "całym ciałem. Przynajmniej masz szanse przy vinylu bo CD tnie wszystko powyzej 20KHz ostrym filtrem.

Zalozmy nawet na chwile ze te 20KHz jest niezbędne. Ponizej zamieszczam pomiary Scan Speaka w cenie podobnej do sonido, wexmy klasyka 9500
http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/d2905-950000.pdf

 Sonido 175 ze strony hobbystycznej
http://rutcho.com/speaker_drivers/sonido_sfr_175_a/sonido_sfr_175_a.html

Zauwaz ze Sonido bez stozka fazowego ma sumarycznie wiecej gory powyzej 10KHz

lancaster

  • Gość
28-01-2016, 11:46
Jesli wziac pod uwage rownie upragnione co niesłyszalne 20KHz to Scan Speak ciągnie na osi tip top. Sonido ma spadek -12/13dB ale juz 18KHz (na pewno lepiej slyszalne) ciągnie z większym cisnieniem wzgledem srednicy niż Scan Speak.

Za to pod kątem 30 stopni Scan Speak ma dla 20KHz ok -18dB podczas gdy Sonido niecałe 10!

Moze Tobie nie odpowiadac charakter gory, moim zdaniem czesciowym rozwiazaniem byloby zasosowanie Sonido jako sredniotonowego, ale wtedy moim zdaniem bilans zyskow i strat dxwiekowych na minus dla konstrukcji.

fakamada

  • 1066 / 4518
  • Ekspert
28-01-2016, 13:52

... i chyba faktycznie samo Sonido + 15" to jest optimum.

Daj jakiś efektywny super tweeter z tyłu dech. Niech gra na ścianę albo w sufit (może leżeć na podłodze). Będzie przestrzeń, dźwięk oderwie się bardziej od kolumn i nie będziesz miał problemów ze zgraniem fazowym.

lancaster

  • Gość
28-01-2016, 20:12
dobry pomysl ma fakamada, pod warunkiem ze sam charakter gory Tobie odpowiada. Patrzac na wyniki pomiarow nie powinno jej brakowac.

ew mozesz sprobowac dac rlc waskopasmowy albo allpassa w okolicy podbica na gornym środku. Tam jest lekkie podbice ktore moze nieco usredniac przekaz, wszystko zalezy jak bardzow  realnym odsluchu jest to przez Ciebie odbierane.

Synthax

  • 2323 / 3233
  • Ekspert
28-01-2016, 23:11
Właśnie Sonido słuchane zupełnie samodzielnie (z odłączonym basem) gra bardzo dobrze dla mnie, nie ma rezonansów na średnicy, które np.: bardzo męczyły mnie w Rehdeko. W Sonido w mojej aplikacji nie ma świstów, ani górki na wyższej średnicy. Więc filtracja chyba tylko by pogorszyła sprawę.
Po namyśle czuję że to chyba to podbarwienie w okolicy 100-200Hz w U-Frame'ie powoduje taki nieco matowy charakter brzmienie i przez to detale gdzieś giną czasem (w sytuacji kiedy gramy 2-way).
Chyba dużo więcej nie uda się podziałać z tymi skrzynkami. Choć Fakamada ma faktycznie pomysł 'dostępny' i w miarę prosty do realizacji, AMT których słuchałem mają górę jaką lubię. I można by to przykręcić z promieniowaniem na ścianę.

Ciekawe też, że od pewnego poziomu głośności zestaw gra bardzo dobrze i detale są w absolutnie dobrej ilości. Tak jakby Sonido potrzebowały trochę ognia żeby rozwinąć skrzydła. Isophon z kolei podaje detale od razu nawet przy niskich poziomach - ale trochę oszukiwanie w stylu loudness... Ale takie Wlson Audio Alexia to nawet cicho już detale pokazują :)

lancaster

  • Gość
29-01-2016, 07:39
Synthax, moze byc ze bas ma wplyw na taki odbior, dxwiek z kolumn to jego ckompletne ulozenie a nie wybitnosci w zakresch.
znajomy ma 175-ka Alnico w obudowach "horn" i mi tam basu nie brakuje, zalezy jeszcze jakie duze pomieszczenie ale w ok 20m2 spoko, nawet czasami potrafi zaskoczyc.
Znane mi glosniki PAudio (u Ciebie woofer) graja dobrze dopiero od pewnego poziomu glosnosci, dlatego jakis czas temu dalem sobie spokoj z tego typu rzeczami do domu. Jesli ktos ma do naglosnienia salon 200m2 warto wrocic do tematu ;-)