Audiohobby.pl

AUDEZE LCD-4

Synthax

  • 2269 / 2313
  • Ekspert
01-10-2015, 06:51
Gustaw ma racje piszac"Uważam, że dobrego stosunku jakości do ceny trzeba szukać u nowych firm, które dopiero próbują wejść na rynek audio"
Trzeba szukac a roznice w jakosci grania sa juz tak niewielkie miedzy obecnymi sluchawkami drogimi i tanszymi ze nie widze checi wsrod audiofili poswiecania tak wysokich srodkow na zakupy.
Kolega moj prosil ostatnio abym mu doradzil najlepsze sluchawki do kazdego gatunku muzyki i takie do tanca i rozanca,ktore bedzie mogl zabierac ze soba tez w podroz , to doradzilem mu ten zestaw,sam chetnie bym kupil:
cena-jakosc powala i rozklada na lopatki cala konkurencje
http://www.hifiheadphones.co.uk/blog/wp-content/uploads/2015/05/PM1-HA2-1-1024x682.jpg
https://www.oppodigital.com/headphones-pm-2/
http://www.oppodigital.com/headphone-amplifier-ha-2/
Sluchalem, graja jak najlepsze sluchawki ktore kosztuja pare razy drozej w USA kosztuja tanio w porownaniu z cenami w Europie,dzwiek wspanialy,szybki,dynamiczny z pieknym mocnym basem tego co oczekuja sluchawkowcy.
Mozna dokupic wzm stacjonarny tej samej firmy i mamy nirwane w domu:
https://www.oppodigital.com/headphone-amplifier-ha-1/
Ja bardzo polubiłem ten wzmacniacz z dacem OPPO, słuchałem nie tak długo jakbym chciał ale zrobił na mnie bardzo dobrze wrażenie.

Radical

  • 684 / 3397
  • Ekspert
01-10-2015, 17:54
Już prawie miałem uzbierane pieniądze na lcd-3 to mi cene podnieśli a teraz jeszcze nowy model?? No ja to chyba nigdy topowych lcd nie posłucham ;)

Soundman

  • 775 / 2218
  • Ekspert
01-10-2015, 21:03
Z Audiomagic można pożyczyć na odsłuchy za darmo, również LCD3.

brodacz

  • 1776 / 2029
  • Ekspert
01-10-2015, 21:47
Rzeczywiście ceny szaleją jak nigdy.Słuchawek drogich jak 009 będzie coraz więcej.Ciekawe czy będą równie przełomowe i równie pokażą coś nowego czego jeszcze nie było,coś wyjątkowego.
U Staxa dojście do takiego pułapu cenowego i jakościowego zajęło ponad 70 lat ,Audeze potrzebowało kilku lat by osiągnąć ten pułap cenowy.Czy poza ceną idą tak szybko w górę z jakością?
Sennheiser dał sobie prawie 25 lat aby zmierzyć się z Orfeuszem ,bardzo jestem ciekaw jak zabrzmi ich nowy zestaw.
« Ostatnia zmiana: 01-10-2015, 21:57 wysłana przez brodacz »

Synthax

  • 2269 / 2313
  • Ekspert
01-10-2015, 22:17

U Staxa dojście do takiego pułapu cenowego i jakościowego zajęło ponad 70 lat ,Audeze potrzebowało kilku lat by osiągnąć ten pułap cenowy.Czy poza ceną idą tak szybko w górę z jakością?
Sennheiser dał sobie prawie 25 lat aby zmierzyć się z Orfeuszem ,bardzo jestem ciekaw jak zabrzmi ich nowy zestaw.
I dlatego trzeba nagradzać tych którzy są inowacyjni i wnieśli coś do świata audio. Ja raz zamówiłem pady HiFiMan do jednego z projektów, dotarły do mnie krzywo uszyte, o różnych grubościach (różnica ok 5mm!) i już choćby na tej podstawie nie planuję zakupów ich produktów. Bo nawet jeśli coś im się uda raz na jakiś czas to jednak jakość jest daleko od produktów z Japonii, Niemiec, USA czy nawet Polski. Audeze choć prezentuje jakość to marketing ich jest jakiś absurdalny względem osiągnięć.
Promujmy jakość a nie ceny. To my kształtujemy rynek.



4m

  • Gość
01-10-2015, 23:19
Czymś nowym i wyjątkowym będzie wyścig na kHz, kto wyżej podskoczy :)
« Ostatnia zmiana: 01-10-2015, 23:22 wysłana przez 4m »

Gustaw

  • 1757 / 1515
  • Administrator
01-10-2015, 23:55
My kształtujemy runek? Akurat.
Rynek kształtują producenci i projktanci nowatorskiego sprzętu. To oni kreują potrzeby a my, mniej świadomie lub bardziej możemy łykać te potrzeby jako swoje własne.

Synthax

  • 2269 / 2313
  • Ekspert
02-10-2015, 06:13
My kształtujemy runek? Akurat.
Rynek kształtują producenci i projktanci nowatorskiego sprzętu. To oni kreują potrzeby a my, mniej świadomie lub bardziej możemy łykać te potrzeby jako swoje własne.
Ja sam decyduję co kupię a czego nie kupię. Ty masz inaczej? Popyt kształtuje podaż. Wiem że obecny świat jest chory, i większość daje się naciągać. Sam też ulegam w innych obszarach rynku konsumenckiego. Ale jak nie ma zbyty - cena spada. Wystarczy popatrzeć na obniżane ceny sprzętów którego nikt nie chce kupować....

Gustaw

  • 1757 / 1515
  • Administrator
02-10-2015, 09:35
Oczywiście decyzja o wydaniu pieniędzy zależy od Ciebie ale gdyby nie dostępność ciekawego produktu podpartego przekonywującą reklamą to pieniądze zostaną u Ciebie w portfelu więc co to za kreowanie rynku?

Zwróć uwagę na gęste formaty, DSD lub telewizory Ultra-HD.
Różnicy raczej nie słychać pomiędzy CD Audio ale ludzie i tak łykają to wszystko jak młode pelikany.
Z telewizorami to samo. Różnicy nie widać pomiędzy zwykłym HD a telewizorem 8K już z 2-3 metrów ze względu rozdzielczość ludzkiego wzroku.

Generalnie, producentom zależy na tym aby Tobie się wydawało, że to właśnie Ty kształtujesz rynek. :)

Zacytuję Henrego Forda - faceta który jako pierwszy zaczął produkcję samochodu na masową skalę w epoce dorożek.

"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał się klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem"

No i jeszcze Steve Jobs:
"Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażę. Dlatego właśnie nigdy nie opieram się na badaniach rynku"
« Ostatnia zmiana: 02-10-2015, 09:40 wysłana przez Gustaw »

Synthax

  • 2269 / 2313
  • Ekspert
02-10-2015, 09:43
Oczywiście decyzja o wydaniu pieniędzy zależy od Ciebie ale gdyby nie dostępność ciekawego produktu podpartego przekonywującą reklamą to pieniądze zostaną u Ciebie w portfelu więc co to za kreowanie rynku?

Zwróć uwagę na gęste formaty, DSD lub telewizory Ultra-HD.
Różnicy raczej nie słychać pomiędzy CD Audio ale ludzie i tak łykają to wszystko jak młode pelikany.
Z telewizorami to samo. Różnicy nie widać pomiędzy zwykłym HD a telewizorem 8K już z 2-3 metrów ze względu rozdzielczość ludzkiego wzroku.

Generalnie, producentom zależy na tym aby Tobie się wydawało, że to właśnie Ty kształtujesz rynek. :)

Zacytuję Henrego Forda - faceta który jako pierwszy zaczął produkcję samochodu na masową skalę w epoce dorożek.

"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał się klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem"

No i jeszcze Steve Jobs:
"Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażę. Dlatego właśnie nigdy nie opieram się na badaniach rynku"

:)

aallen

  • 651 / 3544
  • Ekspert
02-10-2015, 14:12
Rynek jak najbardziej kształtują konsumenci a nie producenci tylko u nas zbyt mało wiary w to że uda się na coś wpłynąc. Wystarczy spojrzeć na rynek chiński gdzie to nie branża (dajmy na to spożywcza) mówi co chińczycy mają jeść a oni sami dlatego powstają takie kwiatki jak lody o smaku krabowym z algami, czy słodko-kwaśnym
Pytanie jest inne kim jest świadomy konsument a kim delikwent co stoi po 24h na premiere nowego ajfona urobiony przez masmedia

Każdy z nas ma wpływ na część przynajmniej rynku a jeszcze jak coś jest naszym hobby to tym bardziej. Wystarczyłoby nie kupować produktów gdzie głównym skokiem w góre jest skok ceny a nie jakości z tym związanej.

Oczywiście ktoś powie co z tego że nas 10-ciu bedzie rozsądnych jak reszta łyknie temat jak młody pelikan i skarbonka się zamknie. I tu też nie prawda. Użytkownicy for audio i całego tego światka  to 90% odbiorców słuchawek klasy HD700 i wyżej co za tym idzie rzadko zdarza się delikwent z przypadku co kupi drogie słuchawki bo dalej dla wielu to tylko słuchawki. Ludzie w dziwny sposób pozycjonują wartość sprzętu.

Tak wiec gdybyśmy my sami wpłyneli na rynek naszego hobby nagle producent by sie obudził i zaczął dopasowywać cene rozsądnie do faktycznych możliwości bez tekstów jakiej to my kosmicznej technologii i skomplikowanej nie użyliśmy. Bzdura. To było może trudne na początku ale teraz to jest oklepywanie tego samego i przegryzanie kanapki przez inżyniera w trakcie produkcji. Wiem to ze swojej branży, branży znajomych. Najczęściej im bardziej wychwalana skomplikowana technologia to często tym bardziej prosta w produkcji bo ktoś znalazł na to odpowiedni patent ale przeciez trzeba jakoś tą całą otoczke uzasadnić.
Oczywiście ja sam też nie jestem bez winy. nie nie także zdarzyło mi sie kupic raz produkt nówke i wiem że dołożyłem swoją cegiełke ale staram sie tego nie robić

brodacz

  • 1776 / 2029
  • Ekspert
02-10-2015, 14:25
Dobrze ,że mamy Jarka Baele.On wszystkie te nowości obsłucha w domu i nam opisze.
:-)

Jarek2

  • 99 / 1986
  • Użytkownik
02-10-2015, 14:57
@Gustaw

Wiemy, że i samochody Forda i gadżety Jobs'a się przyjęły. Można powiedzieć że nawet bardzo.

To dlaczego twierdzisz, że ludzie kupujący "gęste formaty, DSD lub telewizory Ultra-HD" to "pelikany"?
Może to też się przyjmie? Może to też jest O.K?

Gustaw

  • 1757 / 1515
  • Administrator
02-10-2015, 16:02
@Gustaw

Wiemy, że i samochody Forda i gadżety Jobs'a się przyjęły. Można powiedzieć że nawet bardzo.

To dlaczego twierdzisz, że ludzie kupujący "gęste formaty, DSD lub telewizory Ultra-HD" to "pelikany"?
Może to też się przyjmie? Może to też jest O.K?

Głupi iPhone realnie rozszerzył możliwości telefonu. Czy kiedyś wyobrażałeś sobie płacenie telefonem lub przeglądanie internetu? Czy samochód Forda stał się udogodnieniem w stosunku do koni?  Chyba tak.

DSD oraz 8K to nieporozumienie. To marketingowe nowinki i żadne udogodnienie w stosunku do starszych standardów.
DSD będzie takim samym trupem jak SACD. Na rozdzielczości 8K nikt nie będzie zwracał uwagi. Już nawet nie zwraca na to uwagi oprócz garstki napaleńców.  Rozdzielczość 8k jest lepsza od 1080p. Owszem ale pod warunkiem, że oglądasz telewizor z metra :-) Oczywiście mam na myśli telewizory, które można rozsądnie ustawić w mieszkaniu a nie 90-100 calowe "mamuty" w salonach 100m2.

Zrobiono badania i konsument w Polsce przy zakupie masła kieruje się w 78% ceną a 5% marką producenta.
W przypadku zakupu telewizora 45% to marka (jakość=solidność), 40% ceną, natomiast tylko 10% kręcą nowinki techniczne. Co to oznacza? Sprawdzi nowinki i jeżeli nie przyniosą mu to realnej korzyści drugi raz nie kupi. Dodatkowo te 10% nie będzie "kreowało rynku".
Ja n.p. następnego telewizora 3D nie kupię bo uważam to za pozbawione sensu - też byłem "pelikanem".

Konkludując. Przyjmie się to co realnie daje korzyść. Te potrzeby/korzyści można wykreować ale muszą być one realne.
Pierdoły marketingowe typu DSD albo 3D na telewizorze tak samo jak SACD odejdą do rynkowej "doliny wiecznych łowów" :) Ale aby się tego dowiedzieć grupa pelikanów musi za tą wiedzę wcześniej zapłacić. Tak samo jak zapłaciła za SACD, Laser Disc lub DVD Audio (ktoś to jeszcze pamięta?)
« Ostatnia zmiana: 02-10-2015, 16:16 wysłana przez Gustaw »

Jarek2

  • 99 / 1986
  • Użytkownik
02-10-2015, 20:11
DSD oraz 8K to nieporozumienie.

Samochód to nieporozumienie, chcemy szybszych koni.
Jesteś pewien, że nie domagasz się "szybszych koni"?