Audiohobby.pl

Audiofilskie zwrotnice aktywne 3-WAY

Synthax

  • 2169 / 2093
  • Ekspert
26-11-2014, 00:11
Witajcie,
ktoś coś w temacie? szukam gotowców najchętniej możliwie najbardziej analogowej/prostej w konstrukcji z dobrym zasilaniem.

lancaster

  • 26407 / 3877
  • Administrator
26-11-2014, 07:32
Na czym ma polegac audiofilskosc tej zwrotnicy ?
Zwrotnica aktywna ma takie samo zadanie jak pasywna, jak bedzie spieprzona na etapie projektu albo wexmiesz "gotowca" ktory sie nie wstrzeli(a raczej sie nie wstrzeli) to zadne zlote czy diamentowe czy nawet z mdf ;-) kondy za 1Kzł/szt nie pomoga.
Po prostu trzeba ja zaprojektowac pod konkretne glosniki, projekt jest uwazam wiekszym wyzwaniem niz pasywna bo trzeba zrobic preamp, czsami kilkustopniowy w kazdej galezi ktory mozliwie malo kaszani.

Jak nie musi byc analogowa to wex Behringera (ok 1Kzl), masz do dyspozycji 6 kanalow z opcjami plynnego ustawiania opoxnien, zboczy filtrowm f podzialu, ew pulapki na spl. Mozna na tym dograc system

http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i1588,behringer,behringer-ultradrive-pro-dcx2496.html

jest jakas nowsza wersja widze z le na koncu nazwy, l to pewnie od luksus a e od exclusive :-)

marcinz

  • 184 / 2672
  • Aktywny użytkownik
26-11-2014, 09:06
Jest jeszcze minidsp (dac+dsp+zwrotnica). Siegfried Linkwitz poleca to do swoich projektów. http://www.linkwitzlab.com/LX521/DSP_challenge.htm
http://www.minidsp.com/products/minidsp-in-a-box/minidsp-4x10-hd

dvfsys

  • 15 / 3700
  • Nowy użytkownik
26-11-2014, 09:15
http://www.behringer.com/EN/Products/DCX2496LE.aspx :

The new DCX2496 “LE” version offers the same impeccable audio performance as the original DCX2496, but with reduced functionality as many customers do not require the digital inputs and outputs of the standard version

....i po ekskluzywnym luksusie.

Synthax

  • 2169 / 2093
  • Ekspert
26-11-2014, 09:46
Widzisz Lan, na każdym centymetrze swojego tory dbam o prostotę. Tam gdzie mogę chcę mieć lampy, zero bajerów. W zwrotnice cyfrowe oferują masę op-ampów, konwersję sygnału z A/D i potem znowu konwersja itd... A stosowanie sprzętu cyfrowego do którego się wpuszcza sygnał analogowy mija się z celem bo traci się bity danych przy regulacji poziomów...
Unikam studyjnego suchego dźwięku a la Mytek. A cyfrowa zwrotnica za 1000-2000 PLN na pewno będzie miała bardzo ubogą konwersję DAC.

Audiofilska w moim pojęciu to taka która będzie oparta przynajmniej na układach dyskretnych, z dobrą sekcją zasilania a nie jakimś impulsowym zasilaczem typu wall-mart jak to piszą amerykanie.

To nie jest tak, że nie jestem zadowolony z dźwięku który mam, wręcz przeciwnie, ale chciałem poeksperymentować zachowując podobną filozofię.
« Ostatnia zmiana: 26-11-2014, 09:54 wysłana przez Synthax »

lancaster

  • 26407 / 3877
  • Administrator
26-11-2014, 10:54
synthax, kompletnie nie wiem o czym rozmawiasz do mnie. Jeden z lepszych dxwiekow jakie slyszalem ever pochodzil z systemu w ktorym byl rzeczony behringer, malo tego pedzil 3 koncowki mocy behringera (700zł/szt), calosc spieta kabelkiem od lampki. Wpinany w tor Sun Audio na 300B (monobloki na srednicy - circa 20Kzł) kaszanil dxwiek.  ta uboga konwersja dac w bereciku odbywa sie na jednej z audiofilskich perelek AKM-ie.
No nie chce mi sie, po prostu mi sie dalej nie chce tlumaczyc :-)))

Moja rada, poczytaj cokolwiek na temat systemow aktywnych. Zwrotnica to nie swieta krowa a 1 rzad potrafi spierniczyc dxwiek tak samo jak wyzsze. HArbeth leci na chyba 4order, zwrotnica wyglada jak radio i uchodzi za wzorzec analogowosci.
tutaj masz zwrotke do malego 2 way monitorka :
http://davidmichaelaudio.com/brands/harbeth/p3esr/

Co do zasilacza pelna zgoda. Dobry nie jest zly ;-)


Odrzucmy gusla i zabobony albo od razu idxmy glosowac na psl :-)

lancaster

  • 26407 / 3877
  • Administrator
26-11-2014, 10:55
http://www.behringer.com/EN/Products/DCX2496LE.aspx :

The new DCX2496 “LE” version offers the same impeccable audio performance as the original DCX2496, but with reduced functionality as many customers do not require the digital inputs and outputs of the standard version

....i po ekskluzywnym luksusie.

zepsules ;-/

Synthax

  • 2169 / 2093
  • Ekspert
26-11-2014, 13:52
Lan, od pewnego czasu staram się odrzucać wszelkie voodoo. Wiem jak łatwo jest zabrnąć w ślepy zaułek. Tym bardziej że wszyscy wkoło, podgrzewają atmosferę wokół podstawek pod kable głośnikowe itp...

Każdy ma swoje racje.

Ja po prostu mam opór przed sprzętem studyjno/estradowym bo potrafi grać mało barwnie. A do tego słuchałem studyjnych daców i wolę te hi-fi. Zwrotnica Behringera miałaby racje bytu gdybym podpiął transport plików bezpośrednio do niej aby zminimalizować zbędną konwersję... Ale kto mi obieca że zagra to lepiej niż mój dac?
« Ostatnia zmiana: 26-11-2014, 14:08 wysłana przez Synthax »

lancaster

  • 26407 / 3877
  • Administrator
26-11-2014, 15:35
Po prostu wex ksiazke i poczytaj, moja pierwsza lektura, absolutne podstawy :
http://www.lucki.com/forum/ksiazka.pdf

oczekujesz takiej porady ? :


och, oczywiscie drogi synthaxie. tylko filtry pierwszego rzedu gdyz sa one najszlachetniejsze, na kazdym forum audiofilskim mozna o tym poczytac, uzyj zatem kondensatorow i rezystorow duelunda w zasilaczu jako i filtrze , nastepnie nie szczedzac pieniedzy kup najdrozszy opamp, gdyz bedac najdrozszym jest zarazem najodpowiedniejszym, a jesli nie opamp bo ze slusznym obrzydzeniem spogladasz na kompromisy wybierz najdrozszy tranzystor jaki wpadnie w rece. Nelson Pass przykladowo uzywa m.in tranow z wozkow widlowych za 2 dolary ale to szalony czlek jest lub po prostu go nie stac.
Zatem majac juz te precjoza posluz sie jak radza koledzy na forach kalkulatorem z netu, gdyz gdyby nie byl tak dobry na jaki wyglada koledzy by go nie polecali. No i masz zarabista aktywna analogowa zwrotnice.
A ! no i srebrne kable do srodka, wtedy zwrotnica dogra faze jeszcze lepiej.

...a jakby po tym wszystkim zagralo przypadkiem srednio to wex sie zastanow raz jeszcze nad tym co napisalem na poczatku.
mikrofon i podstawowa wiedza tak czy inaczej niezbedne, reszta w twoich rekach/uchmantach.

Powodzenia




Synthax

  • 2169 / 2093
  • Ekspert
26-11-2014, 15:37
:)

Ale lektura zapowiada się wybornie...

« Ostatnia zmiana: 26-11-2014, 15:40 wysłana przez Synthax »

lancaster

  • 26407 / 3877
  • Administrator
26-11-2014, 15:41
i nie patrz na to czy berecik zagra lepiej niz Twoj DAC, tylko jak sie odezwie system z Twoim DAC i aktywny z berecikiem.
JAk chcesz zostawic swoj DAC to masz zadanie konkretniejsze niz zlozenie zwrotki pasywnej bo musisz machnac wysokiej klasy preamp korekcyjny. Efekt koncowy ma szanse byc bdb. rzeczony preamp mozna wykonac na lampach ale ta sama historia, strojenie aktywnej zwrotnicy + korekty, roboty w sumie sporo jesli mysli sie o bdb wynikach

cadam

  • 4264 / 3876
  • Ekspert
26-11-2014, 16:01
Polecam też tekturę
http://wydawnictwo.btc.pl/index.php?ukey=product&productID=234520
http://dl.btc.pl/btc_dl/dsa_spis_tresci.pdf
http://dl.btc.pl/btc_dl/dsa_wstep.pdf

Książka tania nie jest ale w porównaniu do cen audiofilskich kabelków, osiem dych to śmieszne pieniądze.

a_men

  • 745 / 3871
  • Ekspert
26-11-2014, 17:53
synthax, kompletnie nie wiem o czym rozmawiasz do mnie. Jeden z lepszych dxwiekow jakie slyszalem ever pochodzil z systemu w ktorym byl rzeczony behringer, malo tego pedzil 3 koncowki mocy behringera (700zł/szt), calosc spieta kabelkiem od lampki. Wpinany w tor Sun Audio na 300B (monobloki na srednicy - circa 20Kzł) kaszanil dxwiek.  ta uboga konwersja dac w bereciku odbywa sie na jednej z audiofilskich perelek AKM-ie.
No nie chce mi sie, po prostu mi sie dalej nie chce tlumaczyc :-)))

Jakie były kolumny w tym systemie?

Tu ktoś podłaczył pod taki zestaw B&W 801F:
http://www.audiosmile.com/forum/showthread.php?t=29838

lancaster

  • 26407 / 3877
  • Administrator
26-11-2014, 18:57
kolumny Vectora, na basie 15 cali PA, na środku 2 cale PA, a na gorze vintage Electro Voice :-)

bbobii

  • 36 / 2244
  • Nowy użytkownik
06-05-2018, 07:49
Wiem że odgrzewam temat ale co tam.
http://www.classicaudio.com/value/lux/A2003.html