Latem tego roku malem okazje porozmawiac z nie widzianym kilka lat znajomym...stare czasy, wspólne hobby - nie jedno :)
...ale jako ze tutaj teamatem do rozmów(najczęsciej) jest audio nie będę przynudzał o pogawędce przeciez :)
Kiedy sie ostatnio widzielismy pogrywal u niego dosć fajny system oparty o kolumny Esa Ostinato2, wzmacniacz Strussa i CD Roksana(z serii Caspian).
Dźwiek bardzo mi sie podobal wowczas, jak mniemałem za sprawa kolumn(ktore swego czasu Kilka dni temu spotykam faceta przypadkiem(:)) okazuje sie ze jakiś czas temu slucha rowniez na systemie skladajacym nie z MF(wzmacniacz A3.2, CD A3,5(? - nie jestem pewien, ale chyba dobrze zakodowalem) ) i kolumnach...ProAc D2 !.
Jezeli ktoś czytuje dział opinie pewnie widzial moją recke tych kolumn grających z nowa elektronika MF – wrażenia ogolnie byly pozytywne i bardzo OK.
Tym bardziej bylem ciekaw czy sie potwierdzą....i wiecie co....potwierdziły się :)
System gra naprawdę fajnie. Pomimo pomieszczenia gabarytami korespondującego z tym w TopHiFi nie zaobserwowalem efektu kompesji dynamiki przy duzym wysterowaniu jaki slychac bylo w warunkach salonu(być moze kolumny nie wygrzane, albo nowy MF nie radził sobie z kolumnami jak A3-ka, albo po prostu sluchalismy ciszej :))
W kazdym razie zarowno Depache Mode, jak NIN, czy muzyka operowa graly po prostu fajnie.
Czy mozna by sie do zegoś dowalić ? Alez oczywiście :)
Lista nie jest jednak dluga, a szczerze powiedziawszy wynajduję takowa bardziej z powodu na to ze nie do konca pozbyłem sę audiofilskiej maniery analizy.
Czy taki dźwiek sprawia frajde..... nie wiem jak podczas dluższego obcowania, ale podczas kilkugodzinnego odsluchu z cała pewnoscią tak.
Wiadomo, ze postawieni obok moi faworyci mozliwościami dynamicznymi(skala) jak i samym poczuciem/iluzją obcności wraz z muzykami w tej samej aurze jak i poczuciem obecności/zaistnienie instrumentu okazą sie byc „lepsi”(celowo w cudzyslowiu – za chwilę wyjasnię :)) ale przeciez niemal nikt nie stawia urzadzeń obok siebie, I w zasdzie jezeli dźwięk nas satysfakcjonuje to po co kombinowac ?
Pozytyw z takiego nie stawiania jest taki, ze mamy w domu system i on po prostu gra. - bez audiofilskiego biegania za „lepszym” rozwiazaniami.
Zresztą rozmawiajac wczoraj przy okazji odsuchu dowiedzialem sie ze w Poznaniu gra para Jamo909 – prawdopodobnie niedlugo będzie okazja do posluchania. Dxwiek bardzo sie podoba, ale pomieszczenie sie klania(i tu sie zgodze. Niedawno mialem spore odgrody u 20m> i dświęk byl za duzy. Nie mowiac o gabarytach samych konstrukcji, które nijak korespondowaly z blokową zabudową pokoju :))
Nekson Pass prywatnie slucha na OB(wczesniej na hornie) i swoim 4W wzmacniaczu, czy to oznacza ze jego X-watowe konstrukcje są „gorsze” ?
Jemu pewnie dają mniej przyjemnosci (mi raczej tez :)) do tej pory chyba jedynymi zbudowanymi o wspolczesne trendy kolumnami ktore moglbym miec w domu i na nich sluchac bez myslenia o rychlej sprzedazy(;)) byly Triangle. Spodobały mi sie niemal na dzien dobry....i wiecie co....jak sobie teraz myslę nad tym „fenomenem” to dochodze do wniosku ze Triangle tweeter mają osadzony w tubce, a średniotonwka jest na sexi harmonijkowym zawieszeniu....szybkie, precyzynie, ladne barwy, trzeba trche uwazać ne elektronikę(średnica musi byc podana dobitnie i gęsto zarazem) i gra fajnie.
Doszedlem jednak do wniosku ze jezeli system samoistnie potrafi sprawc przyemność a bierze sie ona np. nie z wizualizacji instrumentu(choc akurat ten Proac rozrabia :)) ale chocby z architektuy dźwięku to nie jest to zły pomysł na system(dla mnie dugi :)).
Wiem, wiem :) „Burczybasy” i te sprawy :) Moze i bezposrednich porownań nie wytrzymują, ale niektre potrafią być całkiem OK.
Najbardziej podobala mi sie odpowiedź kiedy zapytalem czy myśli o jakichś dopasionych kablach : „ale po co ?” Nie znam wielu audiofili ta mowiacych :) Najczescie są plany, plany, palny....
Facet wybrał zestaw bez dlugicj batalii, podniet wielomiesiecznych testow itp. Wybral w oparciu tylko i wylącznie o wlasne preferencje. Wyszedl fany dźwięk.
No wlasnie :) Życzę wszystkim kolegom takiego podejscia do audio.