właśnie odebrałem paczkę z 2x Saba Greencone, owalne 14x20 cm, podobno AlNiCo.
Będą grały w dużej odgrodzie, na razie z 300B, docelowo na 45. Źródło to Chord Mojo.
W ramach eksperymentów, chcę zrobić dziurę w drzwiach do pokoju i uszczelnić szczelinę framuga/drzwi coby nie telepało, czyli obudowa zamknięta o objętości około 50 metrów sześciennych.
Jaki zastosować filtr typu loudness, aby wyrównać trochę średnicę z resztą pasma ? Cyfrowy jak z kompa (zwykłe EQ) to oczywiście, ale jak bym chciał posłuchać np. z Shozy Alien albo innego DAPa aby było bezszumowo ? Pasywnie chłodzony serwer dźwiekowy musi jeszcze poczekać.
chcę w nich wyciąć nakładkę przeciwpyłową, wkleić stożek, i pomalować membranę miękkim lakierem lutniczym w niejednolite szlaczki/wężyki (nie po całości).
Czy masa dodana lakieru po wyschnięciu mniej więcej wyrówna się z wagą po wyciętej nakładce przeciwpyłowej?
Czeka mnie teraz długi research w zakresie polecanych rodzajów lakierów po forach lutniczych itp, ale czy ma może ktoś "gotowca", tj. polecany lakier, który jak najbardziej TŁUMI wibracje ? Pierwsze zapytanie wujak google wskazuje na szelak i c37..
https://www.scienceinternational.com/fulltext/?doi=sciintl.2013.401.407http://www.ennemoser.com/eundf.htmlCzy próbować wpierw zaobserwować mody z mąką na membranie w pozycji poziomej ? (oczywiście jeszcze Z nakładką ;-). Docelowo chodzi mi o jak najszersze rozproszenie breakup`u membrany, rozmasowanie tego czego się nie dało zamienić na ciepło na wiele różnych częstotliwości (stąd wolałem owalny głośnik).
Jakieś sugestie i porady ? Zalecenia, tudzież kategoryczne zakazy ?
Oczywiście poza tym, aby wpierw posłuchać tak jak jest ;-)