witam wszystkich!
to pierwszy moj post na tym forum. identyczny temat zalozylem na konkurencyjnym forum, jednak odzew byl bardzo slaby. licze, ze tu bedzie lepiej ;-)
jestem prawie calkowitym nowicjuszem w kwestii gramofonow. do przesiadki na ta dziedzine zmusily mnie dwie kwestie: nie znosze skompresowanego dzwieku na reedycjach CD, poza tym odziedziczylem gramofon.
posiadany gramofon to Adam GS-424 z wkładką i igłą MF-105.
oto moje problemy. licze na Waszą pomoc. prosze o "łopatologiczne" opisy - jestem nowicjuszem.
1. nie jestem zadowolony z obecnie posiadanej wkladki i igly. szukam jakiegos rozwiazania do 150zl. zastanawilem sie nad GRADO PRESTIGE BLACK. co Wy na to? mozna dostac cos lepszego w tym przedziale cenowym? jest w ogole sens kupowac taka droga wkladke do takiego gramofonu?
2. denerwuje mnie syczenie wysokich tonow np podczas wypowiadania przez wokaliste liter s czy ć. czym jest to spowodowane? igłą? brudną igłą? słabą jakością polskich wydań płytowych? jest w ogole mozliwe niesyczenie nagran?
3. jestem w posiadaniu izopropanolu wysokiej czystosci. czy nadaje sie on do czyszczenia plyt winylowych?
4. przed odziedziczeniem gramofonu był on w jakims serwisie. naprawiono tam pływające obroty oraz wymieniono wtyczke DIN na dwa chinche. niestety w jednym kanale slychac bardzo ciche buczenie (jak zwarcie?). podczas odsluchu nie jest to problem, ale podczas nagrywania tak. czy powodem moze byc nieuziemienie gramofonu? a moze zle zalozone chinche? moze kopniety wzmacniacz? mam Technicsa A800 MK2.
http://www.sendspace.com/file/u04soi - tutaj bardzo podglosniona probka tego szumu. chodzi mi glownie o te buczenie w lewym kanale.
5. jest mozliwe calkowite wyeliminowanie plywania obrotow w tym modelu? udalo sie to komus?
6. gdy wlacze obroty talerza i ustawie predkosc, to predkosc sie trzyma. gdy opuszcze ramie i igla dotknie plyty, musze jeszcze raz ustawic predkosc, bo ta spadla. czy to normalne?