Audiohobby.pl

Magnetofon w wieży goldstar wyłącza się po ok. 2 sekundach.

Milosz_64

  • 3 / 156
  • Nowy użytkownik
23-06-2024, 21:48
Dzień dobry!
Proszę o pomoc z moją wieżą GOLD STAR FFH-49L. Wymieniałem w niej paski i rolki dociskowe. Jednak pojawił się nowy problem. Gdy włączam przewijanie, odtwarzanie czy nagrywanie, po około 2 sekundach wyskakują przyciski "autostop" i dzieje się tak za każdym razem na różnych kasetach. Proszę o pomoc, co może być tego przyczyną. Dodam jeszcze, że gdy włączę pauzę i przewijanie, wtedy działa i przewija, ale gdy tylko zwolnię przycisk pauzy, od razu wybija autostop i zatrzymuje silnik. Jeśli trzeba mogę podać zdjęcia magnetofonu lub filmik obrazujący awarie. Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc.

ArturP

  • 1382 / 3002
  • Ekspert
23-06-2024, 23:52
Taki objaw wskazuje zatrzymanie "capstana", brak paska, jeśli jest to jego ślizganie (spadł?). Brudny impulsator raczej nie, bo przewijanie działa, ale możliwe jest uszkodzenie samego (samych) transoptora, osłabienie diody. Pauza rozłącza impulsator z układu.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6043
  • Moderator Globalny
24-06-2024, 08:37
W tych prostych mechanizmach raczej nie będzie żadnych sensorów od auto-stopu. Jakieś dźwignie lub cięgno jest w złej pozycji. Ale mogę się mylić, bo nigdy takich nie robiłem. Także przydało by się naprwno jakieś foto mechanizmu... bez tego ani rusz.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

bsw

  • 563 / 5142
  • Ekspert
24-06-2024, 09:56
Tam jest taka dźwigienka ze ślizgaczem cały czas po taśmie jadacym - wykrywa opór jak taśma się napręża.
Zapewne coś z tym nie halo - może sprężynka spadła?

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
24-06-2024, 10:31
Nie ma tam raczej dźwigienki ze ślizgaczem, przynajmniej ja jej nie widzę, zdjęcie można zobaczyć na elektrodzie, kolega walczy już z tym magnetofonem od dłuższego czasu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4012744.html

Jeśli ściągałeś szpulki to prawdopodobnie wykrzywiłeś foto-czujkę, która jest za szpulką i magnetofon myśli, że nic się nie obraca i wyłącza się. Pozostaje ją wyprostować lub wymienić jeśli została uszkodzona, to będzie wymagało pewnie wyjęcia mechanizmu.

ArturP

  • 1382 / 3002
  • Ekspert
24-06-2024, 13:53
Tam rzeczywiście nie ma żadnego fotoczujnika, jest za to jeden silnik i kupa mechaniki, na którą trzeba cholernie uważać.
Możliwe, że kolega Milosz czegoś nie zobaczył, a wykrzywił albo niepoprawnie zamocował przy składaniu i problem gotowy.

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
24-06-2024, 14:10
Tylko skoro nie ma dźwigienki badającej naciąg taśmy i foto czujnika za szpulką albo w liczniku, to na jakiej zasadzie działa autostop ? Kolega pisał w jednym z postów na elektrodzie, że problem wyłączania pojawił się po zdjęciu szpulek, dlatego można się domyślać, że chodzi o foto czujkę za szpulką.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6043
  • Moderator Globalny
24-06-2024, 14:15
Tylko skoro nie ma dźwigienki badającej naciąg taśmy i foto czujnika za szpulką albo w liczniku, to na jakiej zasadzie działa autostop ? Kolega pisał w jednym z postów na elektrodzie, że problem wyłączania pojawił się po zdjęciu szpulek, dlatego można się domyślać, że chodzi o foto czujkę za szpulką.
Sądzisz że w takim mechaniźnie jest to zbudowane na sensorach odbiciowych... ? Zobaczymy co napisze właściciel. Może ma jakieś zdjecia z tyłu mechanizmów, to by wiele wyjaśniło. A przed wymianą pasków i rolek wszystko działało poprawnie.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

ArturP

  • 1382 / 3002
  • Ekspert
24-06-2024, 14:22
Tylko skoro nie ma dźwigienki badającej naciąg taśmy i foto czujnika za szpulką albo w liczniku, to na jakiej zasadzie działa autostop ? Kolega pisał w jednym z postów na elektrodzie, że problem wyłączania pojawił się po zdjęciu szpulek, dlatego można się domyślać, że chodzi o foto czujkę za szpulką.
Sądzisz że w takim mechaniźnie jest to zbudowane na sensorach odbiciowych... ? Zobaczymy co napisze właściciel. Może ma jakieś zdjecia z tyłu mechanizmów, to by wiele wyjaśniło. A przed wymianą pasków i rolek wszystko działało poprawnie.
Żadnego "fotocumpla" tam nie ma, schemat to potwierdza. https://elektrotanya.com/lg_ffh-49.pdf/download.html

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
24-06-2024, 14:23
Sądzisz że w takim mechaniźnie jest to zbudowane na sensorach odbiciowych... ?
Nie wiem, ale sensory są często nawet w tanich mechanizmach jedno silnikowyach, choćby Alpsa, więc czemu nie. Kolega napisał, że autostop zaczął się włączać po wyciąganiu szpulek, więc jest to prawdopodobne.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6043
  • Moderator Globalny
24-06-2024, 14:28
Zobaczymy co napisze właściciel.  Dobrze by bylo foto tylnej części mechanizmu jak pisałem wcześniej. Bo na chwilę obecną to tylko gdybanie. Arturo już napisał powyżej...
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
24-06-2024, 14:42
Żadnego "fotocumpla" tam nie ma, schemat to potwierdza. https://elektrotanya.com/lg_ffh-49.pdf/download.html
Na schemacie nie widać też na jakiej zasadzie działa autostop (przynajmniej ja nie widzę), więc sprawa jest zagadkowa ;)

SAnd

  • 54 / 567
  • Użytkownik
24-06-2024, 15:33
Koniecznie potrzebne zdjęcia mechanizmu. Nie wiemy na jakiej zasadzie działa mechanizm. Wydaje mi się że można wykluczyć problem z idlerem ponieważ tak jak Kolega pisze przewijanie działa wraz z przyciskiem pauza. Wciśnięcie pauzy blokuje koło lub zębatkę zależną od autostopu. Czy jest koło z krzywką? Obstawiam że autostop działa na podobnej zasadzie jak w Diora 456.

ArturP

  • 1382 / 3002
  • Ekspert
24-06-2024, 21:10
Zdjęcie nic nie da, bo Milosz mógł czegoś nie zamontować lub źle zamontował wewnątrz mechaniki.
Tu jest https://www.manualslib.com/manual/3337051/Lg-Goldstar-Fmh-49a.html serwisówka z rozkładówką mechanizmu i tam na pewno będzie winny element.
Miałem kilka razy wyjątkową nieprzyjemność dłubania w tego typu mechanizmach i rzadko odnosiłem sukces. Czym mniej rozłożyłem tym większa pewność, że po naprawie działał.

Milosz_64

  • 3 / 156
  • Nowy użytkownik
24-08-2024, 21:23
Dawno nie zaglądałem na te forum ale dał będę włączył z tym magnetofonem. Bardzo dziękuję za tyle odpowiedzi. Wrzuce zdjęcia mechanizmu od tyłu. Powiem jeszcze ze przewijanie też nie dziala tylko po zablokwiani utej zębatki czyli wciśnięciu jalwisza pauzy.