Audiohobby.pl

NAD 6340

Hammer

  • 4866 / 2504
  • Ekspert
12-01-2023, 10:13
akurat tam w tym miejscu powinien być smar i cały pasek się upieprzy smartem..... a jeśli smaru nie ma to powinien być.....

chorazy3

  • 1690 / 1807
  • Ekspert
12-01-2023, 10:21
Po wymianie pasek można wytrzeć patyczkiem z IPA a smar tam nowy dołożyć.
Paweł

Hammer

  • 4866 / 2504
  • Ekspert
12-01-2023, 11:06
Taaa, a może przy okazji coś nasmarować jak się rozbierze.... kółko funkcyjne, oś capstana itd......przeciąganie to nie jest dobry pomysł, jak pasek założysz to usmaruje już koło zamachowe i silnika potem lipa z pęedkościami.

Matys

  • 13 / 682
  • Nowy użytkownik
12-01-2023, 20:10
Dzięki za porady. Niestety problem chyba grubszy, bo pasek sobie siedzi, ale silnik tylko przez moment po włączeniu się obraca. Potem cisza. Coś pewnie w elektronice.

Matys

  • 13 / 682
  • Nowy użytkownik
12-01-2023, 20:19
Odbojnik tez jakiś umęczony

Hammer

  • 4866 / 2504
  • Ekspert
31-12-2023, 13:32
Powrócę do ostatniego 5340 jaki przyjechał z tej Szwecji czy Danii , naprawa kieszeni i pina jednak muisiała być zrobiona od nowa bo samo klejenie tego pina do blokowania kieszeni po prostu odpadła.
Cyjanopan na szybko przetrzymał może z pół roku.
Miałem więcej czasu to zrobiłem to w końcu jak Enki nakazał....raz a porządnie.

Tego bolca wraz z kieszenią nawierciłem i osadziłem na kleju i wraz z klejem do modeli Tamiya, temat opisany w dziale Serwis kieszeni.

Trzyma to jak głupi się płotu i przeżyło to już sporo trzaśnięć drzwiami z kasetą.
Przy okazji porządna kalibracja zapis odczyt, wcześniej rolka poszła do zmiany na nową, pasek jaki był wcześniej rozpadł się i dałem jest nowy.
Po testach ładnie to gra, rozgrzało się .
Wkurzały mnie wskaźniki i co ? okazało się ze używając kasety serwisowej poziomu odczytu, sygnału z generatora, da się ustawić je równiutko, trochę to trwało w ciemnościach aby diody zapalały się równo na 0dB, ale efekt bardzo zadawalający jest, sprawdziłem na innych pieczołowicie ustawionych deckach i równomierność jest "wzorowa"

Jak ktoś ma taki magnetofon to tak...badziewny wygląd z plastykową czołówką, badziewny licznik mechaniczny, wyświetlacz na diodach jak w starym ZRK, kieszeń której kultura pracy nie obowiązuje....... a jak się wyjmie mechanizm to śmiechem zabija.......wiele walkmanów ma bogatszy, tutaj prostota jest tak daleko posunięta że bodajże po odkręceniu 5-6 śrubek rozpada się na czynniki pierwsze, chassi z pstrokatej blachy, brak plastykowych wklejek
Ale ... to nawet b. dobrze gra.
I to jest C.U.D.


RetroTape

  • 637 / 1014
  • Ekspert
14-05-2024, 22:33
Wspomnę jeszcze że mechanizm (myślę że inne modele także) nie ma hamulca przy lewej szpulce. Firma zastosowała dziwne rozwiązanie, nakładając pod nakładki na które wchodzą szpulki, kleisty smar który z czasem mocno gęstnieje i przewijanie jest mocno utrudnione. Smar usunąłem a pod lewą nakłdkę założyłem na oś filcową podkładkę. Działa b.dobrze.Taśma przy stopie nie odwija się.
Nie wiem czy kolega Stanis zagląda jeszcze na forum, ale jeśli tak to miałbym prośbę o dokładniejsze opisanie/pokazanie tej podkładki filcowej. Jak ona jest dokładnie założona i w które miejsce wchodzi, jakiej jest grubości. Od dłuższego czasu męczę się z tym hamulcem lewego talerzyka i nie znalazłem jeszcze sensownego rozwiązania, nie chce mi to zadziałać (próbowałem już różnych podkładek), niestety lewa rolka nie hamuje przy przewijaniu.

Destroyer

  • 358 / 1523
  • Zaawansowany użytkownik
15-05-2024, 10:11
Stary Stanis to teraz nowy Destroyer.
Tego decka robiłem kiedyś mojemu koledze.
Wymontuj lewą szpulkę i na oś dopasuj odpowiedniej grubości krążek z filcu.Cały knyf polega na tym żeby grubość filcu była odpowiednia czyli taka że szpulka zmieści się na osi i da się ją zabezpieczyć przed wypadnięciem i opór podczas przewijania i włączonego play był nie za słaby i nie zbyt mocny.Filc zamontuj między tylną ścianką kieszeni a końcówką szpulki.
Robiłem to metodą prób i błędów,tak po amatorsku. 
Stach

RetroTape

  • 637 / 1014
  • Ekspert
15-05-2024, 14:10
Dzięki za odpowiedź, teraz już wiem kto jest kim :)

Chodzi właśnie zapewne o tą grubość, bo musi być ona dość precyzyjna. Ja już kilka razy próbowałem, dawałem samą podkładkę nieprzyklejoną, podklejoną od strony szpulki, od strony tylnej ścianki, nawet 2 cieńsze podkładki i efekt był niezadowalający. Wymyśliłem, że może mam jakiś marny filc, jutro pojadę do do sklepu budowlanego i kupię różne, będę walczył dalej, bo mnie to denerwuje. Może się skończy na zrobieniu hamulca na pasek jak zrobił kolega pień w temacie o Nakamichi BX-150E.

Krzysztof_M

  • 1552 / 5496
  • Ekspert
15-05-2024, 20:22
Dzięki za odpowiedź, teraz już wiem kto jest kim :)

Chodzi właśnie zapewne o tą grubość, bo musi być ona dość precyzyjna. Ja już kilka razy próbowałem, dawałem samą podkładkę nieprzyklejoną, podklejoną od strony szpulki, od strony tylnej ścianki, nawet 2 cieńsze podkładki i efekt był niezadowalający. Wymyśliłem, że może mam jakiś marny filc, jutro pojadę do do sklepu budowlanego i kupię różne, będę walczył dalej, bo mnie to denerwuje. Może się skończy na zrobieniu hamulca na pasek jak zrobił kolega pień w temacie o Nakamichi BX-150E.
W przypadku CR-2 tutaj ratowałem się kordonkiem w formie hamulca, który dla przewijania jest luźny i hamuje jedynie w czasie normalnego przesuwu taśmy.
http://audiohobby.pl/index.php?topic=14587.msg486644#new
α β Σ Φ Ω ℧ μ π °C ± √ ² < ≤ ≥ > ^ Δ −

RetroTape

  • 637 / 1014
  • Ekspert
16-05-2024, 22:08
Hamulec z kordonka pierwsza klasa :)

Udało mi się zrobić działający z filcu. Musiałem zaopatrzyć się w nowy filc, korkobory i dobrać odpowiednie wymiary. Zadziałała podkładka, która powstała ze sklejenia dwóch sztuk o średnicy 15 mm z zakupionego zestawu (nazywał się Beast więc byłem dobrej myśli). Najpierw w każdej z nich wyciąłem korkoborem otwór o średnicy 7mm. Po sklejeniu obu, grubość podkładki miała 4 mm. Taki twór założyłem na lewą szpulkę i sukces, w końcu wszystko działa jak należy.

Załączam zdjęcia z prac.

Krzysztof_M

  • 1552 / 5496
  • Ekspert
16-05-2024, 23:09
Gratulacje przewalczenia problemu .... i dzięki, ponieważ dowiedziałem się co to jest korkobor :)
α β Σ Φ Ω ℧ μ π °C ± √ ² < ≤ ≥ > ^ Δ −

Destroyer

  • 358 / 1523
  • Zaawansowany użytkownik
17-05-2024, 13:27
Zrobiłeś to prof. Ja tak precyzyjnie nie zrobiłem ale i tak działa po dziś dzień.
Stach

AUDIOTONE

  • 9890 / 6043
  • Moderator Globalny
17-05-2024, 13:58
Super to wyszło ;-)
Gratuluję uporania się z problemem.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

RetroTape

  • 637 / 1014
  • Ekspert
17-05-2024, 22:19
Dzięki, starałem się jak mogłem :)

NAD'a kupiłem już wiele miesięcy temu, ale co chwilę miałem z nim jakiś kłopot, niestety nie zawsze szybko dało się sprawę rozwiązać. Na początku myślałem, że to będzie formalność, paski, rolka, czyszczenie i kalibracja. Niestety nie, było sporo drobnych problemów, które łącznie zabrały dużo czasu.

Sprawdzałem różne paski napędowe i wybrałem najlepszy. Zwycięzca, dający parametry fabryczne to QDB0333A Panasonic dostępny w north, niestety ostatnio bardzo podrożał. Potem kombinacja ze smarem na osiach, był też problem z rolką, kupiona na znanym portalu ma szerokość 8 mm, a oryginalna 8,3 mm - trzeba było dobrać podkładkę. Do tego w zależności w którą stronę była włożona do ramienia, raz guma sięgała głębiej, raz płycej (brak symetrii patrząc z góry) i taśma nie szła przez środek rolki tylko mocno przy krawędzi gdy była w złą stronę. Magnetofon wymagał solidnego czyszczenia wszystkich styków sterujących, przycisków, miał zakleszczony capstan na starej rolce co spowodowało w nim wżery - trzeba było polerować. Na końcu ten nieszczęsny hamulec. Jedynie kalibracja przeszła bez problemów, w zasadzie nic nie trzeba było zmieniać.

Najważniejsze, że teraz wszystko działa jak trzeba i gra pięknie :)

Robiłem sporo zapisków, bo nie wszystkie wymiary były w temacie, załączam swoje zestawienie:

Pasek capsan:
typ: płaski
długość po złożeniu na pół: 92 mm
średnica: 58 mm
szerokość: 3 mm
grubość: 0,6 mm
Możliwość zakładania paska bez demontażu napędu: TAK
Dostępny zamiennik wysokiej jakości - QDB0333A Panasonic

Pasek licznika:
typ: kwadratowy
długość po złożeniu na pół: 122 mm
średnica: 78 mm
grubość: 1 mm
Możliwość zakładania paska bez demontażu napędu: TAK

Rolka:
średnica: 13 mm
szerokość: 8 mm (oryginalna ma 8,3 mm zalecana podkładka 0,3 mm na ramieniu)
otwór: 2,5 mm
Możliwość zmiany rolki bez demontażu napędu: TAK

Smar na osie:
gęsty i lepki np: ŁT43, wazelinowy M-614 itp, silikonowy jak do napędów też działa ale jest nieco za rzadki

Hamulec lewej szpulki:
materiał: filc
średnica: 15 mm
otwór w środku: 7mm
grubość: 4 mm
« Ostatnia zmiana: 18-05-2024, 00:16 wysłana przez RetroTape »