Chłopaki- przerabiał ktoś z was w tym Kenwoodzie temat pt:
Regulacja siły dowijania
???
Właśnie jestem po upgrade silnika- tego reel silniczka oczywiście. Który tak sobie lubił stopa walnąć kiedy mu się podobało. Silniczek jest teraz OK ale jest potencjalnie inny problem.
Napięcie które go zasila :) Od niego zależy siła dowijania przecież, bo tam żadnego sprzęgła nie ma na wszelki wypoadek. Ile uciągnie silnik to tyle będzie.
W moim egzemplarzu jest tak że napięcie mierzone na silniku podczas pracy wynosi 3,3- 3,4- 3,45 V tak mniej więcej.
Wystarcza to uciągnąć nawijanie taśmy ale jest to bardzo-bardzo na styk. Trafi się jakaś ciutek ciężko chodząca taśma i będzie >stop<
Ponadto- napięcie na reel silniku podczas przewijania nie zostaje podwyższone do ok 6 V wzorem np. Kena 880 którego wczoraj przerabiałem. Przewija więc tak średnio na jeża- pomału i ostrożnie hehehehehe.
Samo napięcie też w 880-ce przy >play< też jest nieco wyższe i mechanizm trochę mocniej naciąga taśmę po stronie nawijania.
A ten 9010 to jakiś zdechlak taki jest.
Jest jeszcze jedno-
Mam możliwe jakąś krzywą serwisówkę bo w niej nie ma ani słowa o regulacji dowijania. Nie ma nawet wzmianki jakie napięcie powinno być właściwe.
Oczywiście nie ma też żadnej informacji jak je wyregulować i czym kręcić w tym celu. Albo ja już całkiem spore pryszcze na oczach mam :(
---żeby nie było w KX 880 podane są napięcia- gdzie je mierzyć- jakie powinny być itd.... Ale też ani mru-mru o tym jak je wyregulować- albo wczoraj też mam pryszcze.
Gapiłem się właśnie dosyć długo w tego 9010 tak na wszelki wypadek że może coś zobaczę, jakaś podkówka do regulacji reel motor.
Ale nic- normalnie ani śladu czegoś co można by tak zinterpretować.
Tak więc jeżeli ktoś rozgryzł regulację siły uciągu silnika transportu to byłbym wdzięczny za informację :)