Audiohobby.pl

Znalazłem Święty Graal daców!!!

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
08-03-2015, 21:13
Wiecie co oznaczały by te rewelacje, jeśli okazało by się, że 2x CX890 jest najlepiej brzmiącym DAC'em w każdym aspekcie i nie ma słabych stron?
Oznaczały by że możemy sami taki sobie zbudować, albo zlecić napisanie prostego kodu na szybki DSP, który jeszcze wesprze asynchonicznie S/PDIF. Mogli byśmy w końcu z Polski coś zacnego eksportować, dopóki Chińczycy nie dorwali by naszego firmware ;)
Narobiliście mi tym ciśnienia, że aż chciałbym wszystko rzucić i zająć się właśnie tym ;)

Mati 94

  • 253 / 4992
  • Zaawansowany użytkownik
08-03-2015, 21:28
Pamiętacie że w PCM  data to lewy i prawy multipleksowane , gdzieś je trzeba zdemultipleksować , przed  lub po konwersji. A można i przed i po  np DAS -702 ES . Po co ,aby cisza cyfrowa była cichsza.

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
08-03-2015, 21:53
Pamiętacie że w PCM  data to lewy i prawy multipleksowane , gdzieś je trzeba zdemultipleksować , przed  lub po konwersji. A można i przed i po  np DAS -702 ES . Po co ,aby cisza cyfrowa była cichsza.
Co innego przeplot w przesyle, a co innego przetwarzanie multipleksowane, bo kretynom z Japonii żal było dodatkowych dwóch rejestrów przesuwających, dwóch count down i jeszcze paru innych TTL/CMOS.
W tradycyjnym użyciu kości PCM, usunięciem przeplotu zajmuje się układ OS, ale wywalając OS można DAC'e łatwo oszukać bez stosowania linii opóźniających (z wyjątkiem AD1864/AD1865), aby pracowały równolegle - oczywiście nie dotyczy to tych kości DAC, które są wewnętrznie monofoniczne, jak te CX20017, CX20133, CX20152, tj. które udają kości sterofoniczne. Zresztą wcale niemało jest starszych CDP zbudowanych na jednej kości PCM53/PCM54, lub PCM56/PCM61, które pracują multiplexowo, a starsze OS (np. SM5807) mają nawet stosowne wyjścia pod taki "fajny" tryb.

W ogóle ten standard Sony/PCM przesyłu wymyślił też jakiś kretyn, bo kto normalny by wpadł na to, aby Most Significant Bit [MSB] przesyłać jako pierwszy i do tego Right Justified [RJ]? Przy zmianie 8/12/14/16/18/20/24/32 bit, to bardzo utrudnia implementację rejestru przesuwnego i jest powodem, dla którego się wściekacie, że słychać sieczkę przy zabawie z OS, nadpróbkowaniem i wymianą kości DAC.
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 10:16 wysłana przez borizm »

Mati 94

  • 253 / 4992
  • Zaawansowany użytkownik
08-03-2015, 22:07
Po pierwsze Japończycy to nie kretyni. To proszę pana bardzo , wytłumaczyć sens toru konwersji  DENONA 1800R,

Mati 94

  • 253 / 4992
  • Zaawansowany użytkownik
08-03-2015, 22:15
Wystarczyło wsadzić drugiego PCM 63 , a nie multipleksować z powrotem LiR z TDA 7000

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
08-03-2015, 22:17
Po pierwsze Japończycy to nie kretyni. To proszę pana bardzo , wytłumaczyć sens toru konwersji  DENONA 1800R,
Każda nacja ma kretynów - gorzej jak tacy zaczną ustalać standardy i mają wpływ na masową produkcję, wtedy mamy zalew szrotu, a japoński szrot w temacie audio był niestety najgorszy, choć nie brakło perełek.
Niemal wszystkie japońskie odtwarzacze jakie mam, a mam z 20 sztuk to brzmieniowy szrot z wyjątkiem Pioneer PD-91 i może Yamaha CDX-910. Aiwa XC-005, Akai CD-55, CD-69, Denon DVD-5000, DCD-1520, DCD-685, Kenwood DP-7020, DP-6020, DP-4020, itd, itd, a kupowałem tylko te lepsze, rokujące konstrukcje - wszystko brzmieniowa beznadzieja w fabrycznym stanie, robiona przez ludzi-roboty. A wystarczyło zmienić tylko kila rzeczy w każdym z nich. Czy o nie objaw kretynizmu nacji? Tyle nieudanych modeli to nikt inny nie wyprodukował.

Denon 1800R ma pojedynczy monofoniczny PCM53 - nie mam go, nie kupię, więc nie interesuje mnie on za bardzo, ale dokładnie to opisałem powyżej - miltipleksacja na PCM! Miałem kiedyś podobny, na jednym PCM54, albo PCM53 i inny "w spadku" na PCM56 (te pojedyncze kości mam do dziś) - ani to poprawić, ani "lampizować", bo przesunięcia w fazie łatwo się nie usunie, chyba ze drugim stopniem "sample hold", ale wtedy degradujemy brzmienie, a zachowanie tego sampe hold ratującego od efekt sieczki po multipleksacji uniemożliwia pełną "lampizację" z i-out.
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 10:17 wysłana przez borizm »

Mati 94

  • 253 / 4992
  • Zaawansowany użytkownik
08-03-2015, 22:57
Nie chodzi o to czy miałem czy nie , czy szrot czy złom . Denon1800R to dobry przykład dlaczego ta kombinowali ,a wspomniany Sony DAS- 702 ES to ciekawostka , dwa dace L i R a za nimi "sample&hold"

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
08-03-2015, 23:02
Nie chodzi o to czy miałem czy nie , czy szrot czy złom . Denon1800R to dobry przykład dlaczego ta kombinowali ,a wspomniany Sony DAS- 702 ES to ciekawostka , dwa dace L i R a za nimi "sample&hold"
OK, chodziło o DAS-702ES.
Denon 1800R to przykład oszczędzania kosztem tego co najważniejsze, czyli brzmienia, bo ważniejszy jest wygląd, pilot, wyświetlacz, aby towar wypchnąć do klienta. W sumie to typowych klientów trzeba było by wyzwać tu od kretynów, a Japońców w tym przypadku od pospolitych cwaniaczków ;)
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 08:48 wysłana przez borizm »

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
09-03-2015, 01:13
Już chciałem kupić CDP na CX20152, a potem drugi taki sam, aby zrobić dual mono bez multiplexacji, jak w zacnym CDP-701ES, ale uświadomiłem sobie, że te kości pseudo stereo z multipexingiem muszę przecież pracować z dwukrotnie większym zegarem, i wystawiają piłę dwukrotnie krótszą niż CX890, więc siłą rzeczy robią to mniej dokładnie - może wymiana zegara na 2x mniejszy w CX20152 i mocna zmiana wypełnienie przebiegu LRCLK to rozwiąże. Oj, trzeba jeszcze postudiować inne schematy.

Mati 94

  • 253 / 4992
  • Zaawansowany użytkownik
09-03-2015, 06:48
Ja mówię o DAS-702ES  ( profesjonalny Przetwornik ) a nie CDP(CDP-702 nie istniał)  , Ma na pokładzie dwa PCM 53 -I , proszę spoglądnąć na Schemat , i zastanowić się  po co im TAM SAMPLE & HOLD ?
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 06:57 wysłana przez Mati 94 »

almagra

  • 11519 / 5758
  • Ekspert
09-03-2015, 08:51
Dlaczego dyskusja toczy się o Sony CDP701 a nie o tym Kenwoodzie DP 1000 o którego przeróbce piszę.Nie mieliście go?
Dlaczego tak uczepiłeś się jakiegoś nieistotnego przesunięcia fazowego,które dotyczy całego pasma i odpowiada fizycznie przesunięciu głowy o 2cm.Przecież to kompletna bzdura.
Dlaczego zaczynacie krytykę tego sposobu pozyskiwania konwersji CA,bez uwzględnienia koniecznych modyfikacji,choćby zastosowania teflonowego kondensatora w integratorze i trymerów równolegle z nim pozwalających na dostrojenie,modyfikacji zegara itp.Pisałem przecież,że bez tego działa po prostu poprawnie i niczym się nie wyróżnia.
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 09:11 wysłana przez almagra »

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
09-03-2015, 08:55
Ja mówię o DAS-702ES  ( profesjonalny Przetwornik ) a nie CDP(CDP-702 nie istniał)  , Ma na pokładzie dwa PCM 53 -I , proszę spoglądnąć na Schemat , i zastanowić się  po co im TAM SAMPLE & HOLD ?
Myślałem że chodzi o CDP-701ES. Co do DAS-702ES to ten stopień "sample hold" pełni funkcję "deglitch", tak jak to opisywałem porównując stopień skomplikowania układów z discharde i R/2R.

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
09-03-2015, 09:13
Dlaczego dyskusja toczy się o Sony CDP701 a nie o tym Kenwoodzie DP 1000 o którego przeróbce piszę.Nie mieliście go?
Dlaczego tak uczepiłeś się jakiegoś nieistotnego przesunięcia fazowego,które dotyczy całego pasma i odpowiada fizycznie przesunięciu głowy o 2cm.Przecież to kompletna bzdura.
Racja. Właśnie kupiłem Kenwood DP-850 - zobaczę co z niego wyciągnę. Co do przesunięcia to raczej 3.5 cm, ale faktycznie dla oceny jakości brzmienia nie ma to teraz znaczenia.
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 10:28 wysłana przez borizm »

almagra

  • 11519 / 5758
  • Ekspert
09-03-2015, 09:17
Tak,tak.3,5cm to jest przesunięcie łba o niecałe 2cm od jednej do drugiej.DP 850 różni się wyłącznie brakiem pokrętła od wejścia słuchawkowego.

borizm

  • 80 / 4406
  • Użytkownik
09-03-2015, 10:20
Najpierw zastosuję się do zdrowego rozsądku i Waszych rad, co najbardziej boli fabryczne układy z CX20152, a potem wymienię klucz analogowy i zbuduję własne wysokonapięciowe źródło prądowe (a zamiast JFET szybki MOS-FET małej mocy o małej pojemności bramki), po to by wyeliminować op-amp od integrator + sample hold, zastępując je buforami. Tzn. najbardziej boli mnie op-amp w "sample hold", bo on dostaje kwadrat z klucza, a ten op-amp w integrator pracuje na zboczu narastającym piły więc jest OK.
« Ostatnia zmiana: 09-03-2015, 10:35 wysłana przez borizm »