Audiohobby.pl

Spotkania kameralne miłosników prawdziwego brzmienia muzyki

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
31-07-2008, 11:20
Miałem okazję w ten weekend spotkać się z kolegą z sąsiedniego forum audiostereo które usiłowało w ramach komercji pokłócić i podzielić ludzi, mnie tam zablokowano na amen-taka śmierć obywatelska, gościu żyje ale dla nikogo go nie ma :)

Ale jak widać undeground działa i nikt nam nie będzie mówił którą strona ulicy mamy chodzić i z kim sie spotkamy i na czym mamy słuchać!

Tak ze zapraszam do tego wątku poszczególne grupy regionalne myślę że muzyka nas połączy ponad "interesikami co niektórych" i znajdziemy wiele deóg prowadzących do tego samego celu-po prostu muzyki

Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
31-07-2008, 11:29
W ramach informacyjnych umieszczę wyczerpującą recenzje kolegi   Nothingface Spotkanie było Sosnowiecko-Krakowskie w ramach połączeń ponad podziałami



"W ostatnią niedzielę odbyło się spotkanie,jako że miało miejsce w Sosnowcu pozwolę sobie na relację w tym wątku.No i ostatnio coś jakby ciszej w grupie zagłębiowskiej...
Głównym celem odsłuchu było sprawdzenie możliwości monobloków Audiomatus AM250 rodzimej produkcji.To końcówki mocy oparte na modułach IcePower firmy Bank&Olufsen,te impulsowe wzmacniacze zalicza się do tzw. klasy D.
Pierwszy akt weekendowego meetingu odbył się jednak w Krakowie.Tam ugościł mnie forumowicz Rafael nieobecny już na tym forum,"oddelegowany" do audiohobby.pl
Urządzenia biorące udział w odsłuchu krakowskim:
-odtwarzacz Meridian 506.24
-odtwarzacz Kenwood 9010-w roli transportu
-przetwornik CEC DX51
-preamp pasywny Audiomatus PP03
-monobloki Audiomatus AM250
-kolumny Sansui SP-5500X (w ciągłej modyfikacji Rafaela),70-cio litrowe skrzynki,praktycznie z oryginalnej wersji ostały się jeno średnio-wysoko-tonowiec,zwrotn ica i obudowa którą w niedalekiej przyszłości ma zastąpić coś solidniejszego i stabilniejszego.
-okablowanie to IC DIY by Rafael,kable głośnikowe studyjne miedź/aluminium 1,5mm2
-pokój 36m2,nieźle wytłumiony.

Dźwięk jaki wydobywał się z systemu Rafaela nie wgniatał w kanapę swą potęgą.Bas,to podejrzewam za sprawą akustyki i kubatury pomieszczenia,imponował konturami,punktualnością,brako wało mu jednak wypełnienia i zejścia o dwa "stopnie" niżej.Średni zakres pasma to ekspozycja detali podanych w lekki i przejrzysty sposób,rozdzielczość też nie zawodziła,nie pojawił się tu cień chaosu nawet w cięższym repertuarze (Dream Theater "Falling Into Infinity").Wyższe rejestry zachowywały równowagę w stosunku do reszty podzakresów i nie atakowały nadmiarem a i uczucia niedosytu też nie zostawiały.
Dźwięk bardzo przestrzenny,stopniowanie planów i lokalizacja źródeł jednak nie zachwycały,a przyczynę,jak sugerował Rafael,należało by upatrywać w dosyć dużej odległości między linią głośników a miejscem dla słuchacza.
Grały na przemian dwa źródła,Meridian i dzielony Kenwood/CEC.Obydwa spisały się w tej roli znakomicie,Meridian moim zdaniem dołożył trochę mięsiwa i wagi do momentami zbyt delikatnego brzmienia systemu.Kenwood w roli transportu zaimponował praktycznymi zaletami:błyskawicznie i bez zająknięcia odczytywał każda płytę i bezszelestnie pracującym mechanizmem podajnika płyt.
Konkludując:brzmienie w/w systemu to relaks,lekkość,przejrzystość.K olejne modyfikacje głośników Sansui jak i dobór docelowego źródła u Rafaela powinny iść zdecydowanie w kierunku "dociążenia" masy niskich tonów.

W okolicy południa zabraliśmy komplet Audiomatusa pod pachę i do Sosnowca.Tu będzie znacznie więcej o monoblokach gdyż zagrały z resztą dobrze mi znanego systemu.
Urządzenia biorące udział w odsłuchu sosnowieckim:

-CD Meridian 506.24
-pre lampowy Phast
-pre pasywny Audiomatus PP03
-monobloki Audiomatus AM250
-okablowanie:IC DIY,głośnikowy Furukawa LaScala,sieciówki DIY na Lapp\'ie,listwa zwykła
-pokój ok.15m2,średnio wytłumiony z niezbyt przychylną akustyką dla niższych częstotliwości.

Pierwsze wrażenie po włączeniu monobloków w resztę toru to niesłychanie nisko schodzący bas,w połączeniu z nienadzwyczajnymi parametrami akustycznymi pomieszczenia wydawał się wręcz monstrualnych rozmiarów,często wpadał dodatkowo w nieprzyjemne wibracje,dudnił,brumił...
Rafael co rusz wynajdował nowe rozwiązania na poskromienie basiska,ten jednak w żaden sposób nie chciał dać za wygraną.Było odchylanie kolumn wzdłuż osi poziomej,pionowej,podkładanie czasopism zamiast jednej pary kolców...koniec końców dwie gąbki wylądowały w otworach BR a głośniki "patrzyły" do góry o ok. 20stopni odchylone od ich osi pionowej.Zaczęła grać muzyka.
Zacznę od tego co mnie się najbardziej podobało w dźwięku reprodukowanym przez końcówki.Lokalizacja źródeł przy dobrej realizacji nagrań była wręcz referencyjna,odseparowane instrumenty można było wskazywać bez zastanowienia palcami.Podobnie wcześniej u mnie wpięta w tor zachowywała się hybryda Unison Research Unico Secondo,jednak w przypadku monobloków była to przynajmniej klasa wyżej.Bowersy bez problemu "zniknęły" z pokoju i raczyły szerokim planem wszerz i wgłąb.
Barwy instrumentów mocno podkreślone,czasem za bardzo może,ale o nieznaczne podkolorowanie posądził bym raczej pre lampowe.Za to nie słychać było cienia osuszenia,jałowości w przekazie.
Dynamika bez jakichkolwiek zastrzeżeń,monobloki bez najmniejszych nawet kłopotów i z dużą jeszcze rezerwą napędzały monitory z którymi na przykład kiedyś u mnie nie za bardzo dawał sobie radę Creek Classic 5350se.
Średnie tony,niezwykle czyste,pozbawione jakiegokolwiek bałaganu.Wokalizy oddane w sposób szalenie sugestywny.
Góra pasma...była bardzo słyszalna,tu o sobie dały znać aluminiowe tweetery bowersów,nie odnosiło się jednak wrażenia aby zachwiana przez to była równowaga tonalna,skoro ten zakres pasma został na płycie zarejestrowany należy go odtworzyć.Sposób reprodukcji najwyższego zakresu bardzo precyzyjny,gaśnięcia talerzy natychmiastowe,dłuższe wybrzmienia słychać było natomiast odpowiednio długo a wszystko bez cienia zapiaszczenia czy ostrości.
Odsłuch trwał ok. trzech godzin,a z tego sporo czasu pochłonęły zabiegi związane z optymalnym ustawieniem kolumn więc nie pokuszę się o daleko idące wnioski co do brzmienia końcówek Audiomatusa.
Wybaczcie też momentami zbyt ogólnikowo ujęte zagadnienia,starałem się jedynie opisać aspekty w brzmieniu monobloków które wyróżniały je na tle wcześniej grających u mnie wzmacniaczy czy końcówek mocy.
Należało by dodać,że estetyka i solidność wykonania monobloków budzą szacunek.

pozdrawiam.oct."
 
Koledze Nothingface dziekuję za miłe spotkanie

Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
03-08-2008, 18:33
Muszę trochę obronić swój sprzęt mimo że grało właśnie tak

>Dźwięk jaki wydobywał się z systemu Rafaela nie wgniatał w kanapę swą potęgą. Bas,to podejrzewam za sprawą >akustyki i kubatury pomieszczenia,imponował konturami,punktualnością, brakowało mu jednak wypełnienia i >zejścia o dwa "stopnie" niżej

No cóż głośniki 15" z dobrą membraną to nie wszystko nawalił ksiegowy z Sansui :) po prostu w porównaniu z byłymi celulozowymi 50wat nisko tonowcami te włożone 100W z membraną z EPCD po prostu wyglądały jakby im ktoś magnes ukradł, wyjęte głośniki pole magnetyczne naprawdę miały bardzo silne i sadzę że jedynym tutaj wyjściem będzie dołożenie drugiego kompletu tych magnetycznie odchudzonych głośników ( i tak planowałem zwiększenie litrażu ) także efektywność i kierunkowośc zwiększy się także na najniższych częstotliwościach a powierzchnia pracująca będzie 2x większa, nie wiem czy jest sens kombinowania z TL w bardzo dobrych głośnikach von Schweikert Vs-5 nie podobała mi się ta ściana basu tak że pewnie zostanie układ BR tylko ten litraż planowałem z 70l zwiekszyć na 190 a tutaj to pewnie trzeba będzie zrobić z minimum 320l

>Dźwięk bardzo przestrzenny,stopniowanie planów i lokalizacja źródeł jednak nie zachwycały,a przyczynę,jak >sugerował Rafael,należało by upatrywać w dosyć dużej odległości między linią głośników a miejscem dla słuchacza

No cóż pisałem że powoli wszystko w kolumnach wymieniam http://audiohobby.pl/topic/4/578/1   i po pomiarach robionych dopiero teraz -wyszło mi że: to co mnie wcześniej interesowało czyli 15" Sansui pracujące do 1kHz i 3" Dynaudio D76 AF  od1-5kHz grają na prawdę dobrze a te 3" kopułki super co zauważyłeś
>Średni zakres pasma to ekspozycja detali podanych w lekki i przejrzysty sposób,rozdzielczość też nie >zawodziła,nie pojawił się tu cień chaosu nawet w cięższym repertuarze (Dream Theater "Falling Into Infinity")

Niestety to co zostało średnio wysoko tonowego 5-13kHz po pomiarach pokazało że głośniki nie są dobrze sparowane [ewentualnie warto jeszcze pomierzyć kondensatory w zwrotnicach-nie mam czym. Można przełożyć średnio wysoko tonowe tubowce ( 3"x7" 65W 8Ohm -możecie polecić coś lepszego  o efektywności 98dB myślałem o wstędze ale podchodzę do niej jak do jeża) do pomiaru ale są pięknie założone na kleju tkaniną anty dyfrakcyjną i nie chciał bym na razie 2 dni roboty rozbebeszać ]
Są następne konkluzje powyżej 5kHz efekt lokalizacji właśnie bierze w łeb z w/w powodu Przy szerokich ściankach jednak warto zostać także dla lepszej lokalizacji z parą średnio tonowców (jak w oryginale) pracujących poziomo w układzie d\'Apolito, tak że znów wydatki :(

Co do mojego Kenwooda9010 to na jak na razie dla mnie referencyjnym systemie słuchawkowym naprawdę można wyciągnąć dużo więcej tylko nie wiem czy bym chciał żeby na kolumnach wszystko tak masywnie grało basem ;)
CEC DX51 kolegi rocha (zresztą właściciel wyraża chęć sprzedania) bardzo dobrze się zachowuje przy klasyce,jazzie,paniach
Napęd 9010 Kenwooda pokazuje jeszcze klasę wyższą na innym DAC-u o którym na razie nie piszę bo chcę go jeszcze tanio kupić :) i tam jest masa dynamiki dobrej dla Audiomatusów  i dochodzi jeszcze większa analityka co też nie będzie problemem

cdn.





Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
03-08-2008, 23:21
Miałem okazje dziś godzinkę temu słuchać basu z dużych zestawów PA na Błoniach Krakowskich ,stałem jakieś 15 metrów od nich i co ano tak bas faktycznie miał wypełnienie ale z niskim zejściem to chyba nie bardzo, po prostu miało dmuchać na 60 Hz i tyle .Cała reszta muzyki to koszmarek zarówno średnie jak i wysokie tony mocno wycofane i kiepskie jakoścowo, typowo naruszona równowaga  tonalna na stole mikserskim, miało się towarzystwo w rytm DJ-a dygagać ot co. Zastanowiłem się tak na spokojnie jak by to u mnie wyglądało ? Zapasu mocy to te 250 W Audiomatusy raczej miały kolumny też wysoko efektywne-także więc gdzie pies pogrzebany ano brak tej górki na 60Hz czyli po prostu wpinam nie audiofilsko equalizer w tor robię to samo co pan realizator dziś na błoniach i mi trzepie portkami 37,5 cm membrana może pracowąć +,- 1,5cm (na godzinie 8 to to raczej sobie coś tam drobniutko wychyla się. Tylko małe pytanie jak długo tak będę całej muzyki słuchał i czy sąsiedzi się nie wściekną. Wzmacniacza u mnie słuchaliśmy na 98dB Sansui góra na godzinę 8 na 36m 2 i podobnie na godzinie 8-  88dB  B&W 805 kolegi Nothingface na 15m2 A na gałce można było dość przez godzinę 12,15 do 18,nigdy jeszcze nie próbowałem i nie zamierzam na 12 idzie już z Sansui zwariować.

Co do ustawionych i w końcu skorygowanych B&W 805 to jednak brakowało mi dobrego przejścia miedzy nisko tonowcem a wysoko tonowcem-nie żeby jakaś dziura była, po prostu jednak dwie drogi cudów nie zrobią, zbyt duże rozpiętosci różnicy w wielkości głośników powodują to że cudów nie ma każdy dźwięk powinien mieć jednak zbliżony dla niego wielkością przetwornik. Moim zdaniem u mnie też by się przydał po drodze jakiś jeszcze 8" głośnik miedzy nisko tonowcem a średnio tonowcem w paśmie 400-1000Hz Tak duża 15" membrana dźwiękowi w granicy 600- 1000Hz najlepiej nie służy, tym bardziej że zaczyna pracę od 23Hz i rozpiętość 7 oktaw jest znaczna (przypomnę że na przykład ludzki głos wyżej pracujący o rozpiętości 4 oktaw to już bardzo rzadkie osiągniecie) Kiedyś Tonsil planował właśnie topową kolumnę 5 drożną bo przetworniki nie wyrabiały co do wysokiej jakości pokrycia całego pasma-jak pamiętamy na planach sie skończyło a dokumentację wcieło a raczej zwolnieni konstruktorzy zabrali z sobą.
W B&W brakowało mi jeszcze tych najniższych basów co to dwa razy dziennie może słychać, no ale nie wymagajmy cudów od tak małych kolumienek na dodatek na 15m2 po prostu ten najniższy bas nie ma prawa fizycznie zagrać.

W sumie Audiomatusy AM250 to taki zwierz co z każdym zawodnikiem zawalczy i potrafi wyciągnąć od przeciwnika jego ukryte talenty. Inaczej grały na studyjnych Yamachach NS690 z karty Lynxa pokazując rewelacyjnie czerń,świetną lokalizację i świetne wysokie tony , moich przerabianych Sansui SP5500x trzymając za pysk najniższy bas i na razie pokazując piękną średnicę cudne wokale a jeszcze inaczej na  B&W 805 robiąc z nich monitory średniego pola z bardzo dobrą lokalizacją, prędkością na basie. Z ciekawostek w przeciwieństwie do mojego starego Sonyego TA-F770ES pogłaśnianie ponad połowę mocy nie robi na nim wrażenia gra czysto i bez zadyszki, Soniak przechodząc z klasy A w AB niestety coś takiego dostawał i to nie był fajny dżwięk. Ciekawe jakby zagrały bezpośrednio napędzane Nagrą CDC z takimi np Dynaudio Evidence lub Wilson Audio Sophia

Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

discomaniac71

  • 275 / 6106
  • Zaawansowany użytkownik
04-08-2008, 12:06
W zwiazku z tym co dzieje sie na audiostereo powaznie zastanawiam sie nad przeniesieniem idei spotkan krakowskich na audiohobby.pl

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
04-08-2008, 12:18
>> discomaniac71, 2008-08-04 12:06:48
Po to powstał także ten wątek tak że silna Grupa Krakowska jest mile widziana

Zapraszam do wpisów

Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lancaster

  • Gość
04-08-2008, 12:26
W Ponaniu tez nie spimy :)

Info od znajomego :
"Mam pomysł, zeby urządzić male, 2, 3 dniowe domowe miniaudioshow. W któryś weekend. Miałbym caly, niezamieszkały dom do dyspozycji. Dól 40m/kw salon, góra 4 pokoje 2x13m2 i 2x15m2.

Na razie jestem w szwecjii, ale jak wroce (mysle za ok 2,3 tyg) to mozna by cos zaczac organizowac... "

...na razie sezon urlopowy, ale zapowiada się nieźle...oj nieźle :)
...w razie czego oczywiscie obszerne relacje :)

\'Wiadomo, ze taki a taki pomysl jest nie
    do zrealizowania. Ale zyje sobie jakis
    nieuk, ktory o tym nie wie. I on wlasnie
    dokonuje tego wynalazku.\'

majkel

  • 7477 / 6103
  • Ekspert
04-08-2008, 12:55
Ja myślę, że nia ma co wskazywać (nieistniejących zresztą) grup krakowskich, poznańskich, itp. Kto ma pomysł, lokal, ciekawy sprzęt do zaprezentowania, niech rzuca hasło w tym lub innym wątku, i niech się spotkania odbywają, pod obojętnie czyją batutą, niech nas łączy hobby, a nie dzielą prywatne koligacje.
Ze względów czysto praktycznych byłbym za zregionalizowaniem wątków odnośnie spotkań, bo jak dojdzie do omawiania kwestii organizacyjnych - nie daj Bóg meetingów mających się odbyć jednocześnie w różnych miejscach - to się w wątku zrobi straszny bałagan - organizacyjny i opisowy. Przemianujmy może ten wątek na "Krakowskie spotkania przy dobrze odtworzonej muzyce" czy jakoś tak?

discomaniac71

  • 275 / 6106
  • Zaawansowany użytkownik
04-08-2008, 14:02
majkel czy komus sie to podoba czy nie grupa krakowska istniala dokad nie pojawili sie tacy ktorzy chcieli ja zniszczyc od podstaw. Bylismy zapraszani tu i tam dostawalismy sprzet do odsluchu itp itd. Jak sie ktos chce do czegos przyczepic zawsze sobie cos znajdzie. Najgorsze ze w tzw realnym swiecie wszystko bylo w porzadku. Mowiac oglednie kilku osobnikom zabraklo jaj.

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
05-08-2008, 10:31
>> discomaniac71

No widzisz że jednak rozłam to tak że Ty robisz, mogłeś spokojnie tu pisać ale jak widać kolejny raz koniecznie coś trzeba podzielić może załóż jeszcze wątek "Krakowska grupa Podgórze", rochu założy Silną Grupę Kryspinów i będzie jak w tym powiedzonku "gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania"

Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lenam

  • 531 / 6104
  • Ekspert
05-08-2008, 10:45
E tam, zaraz rozłam. Jeden kolega zaczą sobie dworować z Disco, który się tradycyjnie nabzydyczył i tyle. Myśmy potem z rochem trochę dodali oliwy do ognia, no bo jednak nie można pozwolić na brak poczucia humoru w kosmosie, to w końcu największy grzech.

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
05-08-2008, 11:10
>>discomaniac71

Jak znam życie to koleżanka Lidka, to ktoś z żartownisiów "z grupy posiadającej samochód"
Zupełnie nie rozumiem Disco o co sie obrażać; też nie mam samochodu i jest mi z tym całkiem dobrze. Może pomyśl, ostatnio co tydzień pół tysiąca trupów na drogach-czyżbyś marzył o takim hazardzie ;)

Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mark11

  • 356 / 6106
  • Zaawansowany użytkownik
05-08-2008, 11:26
>> Rafaell, 2008-08-05 11:10:21
Szkoda Rafaellu, że to jakieś "farbowane transy" bo nigdy zbyt wiele audiofilek (zwłaszcza młodych) w naszym dość hermetycznym gronie.
Markus

Rafaell

  • 5033 / 6100
  • Ekspert
05-08-2008, 11:29
Widocznie tak ma być kobiety bywają bardziej praktyczne i wolą brylanty w platynie i wyjście do miasta -maja głowę na karku :)
Rafaell

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mark11

  • 356 / 6106
  • Zaawansowany użytkownik
05-08-2008, 12:21
>> Rafaell, 2008-08-05 11:29:54
No tak ale Panie lubią też wino i romantyczną muzykę, do tego zmrok za oknem i.t.p. ..., chyba coś mi się popiepszyło.
Markus