Audiohobby.pl

Grado RA1+ GS1000= mezalians?

NE5532

  • 206 / 5850
  • Aktywny użytkownik
24-01-2009, 18:08
Gdyby ktoś miał kostkę TL074 - oryginalną Texasa z przełomu lat 70 i 80-tych, to proponuję aby spróbował posłuchać jej dźwięku. Jeszcze większe zaskoczenie niż z tym NE5532 Signeticsa.
Nie mam czasu ... zarobiony jestem, włosy mi rosną ...

GRADO__Fan

  • 299 / 5869
  • Zaawansowany użytkownik
24-01-2009, 18:42
a chyba nawet mam...
GFmod Audio Research
www.gfmod.pl

  • Gość
24-01-2009, 18:56
>NE5532

Nie raz i nie dwa mówię wszystkim dookoła że życzę każdemu aby cały jego sprzęt śmigał płasko [ a i tak wiadomo że +/-1,5 dB jest wynikiem niezłym { 3dB p-p }] od 40 do 12500 Hz.
Na ogół spotykam się z obśmiewaniem.

jjurek

  • 2059 / 5828
  • Ekspert
24-01-2009, 18:57
Zaraz po otrzymaniu kostki podmieniłem ją bez żadnych zmian w układ NFB dla Grado RA-1 - strojony dla JRC4556.
NE5532 zagrał nieciekawie.
Dopiero po zmianie parametrów sprzężenia zagrało jak należy.
Przyzwyczajony do strojenia lampowców nie spodziewałem się, że  kostki krzemowe tak  mocno mogą reagowac na zmianę parametrów otoczenia.

  • Gość
24-01-2009, 18:58
>NE5532

Z owych pierwszych serii najlepsze TL080/81.

  • Gość
24-01-2009, 19:00
>jjurek
Dlatego należy zwracać uwagę na prądy wejściowe , dryfty termiczne i wszelkie dane dla danej serii op-ampa.
Nie bez powodu są dostępne bardzo dokładne dane katalogowe.

  • Gość
24-01-2009, 19:02
Różnice w aplikacji op-ampów z j-fet/di-fet itp są bardzo duże.

majkel

  • 7476 / 5897
  • Ekspert
24-01-2009, 19:10
Miałem TL072 Texasa z ostatniej produkcji i grał bardzo dobrze, tyle że on nieco szumi, a sterowanie niskich impedancji nie wchodzi w grę. Ja i tak się będę upierał, że najlepsze op-ampy to ostatnio wprowadzone typy, a nie zabytki.

  • Gość
24-01-2009, 19:13
Seria TLXXX jest przeznaczona do źródeł o wysokiej impedancji wyjściowej.Jak by ktoś nie wiedział.
W przeciwieństwie do np.NEXXXX.

jjurek

  • 2059 / 5828
  • Ekspert
24-01-2009, 19:17
>> ZAGRA
Wydaje mi si, że niekoniecznie wszystkie elementy toru audio muszą dawac jak najmniejsze zniekształcenia.
Fajnie jest dorzucic szczyptę zniekształceń- oczywiście tych przyjemnych.
Więc nie zawsze musimy robic w not katalogowych (chociaż rzeczywiście-to musi bazą do eksperymenów)

  • Gość
24-01-2009, 19:19
Masz rację.
Często się celowo je wprowadza.
Sam to robię.
Wszak zabawa z harmonicznymi i ich ustawianiem to esencja zabawy w budowę torów fonicznych.

  • Gość
24-01-2009, 19:22
Poniekąd uważam że jest nierozsądnym stosowanie superszybkich operacyjniaków w torach audio.
W sygnałach o poziomach wzmocnienia do kilku V/V jest idiotyzmem stosowanie op-ampów z GBW 100 i więcej MHz. Ponieważ same generują więcej śmieci niż to można znieść.

jjurek

  • 2059 / 5828
  • Ekspert
24-01-2009, 19:29
>> NE5532
Więc jednak nie od rzeczy jest stosowanie transformatorów w torze audio (po prostu obcinają śmieci :)).
W czasie zabaw z lampami stwierdziłem, że lampowe brzmienie robią bardziej trafa niż same lampki.
A może taki hajendowy słuchawkowy kompromis ? :) :

  • Gość
24-01-2009, 19:34
Hmmm
Najlepszą filtracją po np.DAC są filtry indukcyjne...TRAFA.
Dopiero po nich można stosować wzmocnienie zrealizowane przy pomocy op lub lamp.

x500

  • 461 / 5876
  • Zaawansowany użytkownik
24-01-2009, 19:36
A moze uA741 ? to przeciez tez zabytek ?

Grado niezle pojechalo z tym JRC heheeeh , kolejna legenda dla kupujacych odpusty na grzechy przeszle i przyszle ...
Zbyt czesto bawimy sie w podmiane opampow ( sam sie tak bawie ) i faktycznie roznie brzmia ALe przeciez dany uklad jest optymalizowany pod dany typ wzmacniacza operacyjnego . To ze w jego miejsce wstawiamy inny WO moze naprawde bardzo zmienic dzwiek ale chyba raczej dlatego ze nie dobrano odpowiednich parametrow pod dany opamp . Jeszcze gorzej jest z lampami . Spora rzesza uzytkownikow wachluje we wzmacniaczach roznymi typami lamp piszac potem poezje dla czytelnikow zapominajac ze wstawienie innego typu lampy tak bardzo zmienia brzmienie nie dlatego ze to inny producent czy zamiennik a dlatego ze parametry w ukladzie nie zostaly ustalone dla danego typu lampy . Gdyby dobrac optymalnie warunki pracy dla 12AT7 a nastepnie dobrac te parametry optymalnie dla ECC81 powiedzmy to zagralyby w obu przypadkach zdecydowanie bardziej podobnie niz gdyby je wymieniac miedzy soba bez optymalizacji reszty wzmacniacza pod nie .