U mnie to było po spartańsku i pewnie się żachną co niektórzy-profanacja; ale co tam to jest hobby a nie firma Tonsil której jak widać nawet największa w Polsce komora bezechowa nie pomogła :(
To więc jak Słodowy wziąłem kawałek papieru i drutu i zrobiłem sobie mikrofon,no dobra było ciut lepiej.Jako mikrofon służył bardzo dobry estradowy mikrofon MDU39 który dużym profesjonalnym kablem (3metry) był podpięty do wyjścia mikrofonowego magnetofonowego (pozostałe kabelki z magnetofonu wypiąłem) w którym wskaźnik jak wiemy jest wyskalowany w dB Mikrofon skorzystał z"profesjonalnego" statywu którym był statyw dla aparatów fotograficznych dzięki temu mogłem podpinając go gumka do włosów ustawić go bardzo precyzyjnie,zarówno co do osi mierzonej kolumny (przyjąłem środek symetrii za ten punkt). jak i odległości 1metr od maskownicy (pomiar robiłem specjalnie z założoną maskownicą, bo tak normalnie słucham) Kolumny normalnie wiszą znacznie wyżej ale mnie zależało tylko na porównaniu w tych samych warunkach, tak że stały sobie na 38cm wysokości zydelku którego przód robił za bazę do ustawiania następnej kolumny. Odległościowe warunki mi najlepiej wyszły ;) Ponieważ mam nie najmniejszy pokój odsunąłem mierzoną Kolumnę zarówno od ścian bocznych jak i tylnich.Na dodatek na parkiet na podłodze, przed dałem grube koce celem minimalizacji odbić od niej (najbliższa kolumnom płaszczyzna).Co do źródła generowanych dźwięków była nim płyta testowa którą kupiłem z Niemiec (tych akurat mam parę) ale ta na zdrowy rozum była najlepsza poza białym i różowym szumem i logarytmicznie zmienianym dźwiękiem było istotne to że dźwięki były generowane według zapisu nutowego (którego dzięki nauczycielce muzyki nie znam aż dziw że lubię muzykę baba wszystko robiła żeby ja obrzydzić) Przytoczę po niemiecku :od
Subkontra "C":16,35Hz poprzez Grosses Cis:34,65Hz, aż do Funfgestrichenes h"\'":3951Hz
Jeszcze raz powtarzam test był typu porównawczego i do takiej diagnostyki jak dla mnie był wystarczający !!!
W kolejnym kroku zrobię pomiary jak zmienia się charakterystyka po wyłożeniu przedniej ścianki,materiałem wytłumiającym ,tak na ucho jest na pewno poprawa co do czystości wysokich tonów (brak interferencji odbitych od przedniej ścianki dźwięków włóknina była ) Jak znacie takie barwidło coby można pociągnąć z białego na inny kolor włókninę ale nie zmieniający jej właściwości to byłbym wdzięczny białe z przodu za piknie nie będzie wyglądać nawet pod maskownicą.
Czasem warto się takimi pierdołami zająć żeby mieć trochę więcej frajdy z własnych kolumienek. trochę szkoda że nie porobiłem zdjęć jak podfrezowuję w trudnych amatorskich warunkach gniazdo pod nowe wysokotonowce (czołówka cofnięta i wokół jest ramka, głośnik dochodzi do ramki; naprawdę tudny dostęp dla frezarki ręcznej, ale jakby ktoś miał taki problem to proszę na PW to coś doradzę)
Z ciekawostek trafiłem też na punkt w fali gdzie mikrofon nie słyszał ;) ja słyszałem bo byłem w innym punkcie-może niech praktycy powiedzą wystąpiło to przy 659,26 Hz tak że właściwie w jakiej odległości od mikrofonu był punkt generowania dźwięku w niskotonowcu: wilgotnośc powietrza 60% temperatura 20 stopni +- 0,2 (byłbym zapomniał membrana mikrofonu jest o 3cm głębiej niż siatka ochronna do której od maskownicy był równo metr.
Zapraszam do zabawy z dżwiękiem
Pozdrawiam
Rafaell
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
audiostereo.pl-ukradzione mi forum;jedyny legalny właściciel swoich postów i czytanej bezprawnie prywatnej korespondencji
IQ Partners S.A.nie dziękuję zostałem oszukany a ich aukcje lecą na pysk
Site S.A.nie dziękuję zostałem oszukany