Audiohobby.pl

Wzmacniacze słuchawkowe wysokiej klasy

fallow

  • 6463 / 6302
  • Ekspert
08-01-2010, 16:27
Dziekujemy za wrazenia, podpisze sie jednak pod tym co napisal Majkel. To oczywiste ze tego typu urzadzenia sa zrobione tak aby odczuc zasadnosc wydanych pieniedzy. RudiStor NX33 jest bardzo dobrym przykladem. Porownanie mialoby sens miedzy Apachem a innym wzmacniaczem SE w cenie Apache\'a :) np. Woo Audio 5.

Wtedy dopiero moznaby powiedziec czy lepiej inwestowac w tor symetryczny czy SE za te same pieniedze :)

fallow

  • 6463 / 6302
  • Ekspert
08-01-2010, 16:32
Dla mnie osobiscie jest to gra niewarta swieczki. Chyba ze ma sie juz system rasowego hi-endu i nie oszczedza totalnie na niczym. Generalnie moim zdaniem lepiej podnosic poziom toru SE. Nasze forumowe doswiadczenia wskazuja poki co wlasnie na to. System zbalansowany jest b.dobrym konikiem dla wszelkiego rodzaju manufaktur ktore moga dzieki temu oferowac nowe znacznie drozsze produkty.

Ja widze sens symetrycznego systemu w studio, gdzie syngal przesyla sie na duze odleglosci oraz jest masa zaplatanych kabeli.

fallow

  • 6463 / 6302
  • Ekspert
08-01-2010, 16:36
btw. Wiele osob ulega tez zludzeniu "lepszego przekazu" z prostej przyczyny roznicy glosnosci miedzy :)
Jaki jest poziom glosnosci na wyjsciach SE i XLR Apache\'a ?

Mogos

  • 382 / 6230
  • Zaawansowany użytkownik
08-01-2010, 17:01
Tak porównywaliśmy oba wzmacniacze na wyjściach symetrycznych przełączając słuchawki. Na moim DACu LD nie brzmiał tak dobrze jak Apache. Na źródle Johna było już znacznie lepiej i zaczynało to być kwestią gustu co się bardziej podoba.
niech gra muzyka, a z całą resztą jakoś będzie

Mogos

  • 382 / 6230
  • Zaawansowany użytkownik
08-01-2010, 17:07
Nie mieliśmy czasu porównać Grahama Slee Solo, którego miałem ze sobą. Z moich domowych porównań wynika jednoznacznie, że LD gra lepiej.

W trakcie porównań Jack kontra XLR korygowaliśmy głośność. Nie mieliśmy żadnych złudzeń co jest lepsze.

Sorry John, że Ci to zrobiłem. Teraz to tylko załatwiać coś z kablem.
niech gra muzyka, a z całą resztą jakoś będzie

zyzio

  • 960 / 6226
  • Ekspert
08-01-2010, 18:21
>> zyzio, 2010-01-07 16:00:11
WBA przebojem weszło na rynek - także już coś zamówiłem, a wiem, że nie tylko ja :-)

gratulacje! zdradzisz co zamówiłeś?

Jak już będę miał wrzucę fotkę ;)

fallow

  • 6463 / 6302
  • Ekspert
08-01-2010, 18:25
>> Mogos, 2010-01-08 17:07:18
Nie mieliśmy żadnych złudzeń co jest lepsze.

Jak juz napisalem, powinniscie uzyc urzadzenie projektowanego dla SE - a nie wzmacniacza symetrycznego gdzie SE jest dokladane w zasadzie po to by pokazac na co wydalo sie pieniadze :))

W podobnej cenie jest np. Woo Audio 5 - i to tej klasy wzmacniacza powinniscie uzyc. Moglby byc tez ASL Twin Head w wersji "czystej", jest troch tanszy niz Apache o ile dobrze pamietam.

aasat

  • 2380 / 6315
  • Ekspert
08-01-2010, 19:43
Zgadza sie, w Rudistorze NX-33 SE jest tylko po aby bylo, roznice na wyjciu symetrycznym slychac praktycznie na kazdynch sluchawkach, nawet na starych ortodynamikach TDS-5m

Szkoda tylko, ze trzeba przerabiac kabel na XLR, duzo zabawy przy tym, o wiele wygodniej juz miec porzadne SE i zostac przy jackach

Mogos

  • 382 / 6230
  • Zaawansowany użytkownik
08-01-2010, 22:05
>fallow

Tak porównanie byłoby bardzo ciekawe. Jaki byłby jego wynik trudno powiedzieć choć ja mam swojego faworyta (po prostu jeszcze jestem pod wrażeniem tego co słyszałem).
niech gra muzyka, a z całą resztą jakoś będzie

asmagus

  • 4439 / 5881
  • Ekspert
08-01-2010, 22:14
Nie wiem jak do końca rozumieć tę technologię ale w droższych Cordach jest Active balanced headphone ground co ma niby dawać na wtyku jack efekt xlr ?!?

Co o tym sądzicie?

Each driver of a headphone is connected to the amplifier by two wires. Normally one of these wires (the ground wire) is connected to ground and thus carries a constant zero-Volts signal. The other wire carries a varying voltage, the electrical audio signal. The driver is driven by the voltage-difference between both wires.

The voltages of the 4 wires change continuously and the external electrical fields generated by the electrical charges on the wires change accordingly. There is energy associated with these fields and thus energy is constantly stored and released. The properties of the insulating material have a strong influence on this process and thus effect sound quality.

The SYMPHONY does not keep the signal of the ground wires fixed but adds an extra signal to all the four wires (signal wires and ground wires) such that the sum of the voltages of the 4 wires is constantly zero. This extra signal is the same for all wires so the voltage differences between the two wires of a single driver do not change. The effective audio signal is still the same.
However, since the sum of the voltages is zero, the total electrical charge on the wires is also zero. The external potential field is strongly reduced and much less energy is stored and released when an audio signal is applied. The purity of the sound signal is much less effected by the properties of the insulating material.

  • Gość
08-01-2010, 22:17
Dziękuje ci Marku za entuzjastyczny opis , no i za to że się spotkaliśmy. No i ten cudowny kabelek do hd800:)

Na początku chciałbym zaznaczyć, że Mogos-Marek i ja  mamy absolutnie inne podejście do reprodukcji odtwarzanego  dźwięku. Mogos odbiera przekaz jako całość, słyszy i po 3s mówi jest dobrze nie zawracając sobie głowy neutralnością i prawdziwością przekazu. Ja mam trochę skrzywiona już łepetyne, na moją niekorzyść oczywiście i dopatruje się dupereli tj neutralna barwa instrumentów, lokalizacja , tło, oddech i poczucie realizmu nie naznaczone efektownymi podbarwieniami. Dla mnie muzyka powinna zabrzmieć czasami po prostu brzydko, tak jak jest live bez prądu. Wiem im jestem pewien,że żadna słuchawka tego nie da z najlepszymi elementami towarzyszącymi ale ciekawi mnie na ile można się przybliżyć?

Wracając do naszego spotkania, to opiszę krótko jak skonfigurowany był mój tor. Z tej racji że mieszkam w bloku i mam stara i kiepską instalacją w bloku, postanowiłem poprowadzić sobie przewód od skrzynki 3x2.5 mm zakończony zwykłym, nie audiofilskim gniazdkiem. Miałem bardzo poważny problem z prądem więc kupiłem kondycjoner, który wszystko wyleczył:) Na dzień dzisiejszy temat prądu mam z głowy.
-Mit Powerbar
-Shunyata Python
-AA Capitole MK II SE
-XLR Vovox
-RSA Apache spięty telewizyjną sieciówką.
-Słuchawki hd 800 niestety jeszcze z dziurki.

Odsłuch:
Ten pierwszy matowy utwór według opinii Mogosa to była Elisabeth Karsten FLUX pierwszy utwór
RSA -czyściej, barwy lekko podkolorowane, wokal kapitalny, talerze lekko złagodzone. Saksofon w normie, bas lekko zaokrąglony. Ja nie odczułem żadnego zmatowienia dźwięku, wręcz przeciwnie barwy jak dla mnie zbyt mocno podkreślone. Ogólnie ok.
LD MK VI - To co wyżej ale jeszcze temperatura barwowa na plus i ta cały czas dziwna jak dla mnie przestrzeń. Trochę jak dla mnie rozdmuchana. To może się jak najbardziej podobać. Dynamika i odpowiedź impulsowa dużo słabsza.Kolorowo i łagodnie.

Drugi kawałek AMJ  BOSA no i słynna BUKOWINA i doskonały Leszek na fortepianie.
RSA- lubię ten kawałek i ten preparowany fortepian. Mnogość wybrzmień i wspaniałych przeszkadzajek jest wprost powalająca. Tu było naprawdę dobrze. Kapitalna rozdzielczość okraszona dobrymi, ciepłymi barwami.Dobra odpowiedź impulsowa na uderzenia w klawiaturę fortepianu.
LD MK VI . Jestem pewien, że większości ludzi z forum ten kawałek na tym wzmaku przypadłby do gustu. Zwiewnie, przestrzennie, dobre pogłosy. Piękne barwy klawiszy, głęboki bas, zaokrągląny. Sugestywny, przujemny przekaz. Ten kawałek mnie oczarował, lecz nie miał nic wspólnego z rzeczywistością. Taka wycieczka do krainy czarów.

Trzeci to Jordi Savall LA FOLIA. Stare instrumenty barokowe. Nie mogę się odgonić od tej płyty.
Tu  nie miałem żadnych złudzeń. RSA wszystkie aspekty brzmienia przekazał po prostu realniej, dokładniej.
Dużo by pisać. Klasa.

Czwarty to Waillie Nelson i Wyton Marsalis - TWO MEN with the  BLuES
RSA- instrumenty dęte, trąbka, saxofon dużo lepszy drive i zadarcie i lepsza, czystsza barwa.
LD MK VI Fajnie, lecz wolniej i cieplej i nie z takim wykopem

Te opisy tyczyły się RSA niezbalansowany, LD MK VII zbalansowany. Jak wcześniej zaznaczyłem, ja mam inne podejście do prezentacji i czego innego oczekuje od systemu. Mogos bardziej faworyzował swój zestaw , czemu się wcale nie dziwie. Grał naprawdę dobrze. Przestrzennie, detalicznie i z mocnymi barwami , dobrą dynamiką. Przyjemność słuchania jest ogromna. Stosunek jakość cena świetny.

Po wpieciu zbalansowanego przewodu poczułem się niepewnie. Po chwili oddałem hd800 Mogosowi. Szybko utwierdził mnie w przekonania, że to jest to.
Co dostajemy?  Realność nagrania jest tak niebywała, że ciężko to opisać. Słynne zrzucenie koca z głośników! Tak.
Piękna holografia. Jeszcze lepsze ogniskowanie instrumentów na scenie. Kapitalne wybrzmienia i pogłosy.
Pierwszy raz usłyszałem kontrabas , który schodził naprawdę głęboko a zarazem miał wspaniałą kontrolę.
Utwór BLACK MAGIC WOMAN   z płyty Companion Patrici Barber XRCD fim po prostu powalił mnie na kolana.Początkowe dzwoneczki zabrzmiały dźwięcznie i znikały w oddali dość  długo. Przechodząc dalej do końća utworu, gdzie perkusja  pokazuję pazur... Powiem tak. Gigantyczna skala dynamiczna, szybkośc oddawania impulsu, kompletnie żadnego rozmycia bębnów,talerzy, kapitalna rozdzielczość, czystość i namacalność.

RSA grał u mnie 7 dzień . Ray pisał o 2 tyg min. Zmiany są słyszalne z dnia na dzień. Pierwszego dnia było po prostu słabo. Z każdym dniem dźwięk sie otwierał i było już lepiej.

Całościowo uważam , że system (całość)  gra dobrze, lecz jak dla mnie dźwięk jest lekko podbarwiony w całym paśmie. Po części jest to zasługa słuchawek, które nie są do końca neutralne i mojego źródła, które ma lekko ocieploną barwę. Postanowiłem zrobić małą korekte w systemie i zmienić źródło na coś bardziej neutralnego i dokładniejszego.

Jeszcze raz wielkie dzięki Marku.

pozdr








Molibden

  • 1906 / 6335
  • Ekspert
09-01-2010, 01:39
> asmagus, 2010-01-08 22:14:56
>Nie wiem jak do końca rozumieć tę technologię ale w droższych Cordach jest Active balanced headphone ground co ma niby dawać na wtyku jack efekt xlr ?!?

>Co o tym sądzicie?

Bullshit. Gówno prawda!
Co ma niby z tych rysunków wynikać? że na krótkim odcinku połączenia wspólnej masy dzieją się jakieś niestworzone rzeczy? W takim razie podłącz tam oscyloskop i zobacz jak jest naprawdę. Ciekawe czy dużo ujrzysz...
_________________________________
Było to na posiedzeniu Biura Politycznego. Tow. Gierek miał powiedzieć:
"Towarzyszu Szydlak przestańcie pitolić i nas oszukiwać! Chleba wczoraj po południu w Warszawie nie było. Chleb towarzysze to jest rzecz święta. Chleb musi być!"Imperialistyczny wróg kusi cię Coca-Colą!

asmagus

  • 4439 / 5881
  • Ekspert
09-01-2010, 10:33
W kilku testach redaktorzy pisali jakoby byli zdziwieni, iż rzeczywiście słychać tę różnicę zbliżającą ABHG do zbalansowanych wzmacniaczy. Ne head-fi, w szybkim i pobieżnym przeglądzie znalazłem opinie zróżnicowane.

Staram się zrozumieć fragment "since the sum of the voltages is zero, the total electrical charge on the wires is also zero. The external potential field is strongly reduced and much less energy is stored and released when an audio signal is applied. The purity of the sound signal is much less effected by the properties of the insulating material." szczególnie ostatnie zdanie mnie zastanawia.

asmagus

  • 4439 / 5881
  • Ekspert
09-01-2010, 10:42
Może kgoś oprócz mnie to zainteresuje dr J. Meier odpowiada na pytania userów head-fi i między innymi padają takie dwa pytania i odpowiedzi:

“ why use BUF634 in such a high end product instead of a discrete output stage? I\'m no designer, but from my knowledge of DIY projects pretty much every DIY design that uses BUF634 can be improved significantly by even very simple and inexpensive discrete unity gain buffers like JISBOS.”

Meier: There are two ways to use the BUF634. Either as a stand-alone buffer with unity gain or as a buffer that is placed inside the loop of a controlling opamp. In the last situation, which is actually recommended and described in a technical paper by Burr Brown themselves, the sound is (for 99%) determined by the opamp, not by the buffer.

”Why not discrete design, but still op-amp based?”

Meier: Nowadays opamps are much better than most devices 30 years ago, when the “myth” was born that discrete circuits are better than opamp based circuits. Be aware, 99% of all CD-players do use opamps! If properly implemented modern opamps can produce excellent results. The LM6171 used in the SYMPHONY has a maximum slewrate of 3600 V/micros and a unity-gain bandwith of 100 MHz! Try to get that with a discrete circuitry!!

Within the concept of the CORDA amplifiers the use of opamps has a major benefit that is very difficult to obtain with a discrete circuit. Normally an amp has a signal attenuator at the input (the volume control) followed by an amplification stage that has a fixed amplification factor. However, when this principle is used with a headamp in combination with a very sensitive, low impedance headphone, then the noise generated by the amplification stage becomes easily audible. Using opamps makes it possible to use a concept in which the amplification factor of the amplification stage is changed, instead of having a signal attenuator at the input. As a result noise levels at very low volume settings are much lower.

fallow

  • 6463 / 6302
  • Ekspert
09-01-2010, 11:09
Asmagus: Kazdy chce z czego zyc i cos sprzedawac. Meier jest znany ze swojego zamilowania do "od lat tego samego". To juz RudiStor (takze Doktor btw ;) ) czy Woo przynajmniej tworza nowe konstrukcje. Niestety kazdy lansuje cos by odroznic sie od innych i nam to wcisnac. Piekne opisy roznic filozofii i zalozen ma prawie kazda audiofilska manufaktura i firma. HeadRoom zaszczepil symetryczne wzmacniacze sluchawkowe - po ktorych konstruktorzy plyna jak po Dunaju - bo przeciez jest zapotrzebowanie na HeadFi. Tam wszystko co odmienne mozna sprzedac jako lepsze. Czesto inne juz po prostu znaczy tam lepsze :) nie wazne czy przynosi czy nie przynosi zysk. Jezeli kupujesz wzmacniacz symetryczny - oczywiscie nigdy nie licz, ze wyjscie SE zagra w nim tak samo jak symetryczne - jaki by to mialo sens :)