Audiohobby.pl

TDA1541 DAC

almagra

  • 11519 / 5759
  • Ekspert
19-03-2014, 22:00
Wpływ pogarszający oversamplingu zarówno w swoim charakterze,jak i intensywności porównywalny jest z niekorzystnym wpływem kondensatorów elektrolitycznych.Kastracja dźwięku.

almagra

  • 11519 / 5759
  • Ekspert
20-03-2014, 09:43
Przede wszystkim po odłączeniu oversamplingu robi się dużo głośniej.Średnica wychodzi przed kolumnę,a siedziała wcześniej wewnątrz.Bas nabiera tempa.Blaszki są blaszane,a nie z cynfolii.Śpiewający faceci nawet jak śpiewają w wysokich rejestrach to mają jaja.Po włączeniu oversamplingu muzyczka staje się mała,infantylna i banalna.W ogóle nie kreci.

almagra

  • 11519 / 5759
  • Ekspert
20-03-2014, 10:12
No i powraca sprawa tych 14-stu nieszczęsnych kondensatorków.Dzisiaj sprawdzę ich wpływ w konfiguracji bez oversamplingu.Zawsze sprawdzam wszystkie opcje,bo chcę być możliwie najbliżej obiektywnej oceny rzeczywistości,a nie polegać na aksjomatach.

Mati 94

  • 253 / 4993
  • Zaawansowany użytkownik
20-03-2014, 11:11
Przed kondensatorami , sprawdź zmianę częstotliwości generatora wewnętrznego, Jego f dobrana jest do pracy z oversamplingiem f >176,4 kHz.

almagra

  • 11519 / 5759
  • Ekspert
20-03-2014, 11:23
Mógłbyś wytłumaczyć dokładniej?

Mati 94

  • 253 / 4993
  • Zaawansowany użytkownik
20-03-2014, 11:38
Zwiększ wartość  C -470p nogi 17i 16 tak aby zejść poniżej 100kHz ,przetestuj ok 800p mierząc "f"

almagra

  • 11519 / 5759
  • Ekspert
20-03-2014, 12:08
Włączę duży kondensator strojeniowy.

almagra

  • 11519 / 5759
  • Ekspert
20-03-2014, 12:21
Zauważa się również bardzo silny wpływ jakości kondensatorów blokujących zasilanie TDA,co zresztą nie dziwi.Na PIO jest o niebo lepiej niż na oryginalnych mini elektrolitach,ale dalsza chęć poprawy przez zbocznikowanie teflonami prowadzi na manowce.Dźwięk traci precyzję.A to mnie bardzo zastanowiło,zwłaszcza,że to pierwszy przypadek rozmywania,a nie porządkowania przez teflon z którym mam do czynienia.

Mati 94

  • 253 / 4993
  • Zaawansowany użytkownik
20-03-2014, 13:08
chyba nie odkryłeś, że dźwięk w dacu jest modulacją jego zasilania, zasilanie daca to tak jak wzmacniacza.
Almagra generator wewnętrzny można synchronizować , z wejścia (WS) noga nr 1 , tak robiono w starych grundigach,
to możesz też sprawdzić , bo sugeruje to że wystarczy 44khz.(przy pracy NOS) . Zasilani TO PODSTAWA.
Sony daje małe szanse , ze względu na mechanizm, a pracujemy tu w czasie rzeczywistym , nie jak cd-ROm sto razy po tej samej ścieżce.

jjurek

  • 2067 / 6035
  • Ekspert
20-03-2014, 13:39
Chodzi o Grundiga 9009?

jjurek

  • 2067 / 6035
  • Ekspert

Mati 94

  • 253 / 4993
  • Zaawansowany użytkownik
20-03-2014, 14:57
Dokładnie o to chodzi

Mati 94

  • 253 / 4993
  • Zaawansowany użytkownik
20-03-2014, 15:00
Pasowało by sprawdzić , co jest lepsze, czy single generator ,podłączony do pinu 16 . A może synchronizacja z(WS).
Nie robiłem takiej próby.

jjurek

  • 2067 / 6035
  • Ekspert
20-03-2014, 15:05
Kiedyś próbowałem tego grundigowskiego patentu.
Zmiany w dzwięku są.

PS. TDA jest kostą bardzo kapryśną i czułą na wszelakie zmiany.
Z 16/18 bitowców PCM (54,56,58)  można wyciągnąc niegorszy dzwięk przy dużo mniejszym nakładzie pracy i bez "sztuczek" elektronicznych.

Mati 94

  • 253 / 4993
  • Zaawansowany użytkownik
20-03-2014, 16:17
Między TDA a PCM-ami Burr-Browna , jest totalna różnica w architekturze.
Przy klasycznych zasilaczach(szumofonach) , różnice między nimi są, ale dopiero jakość zasilania ,robi różnicę.
Między PCM 54 a PCM56, różnice są niewielkie,kwestia wejścia równoległego czy szeregowego , i małych różnic w zasilaniu nie robi  zmian. Natomiast PCM 53 jest przynajmniej w budowie ciut lepszy, niestety nie porównywałem.