Chcę podzielić się moimi doświadczeniami związanymi z eksploatacją wzmacniacza Sun Audio SV-2A3.
Początkowo potraktowałem go jak normalną integrę podłączyłem CD i słucham. Kolumny Klipsch Heresy a więc, że tak powiem dedykowane. Dźwięk mi się podoba ale gdzieś jest coś nieokreślonego, coś co zabiera mi pełną satysfakcję.
Myślę, że jeszcze musi wzmacniać się rozgrzać.Mało mam do czynienia z konstrukcjami lampowymi i nie wiem po jakim czasie wzmacniacz jest gotowy do słuchania. Zrobiłem zakupy, słucham i nadal mi coś nie pasuje.
W niektórych. momentach jakby nie było dynamiki.
Myślę lampa może tak ma być. Na codzień słucham tranzystorowych konstrukcji.
Jednak coś mi chodzi po głowie, tylko jedno wejście, oddzielne potencjometry?
Przecież to jest typowa końcówka mocy, brakuje jej przedwzmacniacza.
Nie znam się na konstruowaniu wzmacniaczy, tylko jestem ich wieloletnim użytkownikiem. Przeważnie były to konstrukcje dzielone.
Wydaje mi się, że każda końcówka ma jakiś optymalny punkt pracy. Przeważnie jest to ustalone fabrycznie ale czasami wyposaża się je w potencjometry co przydaje się w podłączeniu kolumn typu bi-amping ale także pomaga w precyzyjnym dopasowaniu kolumn do wzmacniacz.
Mam peamp nie jakieś cudo, ale średniej klasy tranzystor, który używam z moimi monoblokami Quad 50E.
Podłączyłem go do San-a i jest lepiej, najlepszy dźwięk uzyskałem przy potencjometrach nastawionych prawie na 12.00.
Jest wtedy to brakujące coś w muzyce, ta szczypta soli której mi brakowało.
Jestem głęboko przekonany, że mój pre nie jest tym, który powinien współpracować z San-em ale tylko pokazał mi kierunek w którym należy szukać pełnego wykorzystania końcówki.
Na koniec postanowiłem .wykonać jeszcze inną próbę. Moje kolumny mają podwójne zaciski wysoką sprawność ale też dużą ilość głośników, 5 szt.
Podłączyłem 2A3 na sekcję średnio-wysoko tonową moją końcówkę na niskie i ... porażka zupełnie się nie spasowały.