Audiohobby.pl

Relacja z odsłuchów w RMS.pl Białystok Maj

rms.pl

  • 365 / 3884
  • Zaawansowany użytkownik
26-05-2010, 13:33

Zgodnie z planem rozpoczęliśmy od porównania kolumn Triangle Kuma oraz Monitor Audio RX8 na okablowaniu XLO HT6-8. Stałym elementem zestawu były: przedwzmacniacz lampowy Pro-Ject Tube BOX II, wzmacniacz NAD M3 oraz gramofon Thorens TD309 z wkładką Goldring 1012gx. Do połączenia zastosowaliśmy interkonekty Wireworld Oasis 6.

Odsłuch rozpoczęliśmy referencyjnym utworem Closer autorstwa Steve'a Straussa ze stajni Stockfisch. Oba modele kolumn wykazały się w tym przypadku dobrym poziomem reprodukcji detali oraz ponadprzeciętną klarownością brzmienia. Kolejne utwory – zarówno rockowe granie Pearl Jam (Black, Alive) jak i łagodne popowe dźwięki (Coldplay, Madonna) pozostawiły wśród publiczności pewien niedosyt w kwestii przestrzenności brzmienia, chociaż zdaniem wielu ciekawiej zagrały Triangle Kuma oferując wiele interesujących doznań, szczególnie powyżej średnicy. Monitor Audio RX8 wzbudziły z kolei zainteresowanie osób, które cenią sobie pełny i dobrze kontrolowany i nisko schodzący bas. Grały zdecydowanie ciemniej, a przez to sprawiały wrażenie bardziej muzykalnych. Po przesłuchaniu utworów  z piątego albumu Bryana Adamsa „Into the fire” - Rebel oraz Remembrance Day wyciągnęliśmy kolejne wnioski.  Monitor Audio zaprezentowały ściślejsze brzmienie, za to Triangle były w każdym zakresie bardziej bezpośrednie, co w spokojniejszych i rozbudowanych utworach spotkało się z dużą aprobatą uczestników odsłuchów. Postanowiliśmy uznać konfrontację za remisową i przejść do testowania możliwości samego gramofonu Thorens TD 309 korzystając z kolumn z wyższej półki – Cabasse Majorca MC40 oraz KEF XQ40.

Cabassy zagrały spokojnie i bardzo naturalnie zachwycając mięsistością średnicy oraz muzykalnością. Ich niewymuszone brzmienie bardzo dobrze wpasowuje się w analogowy charakter muzyki. Przy okazji dokonaliśmy wymiany okablowania na Xindak FS2, co jeszcze polepszyło charakter brzmienia pod względem płynności i delikatności. Jednak nie poprzestaliśmy na tym. Wszystkich kusił czarny koń ostatnich odsłuchów – KEF XQ40. Przy tej okazji skorzystaliśmy z uprzejmości Forowicza Walucha, który przyniósł ze sobą przedwzmacniacz CS BLUE  i tym samym doszliśmy do końca naszych poszukiwań.

Zwycięzcą wieczoru okazało się zestawienie – kolumny KEF XQ40 wraz z okablowaniem Xindak FS2 napędzane gramofonem Thorens TD309 z Goldringiem 1012gx i przedwzmacniaczem CS BLUE oraz interkontektami Wireworld. Jak zauważył Jeden z Forowiczów - nagrania na końcu zagrały fantastycznie, a powietrze wypełniło się i drgało muzyką w najlepszym znaczeniu tej metafory. Dynamika idealnie połączyła się z wybrzmiewaniem, szybko prowadzona i precyzyjnie kontrolowana linia basów niczym nie umniejszała silnego przekazu ze średnicy. Nic też nie zakłócało misternie budowanej szczegółowości górnych rejestrów. Scena muzyczna generowana przez opisywany zestaw była najmocniej oczekiwanym elementem odsłuchów. W końcu pełna satysfakcja! Rzuciliśmy się w wir przebojów The Police – Roxanne i Walking On The Moon dobitnie pokazały klasę zestawu. Każdy instrument znalazł się tam, gdzie chcielibyśmy się go spodziewać, a głos Stinga zabrzmiał pełnią szlachetności i charyzmy. Następnie z przetworników KEFa popłynęły utwory z repertuaru Tracy Chapman - Fast Car oraz Talkin' Bout A Revolution, które zachwyciły wszystkich magiczną wręcz przestrzenią muzyczną połączoną z aksamitnym soulowym brzmieniem wokalu i były odgrywane jeszcze kilkakrotnie tego wieczoru. Na deser zaserwowaliśmy żelazne uderzenie czarnego rocka - Iron Man'a od Black Sabbath i... krainę łagodności – album Love Is The Answer Barbry Streisand i Diany Krall. Oba wykonania spotkały się z zadowoleniem i wyrazami satysfakcji ze strony uczestników odsłuchów.
   Za ich aktywne uczestnictwo, niezliczoną liczbę przyniesionych albumów i serdeczne rady jak zawsze dziękujemy.

Rafał Koc - RMS.pl
Pozdrawiam Andrzej