Audiohobby.pl

Co się dzieje z moim netem?

  • Gość
09-10-2010, 19:31
Od miesiąca ześwirował - rozłącza mnie co parę godzin.
Restartuję modem, wchodze w panel sterowania, połaczenia sieciowe - obsługa.
Mam zmienny IP. Napraw - naprawia (ale nie zawsze). To jest cykliczne.
Zadzwoniłem do operatora - powiedział, że z ich strony wszystko w porzadku - nie ma przerw w dostarczaniu sygnału.

Stawiać system? A może coś się porąbało w konfiguracji?

Vinyloid

  • 2470 / 5320
  • Ekspert
09-10-2010, 22:00
Od kilku dni miałem to samo więc w końcu delikatnie poskrobałem nożykiem drut od kablówki i pomogło (nie pierwszy raz zresztą). Nie wiem czy to miedź się utlenia czy przewód nie ma dobrego kontaktu w gnieździe modemu, w każdym razie działa. Co ciekawe telewizja chodzi cały czas dobrze. W końcu chyba wymienię ten kabel bo już mnie to wkurza.

szwagiero

  • 2240 / 6107
  • Ekspert
09-10-2010, 22:04
A kto jest Twoim dostawcom i czy korzystasz z modemu czy routera?

  • Gość
09-10-2010, 22:36
Szwagiero - z asterszity, modem stoi za kompem - teraz gadałem z kumplem na skypie - trup zerwane połączenie.
Rozłaczam modem - elektryka.
Chyba postawię system. Nic nie zmienio się w providerze.

reactor

  • 1649 / 5546
  • Ekspert
09-10-2010, 23:32
Ciężko powiedzieć co może być powodem takich dolegliwości, ale mogę powiedzieć, że miąłem podobne problemy z internetem: co kilka godzin internet "znikał" pozostawał jedynie restart modemu przez wyciągnięcie wtyczki. Operator po wielu interwencjach z mojej strony (również znajomych z tej sieci) stwierdził, że modemy w które sam wyposażył klientów nie współpracują z wyższymi przesyłami, zalecił bezczelnie kupno routera . Kupiłem a i owszem, działa a i owszem. :(

Ged

  • 1723 / 6107
  • Ekspert
10-10-2010, 11:34
Miałem podobnie, to był modem, gość z kablówki przyznał szczerze i wymienił na nowy. Oni kupują najtańszą chińszczyznę jaka jest dostępna.

grishnack

  • 849 / 6034
  • Ekspert
10-10-2010, 11:51
Ego-n>

Dzwoń do providera, niech ci modem wymieni. Miałem podobnie wymienili modem i net od tej pory śmiga.

szwagiero

  • 2240 / 6107
  • Ekspert
10-10-2010, 13:24
No więc jest tak jak piszecie, najbezpieczniej kupić jakiś niedrogi, ale porządny router wifi i mieć święty spokój, jeśli wtedy będzie zrywało, to będzie ewidentnie wina dostawcy. Wszelkie urządzenia dostarczane na start czy też w dziwnych promocjach to lipa. Ja miałem w netii i zrywało mi również połączenie na ich modemie, kupiłem router d-linka i nie było żadnych problemów później. Jakiś czas temu musiałem podpisać nową umowę z netią i przysłali mi ich router za 1 pln i na próbę go podpiąłem, teraz będę musiał wrócić do d-linka (choć nie chce mi się tego konfigurować), bo na stacjonarnym również czasem zrywa połączenie, zaś jeden laptop w ogóle nie daje się podłączyć po wifi (chyba że zdejmę wszelkie zabezpieczenia). Co ciekawe ten co się nie wbija przez wifi to dell na windowsie xp więc powinien działać bez kłopotu, natomiast drugi laptop macbook pro mimo odmiennego systemu działa rewelacyjnie.

foxbat

  • 1057 / 6108
  • Ekspert
18-10-2010, 14:23
jesli to aster to kablowka, jesli kablowka, zmien sobie MTU na 1476 i zobacz czy sie poprawi


---------------------------------------------
licza sie tylko podroby AudioSuchary!
"jamnik" - wyraz zakazany na audiostereo