Audiohobby.pl

Dlaczego Horn ?

Ahmed

  • Gość
11-06-2010, 16:35
Wiem, że jest wątek w zakładce DIY ale nurtuje mnie pytanie dlaczego właśnie ten rodzaj głośników wykazuje taką szybkość i tak duży realizm ? Skąd pojawia się taka "petarda " ?
Z czego to wynika ? Z dużej kierunkowości głośników ? Skuteczności ?

______________________________________
Fan trotylu na klacie. Sieję postrach i zniszczenie.
http://rapidshare.com/files/395321531/Ahmed_-_Nieautoryzowana_Biografia_wyd_2.pdf

Vinyloid

  • 2470 / 5101
  • Ekspert
11-06-2010, 17:33
Konstrukcja tych głośników została sfinansowana przez Wydział do Spraw Zwalczania Niewiernych Tajnego Stowarzyszenia Producentów Petard im. Osamy Bena Ladena w Pułtusku. Miały one służyć ogłuszeniu przeciwnika w przypadku awarii zapalników czasowych. I trzeba przyznać, że spełniają zadanie !

Bacek

  • 2366 / 5882
  • Ekspert
20-06-2010, 22:04
>Wiem, że jest wątek w zakładce DIY ale nurtuje mnie pytanie dlaczego właśnie ten rodzaj głośników wykazuje taką szybkość
>i tak duży realizm ?

Stawiał bym przede wszystkim na niskie THD i IMD. A i kierunkowość czasem bywa przydatna.


------------------------------------------------------------------------------------------------
Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję.
ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

  • Gość
21-06-2010, 10:20
dlaczego horn ?

nie ma co kombinować, trzeba posłuchać, np.:
http://www.polpak.com.pl/produkt/3320/KOLUMNA_GLOSNIKOWA_XINDAK_MS-1201


Żądam usunięcia Cenzury - poważnie.

Ahmed

  • Gość
21-06-2010, 10:22
Nie kombinuję bo słuchałem.

magus

  • 20990 / 5889
  • Ekspert
21-06-2010, 10:37
Ahmed

bo sama konstrukcja tuby sprawia, że głośnik nie musi się "napinać"
w efekcie, mniejsze THD

a szybkość?
no nie ma realistycznego dźwięku bez szybkości
nie ma i koniec
tego chyba nie trzeba roztłumaczać?
Odszedł 13.10.2016r.

Rafaell

  • 5033 / 5883
  • Ekspert
21-06-2010, 10:39
 >> Ahmed, 2010-06-21 10:22:37
Nie kombinuję bo słuchałem.

Petarda nie musi być taka droga, ja tę petardę już mam trzy lata i są to vintage kolumienki Sansui właśnie z tubą, BR, szeroką przednia ścianką , no i godziwą już 70 litrową obudową .





l

Rafaell

  • 5033 / 5883
  • Ekspert
21-06-2010, 10:42
No i 15" niżej schodzi niż 12" Xindaka :)

lancaster

  • Gość
21-06-2010, 10:47
Rafaell, do nieduzych pokoi sensowna 12-ka albo nawet 10-ka(przyjmując efektywnosć na poziomie 91-92dB) są 100% satysfakcjonujące. 15-ka oczywistą oczywistoscią jest ze potrafi swoje....tyle ze juz inaczej wyglada sprawa z miejscem dla takiej konstrukcji(nie, magus ?:))...ale dźwiek z paczek wyzej skutecznych(95-98dB) jest jednak oczko wyzej w moich rankingach.

magus

  • 20990 / 5889
  • Ekspert
21-06-2010, 10:51
no na początku był problem z rozmiarem

ale od jakiegoś już czasu znowu jesteśmy szczęśliwą rodziną :)
Odszedł 13.10.2016r.

Rafaell

  • 5033 / 5883
  • Ekspert
21-06-2010, 10:53
> lancaster, 2010-06-21 10:47:35

Zapominasz lancaster że każda kolumna ma spadek 12dB na oktawę i czym on niżej będzie, tym bardziej kolumna nawet na tych 44 niezbędnych dla wielu instrumentów typu kontrabas , fortepian zagra liniowo. Sansui mają 95dB w porywach do 96 :)
                             

lancaster

  • Gość
21-06-2010, 11:03
Nie zapominam o tym Rafaell, tym bardziej ze nie każda kolumna ma spadek własnie 12dB/oktawe :)
Np horn basowy ponizej f odciętcia ma 18-24dB....obudowa zamknieta albo nisko strojony B-R "opada" wolniej niż 12dB....dochodzi do tego jeszcze room response....ale generalnie większy głośnik ma większe możliwości i opowiadanie sobie o niesamowitych możliwościach 18cm, albo i 15(hehe) głośników na basie wsadzilęm juz dawno między bajki.
Dobra 15 calówka jest dla mnie naprawdę optymalna(18-ki są już nieco subwooferowate) ale u siebie używam w tej chwili 10calowca....moze sie przesiade na 12 i to jest max jak dla mnie w pomieszczeniu w ktorym słucham(16-18m2)
Dobre 40Hz nawet z lekkim spadkiem i jest OK.

Rafaell

  • 5033 / 5883
  • Ekspert
21-06-2010, 11:05
=>> lancaster, 2010-06-21 10:47:35

Taki przykładowy kontrabas na najniższych tonach w stosunku do całego utworu w nagraniach jest puszczany ok  20dB ciszej jeśli masz jeszcze ten spadek jak dla 12" Xindaka -12dB dla 42Hz to w sumie masz aż 32 dB ciszej i żeby ten najniższy bas usłyszeć (ucho w tym zakresie zaczyna być mniej czułe) musisz słuchać bardzo głośno a jak zapewne wiesz po dłuższym słuchaniu ucho bywa zmęczone i się wyłącza , czyli cała frajdę z niskiego basiku masz z głowy                              

lancaster

  • Gość
21-06-2010, 11:12
Rafaell, -12dB masz dla pomiaru w komorze bezechowej. W normalnych warunkach nie powinno być problemu z satysfakcjonującym kontrabasem.
Duzo bardziej upierdliwe niz lekkie wyszczuplenie basu jest jego pogrubienie i przewałka. Wtedy zostaje dance i słabiej zrealizowany rock któego dobrze sie słucha :) Akustyka  wstylu kontrabas, albo jednoczesna gitara basowa i stopa na rocku potrafią sie rozłazić.
Nie jestem w żadnej mierze antyfanem basu. Lubię potężny(kiedy trzeba) ale nie lubei stale obecnego - po prostu wiele kolumn gra poduchą w tym zakresie.

Rafaell

  • 5033 / 5883
  • Ekspert
21-06-2010, 11:18
 >> lancaster, 2010-06-21 11:12:03

Ten 130Watowy 15"z lekką membraną wstawiony do Sansui nie ma przysłowiowej górki na 80 -100Hz znanej nawet w Wilson Audio :) . A np. słuchane przeze mnie legendarne Tanoye po prostu przy nim śpią :)